به گزارش اقتصادنیوز، سوزوکی تا پایان سال جاری سه محصول سوئیفت، سیاز و ویتارای جدید را روانه بازار ایران خواهد کرد. سوئیفت و ویتارا دو مینی شاسی بلند و سیاز سواری سدان خانوادگی است که سوزوکی برای تولید در ایران پیشنهاد داده است.
سوزوکی سوئیفت با سه حجم موتور 1.2، 1.4 و 1.6 هزار لیتری تولید خواهد شد که که قیمت آن بین 44 تا 77 میلیون تومان اعلام شده است.
سیاز نیز حدود 100 میلیون تومان قیمتگذاری شده و ویتارای جدید حول و حوش 130 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.
آنگونه که سایت رسمی ایرانخودرو به نقل از هاشم یکه زارع خبر داده، ایرانخودرو قصد دارد امسال سطح همکاری خود را با دو خودروساز ژاپنی بالا ببرد از این رو با انتخاب سوزوکی به عنوان شریک چهارم خود، برنامهریزی کرده تا محصولات جدیدی از این برند را روانه بازار خودرو ایران کند.
بزرگترین خودروساز ایران در نظر دارد تا تولید این سه خودرو را در واحد مشهد خود آغاز کند که در این صورت بر اساس قانون ساخت داخل و خواسته وزارت صنعت باید حداقل 40 درصد قطعات این خودرو را از سوی قطعهسازان داخل کشور تامین کند. اما با توجه به شمارگان پایین این خودروها بعید است که قطعهسازان داخلی تن به سرمایهگذاری برای ساخت داخل قطعات این سه خودرو کنند.
پیش از این قرار بود که ایرانخودرو، سوزوکی کیزاشی را روانه بازار کند که به علت آغاز تحریمها از این اقدام خود منصرف شد.
از سویی دیگر ایرانخودرو در نظر دارد با یکی از زیر مجموعههای هلدینگ رنو- نیسان به همکاری بپردازد و آن را به عنوان شریک ششم خود انتخاب کند. ظاهرا بناست تا این خودروساز با شرکت داتسون به عنوان یکی از زیر مجموعههای نیسان، تولید خودروهای زیر 50 میلیون تومانی را در دستور کار خود قرار دهد. گفته میشود داتسون تنها خودروساز ژاپنی است که میتواند با توجه به سطح درآمد ایرانیان به تولید خودروهای ارزان که زیر 50 میلیون تومان قیمت دارند، بپردازد.
منبع : فرارو
او گفت «چشم انداز بلندمدت و محرمانه» تسلا با ساخت خودروی رودستر شروع شد که تولید محدود داشت و هدف این بود تا نشان دهد خودروهای الکتریکی می توانند قابل اطمینان و سریع باشند. در مرحله بعد مدلهای S و X ساخته شد تا سرمایه کافی در اختیار تسلا قرار دهد تا امروز بتواند خودروی ارزان تر مدل ۳ را طراحی و تولید کنند. خودرویی که با تیراژ بسیار بالا و قیمتی مناسب برای بیشتر اقشار جامعه ساخته میشود.
هدف تسلا هدف رسیدن به ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تا سال ۲۰۲۰ است.
ویژگیهای مدل ۳
ایلان ماسک در ادامه برای معرفی مدل ۳ از ایمنی آن گفت که به طور حتم در همه تست ها ۵ ستاره ایمنی را کسب خواهد کرد چرا که تسلا به ایمنی بیش از هر موضوع دیگری اهمیت می دهد.
همچنین او با اشاره به اینکه «تسلا خودروی کُند نمی سازد» گفت که این خودرو حتی در مدل پایه شتاب صفر تا صد کمتر از ۶ ثانیه خواهد داشت و قطعا مدل های سریعتر هم قابل خرید خواهند بود.
مسافتی که این خودرو با یک بار شارژ طی خواهد کرد حداقل ۳۴۵ کیلومتر است که باز با سفارش باطری های با ظرفیت بالاتر، این مسافت افزایش خواهد یافت. تسلا از اعلام دقیق ظرفیت باطری ها خودداری کرد و تنها به مسافت آن اشاره کرد. همچنین تمام این خودروها به سخت افزارهای رانندگی خودکار تسلا معروف به Autopilot مجهز خواهند بود که در صورت درخواست مشتریان با نصب نرم افزار مربوطه قابل استفاده خواهد بود.
در خصوص فضای داخل خودرو تاکید زیادی بر فضای کافی برای نشستن ۵ بزرگسال شد که ایلان ماسک تاکید کرد این فضا بسیار راحت خواهد بود. این فضا به دلیل قرار گرفتن صندلی های جلو در موقعیتی جلوتر از خودروهای عادی به وجود آمده تا فضای زیادی به صندلی های عقب اختصاص یابد. همچنین سقف آن تمام شیشه خواهد بود که حس فضای راحت به مسافران می دهد و مطابق معمول خودروهای تسلا، فضای بار هم در صندوق عقب و هم در جلو به مقدار کافی در نظر گرفته شده است.
