در اینجا به بررسی ۱۱ مورد از مهمترین پیشرفتهای صورت گرفته در این زمینه طی ۲۵ سال گذشته میپردازیم.
۱. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
بدون شک، سیستم کنترل پایداری بعد از معرفی ترمزهای ضد قفل (ABS)، بزرگترین نوآوری مرتبط با صنایع خودرو است. این سیستم ابتدا در سال ۱۹۹۵ توسط کمپانی بوش بر روی خودروهای مرسدس بنز کلاس S و بیامو سری ۷ قرار گرفت. سیستم کنترل پایداری، عملکرد سیستمهای ABS و کنترل کشش را با نرخ انحراف از مسیر (سرعت دورانی خودرو) و سنسورهای زاویه فرمان درمیآمیزد. اگر خودرو در آستانه لغزش یا انحراف از مسیر قرار گیرد، سیستم کنترل پایداری بیدرنگ بهطور خودکار در یک یا چند چرخ اقدام به ترمزگیری میکند یا توان مورد استفاده را کاهش میدهد تا خودرو را به مسیر بازگرداند. این اتفاقات به قدری سریع رخ میدهند که اغلب راننده متوجه شرایط و سوانحی که امکان وقوع آنها هست، نخواهد شد. تمام خودروهای ایالات متحده آمریکا از مدلهای سال ۲۰۱۲ به بعد، به صورت اجباری باید به سیستم کنترل پایداری به صورت استاندار مجهز شوند.
۲. ترمزهای ضد قفل
ترمزهای ضد قفل (ABS) تا اواسط دهه ۹۰ میلادی آنچنان مورد توجه قرار نگرفته بودند و در خودروها جایگاهی نداشتند. حتی زمانی که راه خود را به خودروها باز کردند، از ملزومات آن به شمار نمیآمدند. تا آنکه در سال ۲۰۱۲ سیستم کنترل پایداری برای خودروها (در ایالات متحده آمریکا) اجباری شد. تا قبل از ورود ABS به خودروها رانندگان مجبور بودند به جای آنکه پدال ترمز را بهطور ممتد فشار دهند، آن را بهدفعات فشرده و آزاد کنند تا از قفل شدن چرخها جلوگیری و قدرت فرمانپذیری خودرو را حفظ کنند. سیستم ABS به منظور بیشینه کردن کشش موجود و کاهش قابل توجه مسافت توقف، بهطور پیوسته فشار ترمز را در هر چرخ تنظیم میکند. همچنین این سیستم این قابلیت را برای راننده فراهم میکند تا بدون نگرانی نسبت به پایداری خودرو در عبور از موانع به خودرو فرمان دهد.
۳. سیستم نظارت بر فشار تایرها
شاید ترکیدن لاستیک قابل پیشبینی نباشد، اما آیا پنچریهای کوچکی را که بهمرور مشکلساز میشوند، میتوانید تشخیص دهید؟ سیستمهای نمایش فشار باد تایرها یا (TPMS) که از سال ۲۰۰۷ (در ایالات متحده آمریکا) اجباری شدهاند، در دو حالت به انجاموظیفه میپردازند. نسخه ارزانقیمتتر، سرعت چرخها را اندازه میگیرد و با دادههایی که در اختیار دارد، مقایسه میکند. تایری که دارای شرایط مناسبی نباشد با سرعت متفاوتی نسبت به دیگر تایرها حرکت میکند و در این زمان است که چراغ هشداردهنده آن روشن میشود. اما بخش عمدهای از این سیستمها از سنسورهای فشار وایرلسی بهره میبرند که درون هر چرخ تعبیه میشود و فشار لحظهای آن را مشخص میکنند. برای رانندگانی که در مسابقات شرکت میکنند یا پیچهای تند را با سرعت پشت سر میگذارند، سیستم TPMS برای اطلاع از رسیدن هر چهار تایر به دمای کاری مورد نظر، حیاتی خواهند بود.