شارژ این مدل هم مانند مدل های S و X می تواند از طریق شبکه ی سوپر شارژرهای تسلا امکانپذیر است که در حال حاضر به تعداد ۳۶۰۰ جایگاه در دنیا هستند و تا پایان سال ۲۰۱۷ ۷۲۰۰ جایگاه افزایش خواهد یافت.
ظرفیت ساخت تعداد باتری سوالی است که همواره از طرف منتقدان تسلا مطرح میشود. تسلا با ساخت کارخانه باتری لیتیوم-یون خود به نام Giga factory در ایالت نوادا می خواهد نیاز خود را تامین کند. این کارخانه که از لحاظ حجم زمین یکی از بزرگترین ساخته های بشر است از لحاظ ابعاد بعد از کارخانه بویینگ در واشنگتن دومین کارخانه بزرگ جهان است و می تواند در زمان تولید کامل معادل تمام کارخانه های تولید این نوع باتریها تولید داشته باشد. البته تولید در قسمتی از این کارخانه از حالا شروع شده است.
در خصوص طراحی ظاهری آن، می توان رگه هایی از هر دو مدل S و X را دید. در جلوی خودرو نبود جلو پنجره که به طور معمول برای خنک کردن موتورهای درون سوز کاربرد دارد خودنمایی می کند. ورودی های باریک عمودی هوا در گوشه های سپر جلو که برای خنک کردن ترمزها استفاده می شوند جذابیت جلوی آن را بالا برده اند.
البته از طراحی چراغ های جلوی آن هم نباید غافل شد که هر بیننده ای را در نگاه اول به یاد پورشه پانامرا می اندازد. در بخش عقب، درب صندوق عقب تمام شیشه ای با شیب زیاد خودروهای کوپه را تداعی می کند. در داخل خودرو یک صفحه ال سی دی ۱۵ اینچی که بر خلاف مدل های قبلی به طور افقی قرار گرفته خود نمایی می کند. البته باید به خاطر داشت که این خودرو در مرحله کانسپت است و ممکن است مانند مدل X که طراحی ال سی دی آن در زمان تولید بازبینی شد دچار تغییراتی شود.
قیمت پایه این خودروی سدان که ۳۵ هزار دلار خواهد بود که با توجه به معافیت های مالیاتی در ایالات متحده، می تواند قیمت آن به زیر ۳۰ هزار دلار برسد.
تا پایان برنامه رونمایی بیش از ۱۳۰ هزار نفر با پرداخت هزار دلار ودیعه، این خودرو را بدون دیدن ظاهر و قیمتش پیش خرید کردند تا در شروع تولید آن که اواخر سال ۲۰۱۷ خواهد بود اولین کسانی باشند که این خودرو را سوار می شوند.
نوع فایل : PDF
نوع زبان : فارسی
حجم فایل : 15.95 MB
تعداد صفحات : 233 صفحه
نوع صفحات : سیاه و سفید
منبع : سایت شرکت ایران خودرو
------->دانلود
در اصول، آخرین نسخه و یا سری سوم لوتوس الیز چندان تفاوتی با دیگر نسخههایی که از سال 1996 به اینسو تولید شدهاند، ندارد. شاسی بهکاررفته در آن از ایدهای مبتکرانه نشئت میگیرد و در جای خود فوقالعاده قوی و مستحکم است. این شاسی با فلز آلومینیم سبکوزنی قالبریزی و پیونده خورده است. بدنه فایبرگلاس این خودرو هم بر روی شاسی آن سوار شده و پیچ میخورد.
با آنکه الیز در ذات خود از طرح اسپرتی برخوردار است ولی با این وجود، شرکت لوتوس این خودرو را در تیپهای ظاهری متفاوتی عرضه میکند تا بلکه با این عمل به تمامی سلائق موجود پاسخ درخوری داده باشد. در کشور ما نیز دو نسخه از الیز وارد خواهد شد، این دو نسخه عبارتند از الیز S و الیز 220 CUP. الیز S از سقف بازشو بهره میبرد ولی الیز 220 CUP با ظاهر کاملاً مسابقهای خود از سقفی ثابت و محکم برخوردار است و در برخی از مشخصات ظاهری و رفاهی هم با الیز S تفاوت دارد.
کابین
در اولین برخورد، کابین لوتوس الیز بسیار ساده و معمولی به نظر میرسد. این سادگی هم تا حد زیادی از فلسفه ساخت این خودرو ناشی میشود، زیرا که سازندگان این خودرو دستیابی به سرعت بالا را هدف نهایی خود قرار داده و از همین رو تمامی مساعی خود را بر کاهش وزن این خودرو متمرکز نمودند. در این میان، کابین این خودرو هم تا حد زیادی مشمول این سیاست شده است.