۴. کیسه هوای جانبی
کمپانی ولوو برای اولین بار کیسه هوای جانبی را با بهکارگیری در خودروهای سدان و واگن 850 مدل ۱۹۹۵ معرفی کرد. این کیسههای هوا چه در درب خودرو و چه در صندلی قرار داده شده باشند؛ به شکل قابل ملاحظهای جراحات قفسه سینه را در تصادف از طرفین کاهش میدهند. برخی از خودروها مانند مرسدس بنز کلاس E از دو کیسه هوای جانبی مجزا بهره میبرند. خودروهای دیگری چون شاسی-بلندهای سایز متوسط کمپانی جنرال موتورز مثل شورولت Traverse، بیوک Enclave و GMC Acadia به کیسه هوای جانبی مجهز هستند که در طرف دیگر (وسط خودرو) قرار میگیرد و از آسیب رسیدن به راننده و سرنشین جلوگیری میکند. با این حال، این نمونهها مثالهای خاصی از این کیسههای هوا هستند. کیسههای هوای جانبی مدتی است که از ملزومات خودروها شناخته میشوند و جای خود را در این صنعت باز کردهاند.
۵. کیسه هوای پردهای محافظ سر
خودرو ولوو S80 مدل ۱۹۹۹، اولین خودرویی است که بهصورت استاندارد به کیسه هوایی مجهز شده بود که هر دو سرنشین جلو و عقب را از قسمت شیشهای جانبی خودرو محافظت میکرد. همانند کیسههای هوای جانبی، کیسههای هوای پردهای محافظ سر نیز ازلحاظ فنی در ایالات متحده آمریکا اجباری نیستند. با این حال تنها تعداد محدودی خودرو نظیر جیپ Wrangler و دوج Viper از آنها بیبهره هستند. در اکثر خودروها، کیسههای هوای پردهای مدتی بعد از برخورد همچنان شرایط خود را حفظ میکنند تا از سر و دیگر قسمتهای بالایی بدن در مواقعی که خودرو واژگون میشود و در مقابل خردهشیشه و اجزایی از خودرو که پرتاب شدهاند، محافظت کند.
[جهت مطالعه ادامه موارد به ادامه مطلب بروید]
شرکت لندروور در سال 2016 پس از 30 سال تولید شاسی بلند نمادین Defender را به پایان رساند. این خودرو با قطع تولید آن موجب ناامیدی طرفداران شد زیرا انتظار می رفت تولید ادامه داری داشته باشد.
اما همانطور که می دانید دردها موقتی هستند و ناامیدی درباره دیفندر نیز این گونه می باشد. براساس گزارش ها نسل بعدی دیفندر در سالهای آینده صورت گرفته وعرضه آن جهانی خواهد بود. به گفته Automotive News، لندروور دیفندر نسل جدید با همان ساختار D7U برپایه رنجروور و رنجروور اسپرت به تولید می رسد.
پلتفرم آلومینیومی موجب کاهش وزن دیفندر شده و همین امر کاهش هزینه به دنبال خواهد داشت. باتوجه به اینکه قاب مدل مترادف با برخی مدل های دیگر است، لندروور وعده داده دیفندر جدید همچنان یک مدل در کلاس خود باقی می ماند.
احتمالا در آینده نزدیک نسخه مفهومی آن رونمایی می شود. Gery McGovern مدیر اجرایی کمپانی اخیرا در مصاحبه ای بیان داشت که نسل جدید لندروور دیفندر با سبک بدنه مختلفی راهی بازار خواهد شد. همچنین مدل می تواند در قالب دو درب و چهار درب به فروش برسد و می تواند با پیشرانه چهار سیلندر Ingenium جگوار لندروور همراه باشد. سال گذشته در ماه سپتامبر JLR سرمایه گذاری 39.5 میلیون دلاری برای فناوری جدید موتورهای Ingenium کرده است.
گزارش جدید می گوید دیفندر نسل جدید در تمامی بازارهای جهانی به فروش می رسد و می تواند این امر خوشایند باشد. تعداد محدودی از دیفندر در بین سال های 1993 تا 1997 در بازار ایالات متحده به فروش رسیدند. احتمالا نسل جدید دیفندر در کارخانه Nitra اسلواکی جگوارلندروور به تولید می رسد. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود بریتانیایی ها چه برنامه ای در سر دارند.
منبع: پرشین خودرو
نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها
این کار فشار زیادی را به سیستم متر بندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می کند. نحوه صحیح رد شدن از دست انداز که در شهرمان به وفور یافت می شود، به این شکل است که باید طوری برنامه ریزی کنیم تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کنیم و هنگام عبور از دست انداز، ترمز به هیچ عنوان درگیرنشود.
در جا گرم کردن خودرو به مدت طولانی
این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی برای موتور دارد. درجا کار کردن بیش از حد باعث گرم شدن زیاد منبع اگزوز می شود که این گرما به موتور منتقل شده و به آن صدمه می زند. در زمستان بهتر است در نهایت 1 دقیقه خودرو در جا کار کند (همین زمان برای گردش روغن در موتور کافی است) و سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن خودرو در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کنید.
خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک
این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دو شاخه کلاچ و گیربکس می شود.
گرفتن ترمز و کلاچ به طور هم زمان برای نگه داشتن خودرو
خود این کار، باعث می شود که متراژ ترمز افزایش یابد. چون وقتی کلاچ درگیر است، از نیروی ترمز موتورهم استفاده می شود و وقتی ترمز و کلاچ با هم فشار داده شود باعث می شود خودرو دیرتر بایستد. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بیفتد، کلاچ را بگیریم.
خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی
بعضی مواقع راننده ها صبر می کنند تا فن خودرو خاموش شود بعد موتور را خاموش کنند. غافل ازاینکه این کار ضرر جدی به موتور وارد می کند. اگرخودروبیش ازاندازه گرم باشد زمانی که آن را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن می ماند و نیازی به روشن گذاشتن خودرو نیست. این کار برای ماشین های گازوئیلی است نه بنزینی. (ولی در موتور خودروی پراید پس از خاموش کردن خودرو فن نیز خاموش می شود پس قبل از خاموش شدن فن آن، خودرو را خاموش نکنید)
ترمز کردن در زمین بارانی
در زمین خیس و بارانی اگر خودرو شروع به لرزیدن کرد فقط باید پای تان را از روی پدال گاز بردارید و فرمان را در جهتی که می خواهید جلوی خودرو حرکت کند، بچرخانید.
گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو
این کار قبلا در خودروهای کاربراتوری برای بهترروشن شدن خودرو انجام می شد. ولی در خودروهای انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز می دهید و سپس سوئیچ را می بندید مقداری بنزین سوخته باقی می ماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن می شود.
روشن شدن چراغ بنزین بدلیل نداشتن سوخت
این کار در بعضی مواقع باعث سوختن پمپ بنزین می شود زیرا رسوبات و نا خالصی های ته باک وارد مسیر سوخت می شود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین، فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور می شود.
در زیر نکاتی جهت نگهداری از این قطعه مهم اورده شده است که باهم آنها را مرور می کنیم؛
1- از تعویض حالت گیربکس (P, R, N, D) در زمان حرکت خودداری کنید. عمل مکانیکی تعویض حالتهای مختلف گیربکس اتوماتیک، با کمک تعدادی کلاچ و نوار قرارگرفته درون گیربکس صورت میگیرد. این کلاچها و نوارها دارای موادی هستند که با ایجاد اصطکاک، عمل تعویض حالت دنده را میسر میسازند. درصورتیکه همواره پیش از تعویض حالت دنده، کاملاً به حالت سکون درآمده و ترمز را فشار دهید؛ بدون تردید با این مکانیسم، اتومبیل شما بیشتر عمر خواهد کرد.