«شاکله کابین این خودرو تا حدی قدیمی و دمده به نظر میرسد که به لحاظ کیفیت و استاندارد هم حالت بینابینی در آن حاکم است. پلاستیکهای بهکاررفته در آن به نظر معمولی و ارزان رسیده و در این میان، کنترلرهای مربوط به بخاری و سیستم تهویه مطبوع هم به طرز کمیک و خندهداری زمخت و پیش پا افتاده هستند. وقتی سوئیچ شیشه برقی را فشار میدهید قاب پلاستیکی روی دربها حالت منعطفی به خود گرفته و گویی دارد خم میشود و شیشهها هم حالت افتان و خیزانی دارند. صندلیهای این خودرو از کمبود نگهدارنده برای زیر رانها رنج برده و پروسه برداشتن سقف این خودرو عملی دشوار است و در عین حال، به نیرو و استعداد فراوانی هم نیاز دارد.
بهرغم تمامی این موارد، کابین لوتوس الیز از نکات مثبت بیبهره نیست، مثلاً صندلیهای این خودرو بهخوبی بدن شما را در سر پیچهای جاده در خود نگه میدارند، فرمان کوچک آن بهخوبی در دستانتان جای گرفته و بهاصطلاح خوشدست است و پدالهای این خودرو نیز در محل خوب و مناسبی نصب شدهاند».
در حال حاضر، دو نوع پیشرانه برای لوتوس الیز عرضه میشود که در اساس هر دوی آنها از ساختههای شرکت تویوتا به شمار میآیند. پیشرانه نخست نسخهای 1.6 لیتری است که از توانی معادل 136 اسب بخار و گشتاوری برابر با 160 نیوتنمتر برخوردار است، اما پیشرانه 1.8 لیتری این خودرو که نمونه سفارش ایران هم از همین نمونه است، اعجوبهای با 217 اسب بخار قدرت و 250 نیوتنمتر گشتاور است.
در مجموع، لوتوس الیز نسبت به اکثر همتایان کوچک اسپرتی خود، رانندگی لذتبخشتر و هیجانانگیزتری دارد و خیلی فراتر از حد انتظار خود ظاهر میشود. بیشتر کارشناسان خودرویی، لوتوس الیز را رقیبی برای بام و Z4، نیسان 370Z و مزدا MX-5 میاتا میدانند.
داوری نهایی
خودروی دو نفره لوتوس الیز، چه در ایران و چه در اقصی نقاط دنیا، در کلاسی جای میگیرد که بازار فروش آن سخت محدود است. و خرید آن را میتوان بیشتر از روی شور و علاقه دانست تا محاسبات متعارف اقتصادی. با برچسب قیمت سیصد و اندی میلیونی، شمار مشتریان این خودرو در ایران، در بهترین حالت به قشر محدودی ختم میشود که بیشترشان البته در پایتخت و کلانشهرها ساکن هستند تا شهرهای کوچک و روستاهای دوردست!
لوتوس الیز، بهعنوان یک خودروی کوچک، سریع و کممصرف میتواند به نیازهای این دسته از عزیزان پاسخ درخوری دهد و جثه کوچک و پیشرانه توانمند آن نیز میتواند در شهر پرترافیکی مثل تهران بسیار کارساز باشد، شهری که آکنده از خیابانها و کوچههایی با شیبهای تند و رو به بالاست و ناگفته پیداست که تردد سهل و راحت در چنین مکانهایی با کوچولوهای فرز و توانمند بهتر جواب میدهد تا تنومندان کمجان و بیرمق.
مشخصات فنی (الیز S و الیز 220 CUP سفارش ایران)
نوع پیشرانه: 1.8 لیتری آلیاژ سبک، جفت میلسوپاپ (DOHC) به همراه سیستم متغیر سوپاپهای هوشمند مجهز به سوپرشارژ MAGNUSON R 900 تحت لیسانس شرکت EATON – TVS TECHNOLOGY
نوع گیربکس: 6 دنده دستی با ضریب تعویض اسپرت
ابعاد
اندازه سایز لاستیک عقب در الیز S: 225/45 R 17
- کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
- سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS تقویتشده)
- سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA)
- سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
- سیستم کنترل ترمز در حالت پیچش (CBC)
- مدیریت عملکرد دینامیکی لوتوس (LOTUS DPM)
- قفل دیفرانسیل الکترونیکی (EDL) ساخت بوش
- کمربندهای ایمنی پیش کشنده و…..
همانطور که در سطور فوق نیز گفته شد، لوتوس الیز در دو نسخه متفاوت الیز S و الیز 220 کاپ به ایران وارد میشود که در سطور ذیل تجهیزات هر یک را به تفکیک ذکر نمودیم.
دربها با میله محافظ جانبی – پانلهای بدنه ساخته شده از کامپوزیت – لامپهای LED روشنایی در روز در جلو – لامپهای LED در عقب – سقف مشکی – گل پخشکن جلو – نوار محافظ تراشه رکاب اتومبیل – شیشههای برقی – جداکننده زیرپایی آلومینیمی سبکوزن – جاپایی سرنشین با آلومینیم سبکوزن – فرمان با روکش چرم مشکی – دستهدنده آلومینیمی پرداختشده و روکش ترمزدستی – زیرپایی فرش مشکی مات – صندلیهای پارچهای و با ساختار کامپوزیت – دکمه استارت روشن کردن موتور – قفل مرکزی – سیستم صوتی با CD،MP3 و با قابلیت اتصال IPOD با چهار عدد بلندگو – سیستم تهویه مطبوع – کیت تعمیری پنچری لاستیک و…
گزینههای سفارشی برای الیز S: انتخاب پکیجهای POWER،TOURING،SPORT و BLACKSTYLE – سقف محکم و ثابت – رنگ متالیک و…..