2- در حالت خلاص (Neutral) رانندگی نکنید. خلاص کردن گیربکس اتوماتیک روی سراشیبی باعث کاهش مصرف سوخت خودروی شما نخواهد شد.خودروهای دنده اتوماتیک پیشرفته تر بهاندازهای هوشمند هستند که در سرازیری سوخترسانی را به موتور کم کرده و موجب کاهش در مصرف سوخت میشوند.
3- هرگز به بهانه شتاب اولیه بیشتر، در زمان گاز دادن حالت (Drive) را انتخاب نکنید. نگه داشتن پدال گاز در وضعیت خلاص و سپس انتخاب D برای راه افتادن میتواند خسارت و آسیب جبران ناپذیری به گیربکس اتوماتیک خودروی شما وارد نماید.
4- قبل از توقف کامل خودرو، حالت P (پارک) را درگیر نکنید. اکثر خودروهای گیربکس اتوماتیک جدید به شما اجازه انتخاب وضعیت پارک را در حال حرکت نمیدهند.
5- عدم توجه به سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک. عملکرد دنده های خورشیدی و تورک کانورتر در گیربکس اتوماتیک با وجود روغن ارتباطی مستقیم دارند. اجزا و متعلقات داخلی گیربکس اتوماتیک در زمان استفاده به دمای بسیار بالایی می رسند و در صورت کافی نبودن روغن، عدم تعویض و ریختن روغن اشتباه؛ احتمال وارد شدن آسیب جدی به مکانیزم آن وجود دارد.
در حالت ایده آل بهتر است پس از هر 5000 کیلومتر کارکرد، میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک به وسیله گیج یا نشانه روغن تعبیه شده بررسی شود و توصیه میشود برای خودروهای عام مورد استفاده شهری روغن گیربکس اتوماتیک پس از هر 24 ماه یا 50 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر اتفاق افتاد) تعویض شود.
1- در اوایل قرن 20 ، اتومبیل به عنوان جایگزین اسب و درشکه معرفی شد . نکته جالب اینجاست که بودی بد مدفوع اسب باعث این جایگزینی و البته اقدام بشر به ساخت اتومبیل شد .
2- هوندای اولیه در ابتدا به همراه یک میز پیکنیک عرضه شد ! شاید این ایده برای شما کمی مسخره به نظر برسد ، اما همین ایده مسخره باعث جذب مشتریان بسیاری برای این شرکت شد !
3- در آزمون ایمنی خودروی فورد GT سقف این خودرو شکست ! این باعث شکست بزرگ خودرو فورد GT و نیز این شرکت شد که تا مدتها در اذهان باقی ماند .
4- در روسیه کثیف بودن خودرو یک نوع جرم جنایی محسوب می شود ! و درصورت مشاهده خودروی کثیف ، راننده محکوم خواهد شد .
5- کیفیت بالای یک خودرو می تواند باعث ماندگاری طولانی مدت آن شود . جالب است بدانید که 75 درصد از خودروهای تولیدی شرکت رولز رویس ، هنوز در جاده ها دیده می شوند !
6- درصورتیکه خبواهید با وسیله ای یا خصوصیاتی مشابه خودرو به ماه سفر کنید ، باید به مدت 6 ماه با سرکت 96 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید !
7- بوی ماشین های نو حاصل 50 ترکیب آلی در خودرو می باشد که برخلاف باور بسیاری از افراد ، به هیچ عنوان سمی نیست !
8- اولین تصادف اتومبیل در سال 1891 در اوهایو آمریکا رخ داد . جالب اینجاست که مردم این ایالت هنوز هم در رانندگی بی دقت هستند !
9- درصورتیکه از وضع ترافیک شهرتان شاکی و ناراحتید ، بهتر است نگاهی به وضعیت ترافیک در آمریکا بیاندازید! هر راننده در امریکا بطور متوسط سالیانه 38 ساعت ذر ترافیک بوده است .