تودوزی با چرم اتم و چرم جیر SUEDTEX با صندلیهای اسپرت با رنگهای سفید و درج آرم ” اس کاپ ” سفید و قرمز بر روی پشتی آن – بخاری – شیشههای برقی – زنگ هشدار فعال و ایموبلایزر – صفحه موتور اسپرت لوتوس – شکاف دهنده هوا در جلو کامپوزیتی – رکاب، بالههای عقب و دیفیوزر به رنگ مشکی مات – درج نوشته "الیز اس کاپ” در سپر عقب – جک فلگ در باله عقب – آینههای مات نقرهای – تک اگزوز کروم – رول محافظت از داخل کابین T45 – سیمپیچی اضافی متناسب با استاندارد FIA و کپسول آتشنشانی تأییدشده و سیستم سوئیچ الکتریکی خاموش شدن موتور- لامپهای LED روشنایی در روز در جلو – لامپهای LED در عقب و….
گزینههای سفارشی برای الیز 220 CUP: استفاده از فیبرکربن با تأیید سازمان FIA در صندلیها – کیت یدککش – حذف کیسه هوا- کمربندی ایمنی احاطهای چهار نقطهای – باتری 12 ولت سبکوزن – رینگهای اسپورت فورج شده به رنگ مشکی مات براق – پکیج راحتی – لاستیکهای YOKOHAMA ADVAN AD048 LTS با رینگهای قالبی سبکوزن الیز کاپ – رنگ متالیک و…
در ایران: حدود 317 میلیون تومان (نسخه الیز S) – حدود 358 میلیون تومان (نسخه الیز 220 CUP)
به گزارش زومیت و به نقل از گرین کار ریپورتس، ایلان ماسک مدیر عامل تسلا به تعدادی از محصولاتی که توسط این شرکت در آیندهای نه چندان دور به بازار عرضه خواهند شد، اشاره کرد؛ این تولیدات مربوط به طرح دومین طرح جامع تسلا است. از این محصولات میتوان به کامیون، کراساوور کوچک، وانت و اتوبوسی که توان حرکت خودران را دارند، اشاره کرد. هدف تسلا از ساخت این وسایل نقلیهی جدید وارد شدن به بازار خودروهای تجاری است. ماسک متعاقبا از طریق شبکهی اجتماعی محبوب خود، تویتر اقدام به انتشار برخی جزییات در مورد یکی از این مدلها کرد و به وجود یک پروژهی جدید دیگر نیز اشاره کرد.
یکی از اهداف تسلا از این اقدامات، حمایت از سیستم رانندگی خودکار است که در نظر دارد از آن در محصولات جدید خود اعم از اتوبوس، وانت و شاسیبلند استفاده کند. ماسک در پاسخ به مقالهی نشریهی Road and Track بیان کرد که کراساوور مورد نظر بر مبنای سری سوم ساخته میشود که آن را سری Y خواهند نامید. وی همچنین پس از انتشار مقالهای با موضوع نظریهپردازی در ارتباط با وسایلنقلیه مدرن و خودران توسط نشریهی Jalopnik، خبر ساخت مینیبوس (که در کلاس X خودروهای این شرکت قرار میگیرد) را تایید کرد. این مینیبوس بر روی شاسی مدل X ساخته خواهد شد. ماسک در گفتوگو با Jalopnik گفت: ظرفیت این خودرو از نظر تعداد سرنشین شما را حیرتزده خواهد کرد.
ایلان ماسک همچنین به توسعهی مینیبوس و اتوبوس برقی اشاره کرد. در حقیقت او نمیخواهد این وسیله یک مینیون نامیده شود زیرا تسلا در کمال خونسردی، هدف توصیف دقیق آن را دارد.
بخش طبقهبندی خودروها در این شرکت، این مینیبوس کلاس X را با اتوبوس کلاس Y شرکت فولکسواگن در یک کلاس قرار میدهند که از نظر نشریهی Jalopnik، محصولات ذکرشدهی این دو شرکت با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. شایعات متعددی مبنی بر تولید اتوبوس الکتریکی توسط شرکت فولکسواگن وجود دارد. در نمایشگاه CES که در اوایل امسال برگزار شد، فولکسواگن از ون کانسپت الکتریکی خود با نام Budd-e رونمایی کرد.
Budd-e بر روی پلتفرم یکی از خودروهای کانسپت الکتریکی نسبتا کوچک این شرکت به نام MEB قرار گرفته بود که با توجه به این نکته، احتمالا محصول جدید این شرکت کوچکتر از مدل X تسلا خواهد بود.
برنامهای که تسلا توسط مینیبوس جدید خود آن را پشتیبانی میکند، سهیم شدن در بازار فروش این کلاس از خودروها است.