10- لس انجلس تنها کشور جهان است که در ان تعداد اتومبیل ها از تعداد جمعیت آن بیشتر است !
اگر شما نیز صاحب اتومبیلی مجهز به این سیستم نوین هستید ، بهتر است نکات زیر را بدانید و از کارهایی که باعث کاهش عملکرد موتور خودروتان می شود اجتناب نمایید ؛
1- با موتور سرد حرکت نکنید !
یکی از مهمترین علل بروز مشکل در موتور خودروها خصوصاً خودروهای مجهز به توربوشارژ ، حرکت خودرو بلافاصله پس از روشن کردن موتور است . پس همیشه توجه داشته باشید که حداقل 3 الی 5 دقیقه برای گرم شدن موتور خودرو صبر کرده و سپس حرکت کنید.
2- پس از رانندگی به مدت طولانی ، ناگهان اتومبیل را خاموش نکنید.
با خاموش کردن خودرو، پمپ روغن در موتور هم خاموش میشود و این سبب میشود مقداری از روغن در سیستم باقی بماند و چون دمای موتور هنوز بالا هست، روغن در برخورد با این بخشهای داغ میسوزد و روغن کیفیت و ویسکوزیته مطلوب را از دست میدهد. برای جلوگیری از این آسیب، قبل از خاموش کردن خودرو برای مدتی کوتاه صبر کنید تا دمای موتور پایین بیاید و بعد ماشین را خاموش کنید.
3- با دور موتور پایین حرکت نکنید .
بهتر است به هنگام شتاب گیری دنده خود را کاهش داده و با دنده سبک حرکت نکنید . عدم رعایت این نکته نیز می تواند به موتور خودرو آسیب وارد کند.
4- از سوخت بی کیفیت استفاده نکنید.
سعی کنید از بهترین سوخت موجود برای خودرو خود استفاده کنید زیرا استفاده از سوخت بی کیفیت و نامناسب باعث افزایش احتمال کوبش در موتور و آسیب دیدن آن خواهد شد .
5- در پیچ های جاده پدال گاز را فشار ندهید .
از آنجایی که در خودروهای توربوشارژ به دلیل وجود توربولگ بین زمان فشار دادن پدال گاز و اعمال شتاب تأخیر چند ثانیه ای وجود دارد ، بهتر است که در پیچ ها از فشار دادن پدال گاز خودداری نمایید .
ممکن است نکات فوق در نگاه اول ساده به نظر بیایند اما بکارگیری آنها می تواند در استفاده بهینه از خودروی شما بسیار موثر باشد .
گفتنی است که این قرارداد سومین قراداد شرکت ایران خودرو با شرکت های خودروسازی بین المللی است .
از این پس گیربکس های 6 سرعته اتومات شرکت هیوندای بر روی پلت فرم های جدید ایران خودروی نصب خواهند شد که این خود باعث افزایش فروش خودروهای این شرکت و نیز افزایش سهم در صادرات به سایر کشورهای خواهد شد و تحولی خوب را در این شرکت خودروساز داخلی رقم خواهد زد .
یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در این باره اظهار داشته است که در صنایع خودروسازی اروپا ، خودروها براساس استانداردهای یورو 5 و یورو 6 تولید می شوند ، اما در کشور ما همچنان خودروها با استاندارد یورو 4 ساخته می شوند .
باتوجه به اینکه تفاوت میزان آلاینده های تولیدی توسط خودروهای با استاندارد یورو 4 بسیار بیشتر از دو استاندارد مورد استفاده از اروپاست ، انتظار می رود که دولت و مسئولین و همچنین صنایع خودروسازی توجه بیشتری به این موضوع از خود نشان داده و برای تولید خودروهای داخلی بر اساس استانداردهای جهانی اقدامات لازم را انجام دهند.
طی هفته گذشته افزایش قابل ملاحظه ای در قیمت خودروهای وارداتی صورت گرفته است که باعث شده خریداران و کسانی که تمایل به خرید این خودروها داشتند فعلاً دست نگه دارند ، که این اقدام منجر به راکد ماندن بازار خودروهای وارداتی شده است .
نکته قابل توجه این است که افزایش قیمت برخی از خودروها به مبلغ 15 میلیون تومان نیز رسیده است .
رییس انجمن واردکنندگان خودرو درباره علت این افزایش قیمت حبابی اظهار کرده است که دلیل این اتفاق بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو می باشد . این اقدام که در دو فاز صورت گرفته است ، فاز اول آن دی ماه سال گذشته و فقط برای واردکنندگان غیرقانونی بوده و فاز دوم آن تیرماه امسال و برای نمایندگی ها نیز اعمال شده است .
وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر اعتبار سفارشات گذشته به پایان رسیده است و اقدامی هم از سوی دولت جهت تمدید اعتبار صورت نگرفته است که این عامل باعث افزایش قیمت این خودروها شده است .
از روز گذشته خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت حامل های سوخت از جمله بنزین و نفت گاز در خبرگزاری های مختلف منتشر شده است که مردم را نگران و شاید بهتر است بگوییم عصبانی کرده است ! افزایش قیمت 500 تومانی بنزین چیزی است که در 24 ساعت گذشته از منابع مختلف نقل شده است و زمان اعمال این افزایش قیمت نیز آغاز دی ماه عنوان شده است .
درحالی که مردم انتظار پاسخی واضح و روشن از وزیر نفت کشور داشتند ، وی موضوع لفزایش قیمت بنزین و نفت گاز را رد نکرد اما این اطمینان را به مردم داد که تا پایان سال جاری این حامل های سوخت افزایش قیمتی نخواهند داشت .
اما بحث افزایش قیمت حامل های سوخت از کجا نشئت گرفته است ؟
گفته می شود که به دلیل کسری بودجه ای که برای سال 97 وجود دارد ونیز باتوجه به رشد قابل توجه مصرف سوخت در سال 96 ، دولت برآن شده است که بخشی از این کسری بودجه را از طریق افزایش قیمت حامل های سوخت تأمین نماید . گفتنی است که درصورتیکه قیمت بنزین به 1500 تومان برسد ، حدود 14 میلیارد از کسری بودجه دولت جبران خواهد شد .
اما با این وجود با توجه به اتفاقات سیاسی و اقتصادی منفی که در چند روز گذشته روی داده و مردم را نسبت به دولت خشمگین و منتقد کرده است ، ظاهراً دولت هنوز شجاعت اجرایی کردن این افزایش قیمت را نیافته است و همچنان درحال بررسی عواقب این رویداد می باشد .
باید منتظر ماند و دید در آینده ای نه چندان دور ، سرنوشت قیمت حامل های سوخت چگونه رقم خواهد خورد و قشر ضعیف جامعه چه واکنشی نسبت به این امر نشان خواهند داد ...
در اینجا به بررسی ۱۱ مورد از مهمترین پیشرفتهای صورت گرفته در این زمینه طی ۲۵ سال گذشته میپردازیم.
۱. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
بدون شک، سیستم کنترل پایداری بعد از معرفی ترمزهای ضد قفل (ABS)، بزرگترین نوآوری مرتبط با صنایع خودرو است. این سیستم ابتدا در سال ۱۹۹۵ توسط کمپانی بوش بر روی خودروهای مرسدس بنز کلاس S و بیامو سری ۷ قرار گرفت. سیستم کنترل پایداری، عملکرد سیستمهای ABS و کنترل کشش را با نرخ انحراف از مسیر (سرعت دورانی خودرو) و سنسورهای زاویه فرمان درمیآمیزد. اگر خودرو در آستانه لغزش یا انحراف از مسیر قرار گیرد، سیستم کنترل پایداری بیدرنگ بهطور خودکار در یک یا چند چرخ اقدام به ترمزگیری میکند یا توان مورد استفاده را کاهش میدهد تا خودرو را به مسیر بازگرداند. این اتفاقات به قدری سریع رخ میدهند که اغلب راننده متوجه شرایط و سوانحی که امکان وقوع آنها هست، نخواهد شد. تمام خودروهای ایالات متحده آمریکا از مدلهای سال ۲۰۱۲ به بعد، به صورت اجباری باید به سیستم کنترل پایداری به صورت استاندار مجهز شوند.