در پروژهی جامع دوم تسلا موسوم به Master Plan و در مطلبی که ماسک در وبلاگ تسلا به آن اشاره داشت، یکی دیگر از اهداف این شرکت تولید خودروهای است که توسط ارتباط شبکهای با یکدیگر در ارتباط باشند و بدون نیاز به راننده و در امنیت کامل و بدون هیچگونه تصادفی حرکت کنند (در این طرح باید هر دو خودرو دارای سیستم شبکهای باشند).
بر اساس این پیشنهاد، دارندگان این خودرو زمانی که نیاز به تردد با آنها را نداشته باشند، میتوانند خودروهای خود را به تسلا اجاره دهند تا این شرکت از آنها بهصورت رانندگی خودکار و اشتراک با افراد فاقد خودرو، بهره ببرد.
منبع : فرارو
معرفی رنو کوئید
دو خودرو تندر 90 و ساندرو محصول شرکت رنو فرانسه هستند که در ایران نیز تولید می شود و در برخی ویژگی ها باهم شباهت هایی دارند.
نگاهی گذرا به خودرو تندر 90
خودروی رنو تندر 90، مجهز به کیسه هوای راننده، کیسه هوای سرنشین جلو و سیستم ضد قفل ترمز می باشد. این خودرو در آزمایش تصادف اروپا موفق به دریافت سه ستاره شده است.
تندر90 یكی از خودروهای روز جهان در كلاس B است كه در سراسر اروپا، آسیا و خاورمیانه مقبولیت و محبوبیت ویژه ای به دست آورده است. تندر90 موفقیت خود را مرهون طراحی زیبای بدنه، اتاق جادار و دلباز، برخورداری از جدیدترین فن آوری خودروسازی، سادگی و پرهیز از پیچیدگی در بخش فنی و در نتیجه سهولت تعمیرات، قیمت بسیار مناسب و رقابتی و همچنین خدمات پس از فروش آسان و فراوان است.
حداکثر سرعت تندر اتومات روی سایت تولید کننده 175 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. اگر پای تان را روی پدال گاز فشار دهید و ترمز دستی را بخوابانید، می توانید ظرف مدت 11.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسیدتندر 90 اتومات در هر 100 کیلومتر فضای شهری، حدود 11.1 لیتر سوخت مصرف می کند.
تندر 4250 میلیمتر طول دارد و عرض آن به 1740 میلیمتر می رسد. ارتفاع این خودرو روی سایت رسمی ایران خودرو 1525 میلیمتر ذکر شده است حداکثر سرعت تندر اتومات روی سایت تولید کننده 175 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.
نگاهی گذرا به خودرو ساندرو
۹۹ درصد طراحی داخلی ساندرو از فیسلیفت لوگان قرض گرفته شده است که البته با اضافه شدن نوارهای کرم و نقرهای رنگ، سعی شده که مقداری با کلاستر و پویاتر بشود.
گیربکس دستی و اتوماتیک برای این ماشین در نظر گرفته شده است. مصرف سوخت ساندرو در سیکل ترکیبی نیز ۷ لیتر اعلام شده است. با این موتور، ساندرو میتواند شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۰.۵ ثانیهای ایجاد کند. با این اوصاف برای امور داخل شهری و گردش در شهر عملکرد خوبی دارد.ساندرو هم برای عاشقان سرعت گزینه ایده آلی نیست و بیشتر خودرویی برای راننده های با حوصله مناسب به نظر می رسد. نهایت سرعت ساندرو 170 کیلومتر بر ساعت است و پر کردن صفر تا صد این خودرو 11.5 ثانیه زمان می برد ساندرو در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی 8.3 لیتر سوخت می سوزاند.
ساندرو 5020 میلیمتر طول دارد و عرض آن بدون در نظر گرفتن آینه ها به 1746 میلیمتر می رسد و ارتفاع آن 1534 میلیمتر قید شده است وزن خالص تندر1155 و وزن خالص ساندرو 1146 کیلوگرم است.
مشخصات فنی دو خودرو یاد شده
منبع : باشگاه خبرنگاران
سایت فرارو
مشخصات فنی تیوولی (TIVOLI)
کلاس خودرو : کراس اور کوچک شهری / compact cross over/J segment/mini suv
نوع موتور : 4 سیلندر / 16 سوپاپ
حجم موتور : 1600 سی سی
قدرت موتور : 128 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور : 160 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه
محور محرک : دیفرانسل جلو
نوع گیربکس : اتوماتیک 6 سرعته تیپ ترونیک با قابلیت تعویض دستی ساخت شرکت AISIN ژاپن
سیستم تعلیق : جلو مک فرسون و عقب چند اتصالی
وزن خودرو : 1300 کیلوگرم
حجم باک : 47 لیتر
مشخصات تایر : R18/45/215
ابعاد : طول 4195 - عرض 1795 - ارتفاع 1600 میلی متر
حداکثر سرعت : 170 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی : 5.7 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت شهری : 8.2
مصرف سوخت جاده ای : 5.4
نوع سیستم ترمز : جلو و عقب دیسکی
نوع استاندارد : یورو 6
سیستم های ایمنی تیوولی ( TIVOLI)
کیسه هوا 6 عدد ( 2 عدد جلو ، 2 عدد پرده ای ، 2 عدد جانبی )
سیستم ترمز : ABS , EBD
سیستم فعال ضد واژگونی
سامانه کنترل پایداری ESP
چراغ هشدار ترمز ناگهانی ESS
سیستم ضد هرزگردی TCS
ترمز کمکی HBA
سیستم ضد لغزش ASR
سیستم حرکت در سربالایی HSA
5 ستاره ایمنی از KNCAP
امکانات تیوولی ( TIVOLI)
فرمان 3 حالته ( comfort/normal/sport)
گیربکس 3 حالته ( winter/power/economy)
گرمکن صندلی های جلو ( تنظیم دو حالته )
مانیتور 7 اینچی لمسی به همراه پورت USB/HDMI
سانروف برقی 2 حالته
آیینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی
آیینه های جانبی با قابلیت جمع شونده برقی
آیینه وسط فتوکرومیک
چراغ های روشنایی روز
سیستم ورود بدون کلید KEY LESS GO
دکمه START/STOP
برف پاک کن جلو مجهز به سنسور باران
سنسور نور
دوربین عقب
کروز کنترل
سنسور دنده عقب
سنسور جلو
کامپیوتر سفری
تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو
چراغ های روشنایی روز DAY LIGHT
مه شکن جلو و عقب
صندلی ها و دورفرمان با روکش چرم
سیستم تهویه مطبوع دستی
رینگ آلومینیومی 18 اینچی
کیت پنچرگیری
سیستم پاسخگویی به تلفن همراه از طریق بلوتوث
تیپ ها : تیپ الیت - تیپ اسپرت ( تفاوت تیپ الیت و اسپرت : تیپ الیت سانروف دارد اما تیپ اسپرت فاقد سانروف بوده و سقف در تیپ اسپرت دو رنگ می باشد )
محدوده قیمت : بازار آزاد 112-114 میلیون ، ثبت نام : 89 میلیون +9% ارزش افزوده تحویل 120 روز کاری ،شرکت وارد کننده : رامک خودرو
تجربه رانندگی با تیوولی
قبل از ورود به تیوولی وقتی دکمه key less را فشار میدهیم و همزمان با بازشدن دربها بصورت اتوماتیک آیینه ها نیز به سمت بیرون باز میشود ، حس خوبی را به راننده القا می کند. هنگامی که داخل تیوولی می نشینیم کیفیت خوب صندلی ها و ارگونومی مطلوب آنها جلب توجه می کند. در واقع صندلی های تیوولی نقطه عطفی در طراحی کابین هستند. صندلی هایی تیوولی جایزه بهترین ارگونومی صندلی در کره جنوبی را دریافت کرده اند. طراحی جلو داشبورد و طراحی دکمه ها و کیفیت آنها مطلوب و خوب است. دکمه استارت را می زنیم و خودرو را روشن می کنیم شتابگیری اولیه تیوولی با وجود اینکه یک موتور 1600 سی سی دارد قابل قبول است. گیربکس عملکرد مطلوبی دارد در سرعت حدود 80 کیلومتر بر ساعت دنده بر روی 6 می باشد . به لطف گیربکس شش دنده و ضریب دنده های کوتاه عملکرد خودرو هرچند که موتور 1600 سی سی است ، بسیار خوب بنظر میرسد. معکوس ها در گیربکس بسیار مناسب انجام میشود و هیگونه تعللی در این زمینه مشاهده نمی شود.
صدای موتور در دورهای بالا داخل اتاق شنیده می شود و کمی آزاردهنده است. فرمان پذیری خودرو بسیار عالی است. فرمان تیوولی با توجه به اینکه برقی است بیش از حد نرم است و من را مجبور کرد که در حالت رانندگی آن را در حالت sport قرار دهم. در طول مسیر تیوولی نشان داد که عایق بندی قابل قبول و خوبی دارد.
در نمونه مورد آزمایش لاستیک های خودرو توسط مالک تعویض و به سایز R18/45/225 تغییر یافته بود که سواری خودرو بهتر و صدای کمتری از طریق لاستیک ها به کابین منتقل میشد.
در حال حاضر نمونه دو دیفرانسیل آن نیز در بازار ایران با قیمت حدود 128-130 میلیون با سطح امکانات بالاتر (حدود 13 آپشن بیشتر) و همچنین کمک فنرهای برقی موجود می باشد.
تیوولی در سال 2016 کاندیدای بهترین خودروی اروپا و جهان گردیده است. در تبلیغات این خودرو نیز یک نکته جالب توجه وجود دارد اگر نام این خودرو را برعکس کنید معنی جالبی خواهد داشت
TIVOLI------> I LOV IT
نکات مثبت تیوولی
گیربکس 6 دنده با عملکرد عالی
تجهیزات رفاهی و امکانات در سطح بالا
مصرف سوخت پایین
قیمت قابل قبول در مقایسه با رقبا
طراحی بروز و جوان پسند
کابین جادار
نکات منفی
سواری نه چندان نرم
بدقولی شرکت وارد کننده در تحویل خودرو
سیستم ایرکاندیشن دستی
تصاویر تیوولی
اینم چند هیولای ژاپنی
اینم از نوع آمریکاییش
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، سابقه خودروي نيسان پاترول به سال 1951 باز ميگردد، زماني که به ساخت يک خودرو با شمايل نظامي، قدرت بالا، موتور شش سيلندر و چرخهاي قوي نياز احساس شد.