۲. ترمزهای ضد قفل
ترمزهای ضد قفل (ABS) تا اواسط دهه ۹۰ میلادی آنچنان مورد توجه قرار نگرفته بودند و در خودروها جایگاهی نداشتند. حتی زمانی که راه خود را به خودروها باز کردند، از ملزومات آن به شمار نمیآمدند. تا آنکه در سال ۲۰۱۲ سیستم کنترل پایداری برای خودروها (در ایالات متحده آمریکا) اجباری شد. تا قبل از ورود ABS به خودروها رانندگان مجبور بودند به جای آنکه پدال ترمز را بهطور ممتد فشار دهند، آن را بهدفعات فشرده و آزاد کنند تا از قفل شدن چرخها جلوگیری و قدرت فرمانپذیری خودرو را حفظ کنند. سیستم ABS به منظور بیشینه کردن کشش موجود و کاهش قابل توجه مسافت توقف، بهطور پیوسته فشار ترمز را در هر چرخ تنظیم میکند. همچنین این سیستم این قابلیت را برای راننده فراهم میکند تا بدون نگرانی نسبت به پایداری خودرو در عبور از موانع به خودرو فرمان دهد.
۳. سیستم نظارت بر فشار تایرها
شاید ترکیدن لاستیک قابل پیشبینی نباشد، اما آیا پنچریهای کوچکی را که بهمرور مشکلساز میشوند، میتوانید تشخیص دهید؟ سیستمهای نمایش فشار باد تایرها یا (TPMS) که از سال ۲۰۰۷ (در ایالات متحده آمریکا) اجباری شدهاند، در دو حالت به انجاموظیفه میپردازند. نسخه ارزانقیمتتر، سرعت چرخها را اندازه میگیرد و با دادههایی که در اختیار دارد، مقایسه میکند. تایری که دارای شرایط مناسبی نباشد با سرعت متفاوتی نسبت به دیگر تایرها حرکت میکند و در این زمان است که چراغ هشداردهنده آن روشن میشود. اما بخش عمدهای از این سیستمها از سنسورهای فشار وایرلسی بهره میبرند که درون هر چرخ تعبیه میشود و فشار لحظهای آن را مشخص میکنند. برای رانندگانی که در مسابقات شرکت میکنند یا پیچهای تند را با سرعت پشت سر میگذارند، سیستم TPMS برای اطلاع از رسیدن هر چهار تایر به دمای کاری مورد نظر، حیاتی خواهند بود.
۴. کیسه هوای جانبی
کمپانی ولوو برای اولین بار کیسه هوای جانبی را با بهکارگیری در خودروهای سدان و واگن 850 مدل ۱۹۹۵ معرفی کرد. این کیسههای هوا چه در درب خودرو و چه در صندلی قرار داده شده باشند؛ به شکل قابل ملاحظهای جراحات قفسه سینه را در تصادف از طرفین کاهش میدهند. برخی از خودروها مانند مرسدس بنز کلاس E از دو کیسه هوای جانبی مجزا بهره میبرند. خودروهای دیگری چون شاسی-بلندهای سایز متوسط کمپانی جنرال موتورز مثل شورولت Traverse، بیوک Enclave و GMC Acadia به کیسه هوای جانبی مجهز هستند که در طرف دیگر (وسط خودرو) قرار میگیرد و از آسیب رسیدن به راننده و سرنشین جلوگیری میکند. با این حال، این نمونهها مثالهای خاصی از این کیسههای هوا هستند. کیسههای هوای جانبی مدتی است که از ملزومات خودروها شناخته میشوند و جای خود را در این صنعت باز کردهاند.