نيسان پاترول به ويژه بعد از آنکه توانست به عنوان نخستين خودرو از صحراي دلهره آور سيمپسون با موفقيت عبور کند، محبوبيت پيدا کرد.
اروپاییها و آمریکاییها ترجیح میدهند بروند همان آئودی، شورولت و مرسدسبنز خود را سوار شوند. در غیر این صورت اگر مجبور شوند یک آسیایی انتخاب کنند، این گزینه حتماً لکسوس یا هوندا خواهد بود. خلاصه، آنچه میبینید و میبینیم بزرگترین و قویترین ساختههای نیسان و تویوتا است.
پاترول با یک دنیا خاطره بازگشته است. هیچ کاری نکند دوستداران مدلهای دهه 80 و 90 برایش سر و دست میشکنند. انتظار میرفت پس از سالها نیسان نتواند چهره درخوری را برای نسل جدید پاترول فراهم کند. ولی این اتفاق به بهترین صورت خود رخ داد و محصول فوق با طراحی زیبا روی کار آمد. البته که زیر پوستش چیزی مثل اینفینیتی QX56 دیده میشد، که خیلی مهم نیست. لندکروز نیز آمده تا از تاج و تخت پادشاهی خودش محافظت کند. دوران حکومتش بر شاسیبلندهای سایز بزرگ، دارد به انتها میرسد.
در همان نخستین لحظات تست، بزرگترین برتری این خودروها نمایان میشود؛ وزن بالا. غولهای مافوق 2.5 تنی اگر سبکتر از این میبودند به طور حتم برای پایداری مشکلساز میشدند. به خصوص آنکه پیشرانههای سنگینی هم درون سینه دارند.
نکته دیگری که هر دو از آن سود میبردند، سیستم 4WD (چهار چرخ متحرک) دائمی بود. اگرچه این سیستم کمی قدیمی به نظر میرسد ولی باز هم برای آفرود بازی مناسب است. دردسرهای توزیع نیرو بین محور جلو و عقب در شاسیبلندهای پر زرق و برق امروزی را به یاد بیاورید. سازندههای این محصولات با خود رو راست بودهاند. آنها میخواستند چیزی بسازند که تحت هیچ شرایطی نه نگوید و انصافاً هم نمیگوید. از حق نگذریم سیستم پخش DVD به همراه باندهای فراگیر و همچنین یخچال صندلی عقب در کمتر جایی دیده میشود.
با پیشروی تست، کمکم شباهتها از بین میرود و تفاوتها روی کار میآید. به روشنی مشخص است که فرمانپذیری و هندلینگ در تویوتا فرم بهتری دارد. در حقیقت این نیسان نیست که چیز بدی عرضه کرده است، بلکه رقیب فوقالعاده بهتر نشان میدهد. برای چنین خودروهایی عکسالعملهای تیز میتواند خطرناک باشد. تویوتا لندکروز به طرزی جالب درخواستهای راننده را منطقی جواب میدهد. شاید دلیل اصلیاش سیستم تعلیق هوشمند باشد. پاترول همانی است که قبلاً بود. خشک و یک دنده. همچون کرگدن سرعت و قدرتش بالاست ولی خیلی نمیتوان روی مانورهایش حساب کرد.
آن یکی، لندکروز، همچون فیل سرعت و قدرت و کنترل معقولتری دارد. ظاهر این دو دقیقاً عکس آن چیزی است که از درون نشان میدهند. مثلاً ظاهر لندکروز را که میبینیم تصور میکنیم قرار است یک هیولای غولآسای تنومند باشد. ولی اینطور نیست. درونش خیلی سادهتر از آنچه فکر میکنید طراحی شده.
به گزارش بازار خبر، در آن سو پاترول میخواهد بگوید که داخلش چیزی غیر از مقوا و جعبه میوه نخواهد بود ولی وقتی درب را باز کردید خواهید دید که شاید در حد لکسوس RX نباشد ولی انصافاً خیلی هم پایینتر نیست. کمِ کم از رقیبش بهتر است. خیلی بهتر. اما میدانید همان چهارتا تیر و تختهای که درون لندکروز قرار گرفته، از بهترین نوعش است. پاترول نه که بیکیفیت باشد ولی حداقل میتوانست روی لوازم کابین دقت بیشتری اعمال کند. همین کابین اگر کمی مدرنتر و شیکتر بود، بطور قطع یقین میتوانست با زیرمجموعه لوکس نیسان یعنی اینفینیتی همخوانی داشته باشد.
مثل هر شاسیبلند دیگری سواری با این دو نیز کاملاً منحصر به فرد است. از سویی مانند هر شاسیبلند فولسایزی میتوان روی لذت سواریشان حساب ویژهای باز کرد. اما وقتی با پاترول حرکت میکنید گویی یک شاه هستید. هم وقار دارید هم ابهت. لندکروز به شما حس شاهزاده و نهایتاً ارباب یک دهکده را میدهد. با اینکه قد و قامت بزرگی دارد ولی روی همهچیزی تسلط ندارید.
البته در این میان ابعاد بزرگتر نیسان هم بیتاثیر نیست. همین گندهگوییهای نیسان میتواند سر پیچها و یا درون شهر برایش مشکلساز شود. نقاط کور پاترول از شماره خارج است. شاید فرمانپذیری تویوتا بهتر باشد که هست، اما این نیسان است که در قسمت کنترل پیشرانه موفقتر نشان میدهد. ببینید، این داستان در پیمایشهای جادهای (On Road) خیلی به چشم نمیخورد. اما وقتی پای حضور در مسیرهای خارج جادهای (Off Road) به وسط کشیده میشود، ذره ذره توان پیشرانه اهمیت پیدا میکند.
عبور از صخرههایی با شیب مختلف نیازمند قوای محرکهای است که مثل موم درون دست، حرف گوشکن باشد. هر دو در شنزار عملکرد یکسانی دارند؛ افتضاح. شن و ماسه چالشی است که هر خودرویی نمیتواند از پسش بربیاید. نه اصطکاک گل و لای را دارد و نه لغزندگی برف و باران را. چهار چرخ متحرک که سهل است، هشت چرخ متحرک هم به داد آنها نمیرسد. راه حلی هم وجود ندارد. یا اینکه وارد شنزار نشوید یا اگر شدید بقیهاش پای خودتان. در کل وضعیت پاترول کمی بهتر است چون فاصلهاش از سطح زمین بالاتر است. سطح شن و ماسه از لاستیکها بالا نزند، میشود با سیستم شبیه به سینه خیز از متحیرات نیسان بهره برد.
نیسان پاترول | تویوتا لندکروز | |
شتاب صفر تا 100(ثانیه) | 8.9 seconds | 10.9 seconds |
شتاب صفر تا 100 تا صفر (ثانیه) | 12.9 seconds | 14.9 seconds |
جدول مشخصات فنی | تویوتا لندکروز | نیسان پاترول |
موتور | 5.7 لیتر هشت سیلندر V8 | 5.6 لیتر هشت سیلندر V8 |
قدرت (اسببخار/دور در دقیقه) | 362/5,600 | 400/5,800 |
گشتاور (نیوتنمتر/دور در دقیقه) | 546/3,200 | 560/4,000 |
جعبهدنده | شش سرعته اتوماتیک | هفت سرعته اتوماتیک |
انتقال قدرت | 4WD | 4WD |
وزن خالص (کیلوگرم) | 2600 | 2785 |
تجهیز ماشین های مرسدس بنز به کدهای کیو-آر جهت افزایش سرعت عملیات نجات
ین شرکت ماشین سازی قصد دارد برچسب های کیو آر حاوی اطلاعات نجات مدل های مختلف اتومبیلش را درون ماشین ها نصب کند. این گونه دیگر تیم نجات تنها به یک تلفن یا تبلت نیاز دارند تا به سرعت و با سهولت نقشه ها و طرح های کامل مورد نیاز درباره ماشین را در اختیار داشته باشند. در نتیجه عملیات نجات سرنشینان گیر افتاده درون اتومبیل را سریع تر و امن تر به سرانجام رسانند.
احتمالا می دانید که کیو آر کد چیست؟ یک تصویر شبیه بارکد که توسط دوربین تلفن همراه شما خوانده می شود و حاوی یک سری اطلاعات مانند آدرس یک صفحه وب و… است. شاید کدهای کیو آر در زندگی معمول کارایی چندانی نداشته باشند و تا کنون استفاده های محدود و...
بقیه در ادامه مطلب:
قیمت روز خودروها – یکشنبه ۱۲خرداد
نگاهی به آخرین قیمت خودروها (برای دیدن قیمت خودروهای دیگر به ادامه مطلب بروید)
اتومبیل |
مقدار |
تغییر |
کمترین |
بیشترین | |
۴۰۵ ( نمایندگی/ تومان) |
۲۲,۱۸۰,۰۰۰ |
(%۰) ۰ |
۲۲,۱۸۰,۰۰۰ |
۲۲,۱۸۰,۰۰۰ | |
۲۰۶ تیپ۲ ( بازار/ تومان) |
۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
(%۰) ۰ |
۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | |
۴۰۵ ( بازار/ تومان) |
۲۶,۰۰۰,۰۰۰ |
(%۱.۹۲) +۵۰۰۰۰۰ |
۲۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۶,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا کمری در برابر هیوندای سوناتا
تویوتا کمری یکی از خودرو های محبوب و پرفروش شرکت تویوتا میباشد که از سال 1982 در خط تولید این شرکت قرار گرفته است و شهرت آن در بین مردم به خاطر کیفیت فوق العاده و نرمی و جان سخت بودن این خودروست. ولی بعد از گذشت چندین سال رقبایی برای شکست این ماشین دندان…