۵. کیسه هوای پردهای محافظ سر
خودرو ولوو S80 مدل ۱۹۹۹، اولین خودرویی است که بهصورت استاندارد به کیسه هوایی مجهز شده بود که هر دو سرنشین جلو و عقب را از قسمت شیشهای جانبی خودرو محافظت میکرد. همانند کیسههای هوای جانبی، کیسههای هوای پردهای محافظ سر نیز ازلحاظ فنی در ایالات متحده آمریکا اجباری نیستند. با این حال تنها تعداد محدودی خودرو نظیر جیپ Wrangler و دوج Viper از آنها بیبهره هستند. در اکثر خودروها، کیسههای هوای پردهای مدتی بعد از برخورد همچنان شرایط خود را حفظ میکنند تا از سر و دیگر قسمتهای بالایی بدن در مواقعی که خودرو واژگون میشود و در مقابل خردهشیشه و اجزایی از خودرو که پرتاب شدهاند، محافظت کند.
[جهت مطالعه ادامه موارد به ادامه مطلب بروید]
شرکت لندروور در سال 2016 پس از 30 سال تولید شاسی بلند نمادین Defender را به پایان رساند. این خودرو با قطع تولید آن موجب ناامیدی طرفداران شد زیرا انتظار می رفت تولید ادامه داری داشته باشد.
اما همانطور که می دانید دردها موقتی هستند و ناامیدی درباره دیفندر نیز این گونه می باشد. براساس گزارش ها نسل بعدی دیفندر در سالهای آینده صورت گرفته وعرضه آن جهانی خواهد بود. به گفته Automotive News، لندروور دیفندر نسل جدید با همان ساختار D7U برپایه رنجروور و رنجروور اسپرت به تولید می رسد.
پلتفرم آلومینیومی موجب کاهش وزن دیفندر شده و همین امر کاهش هزینه به دنبال خواهد داشت. باتوجه به اینکه قاب مدل مترادف با برخی مدل های دیگر است، لندروور وعده داده دیفندر جدید همچنان یک مدل در کلاس خود باقی می ماند.
احتمالا در آینده نزدیک نسخه مفهومی آن رونمایی می شود. Gery McGovern مدیر اجرایی کمپانی اخیرا در مصاحبه ای بیان داشت که نسل جدید لندروور دیفندر با سبک بدنه مختلفی راهی بازار خواهد شد. همچنین مدل می تواند در قالب دو درب و چهار درب به فروش برسد و می تواند با پیشرانه چهار سیلندر Ingenium جگوار لندروور همراه باشد. سال گذشته در ماه سپتامبر JLR سرمایه گذاری 39.5 میلیون دلاری برای فناوری جدید موتورهای Ingenium کرده است.
گزارش جدید می گوید دیفندر نسل جدید در تمامی بازارهای جهانی به فروش می رسد و می تواند این امر خوشایند باشد. تعداد محدودی از دیفندر در بین سال های 1993 تا 1997 در بازار ایالات متحده به فروش رسیدند. احتمالا نسل جدید دیفندر در کارخانه Nitra اسلواکی جگوارلندروور به تولید می رسد. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود بریتانیایی ها چه برنامه ای در سر دارند.
منبع: پرشین خودرو
نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها
این کار فشار زیادی را به سیستم متر بندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می کند. نحوه صحیح رد شدن از دست انداز که در شهرمان به وفور یافت می شود، به این شکل است که باید طوری برنامه ریزی کنیم تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کنیم و هنگام عبور از دست انداز، ترمز به هیچ عنوان درگیرنشود.
در جا گرم کردن خودرو به مدت طولانی
این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی برای موتور دارد. درجا کار کردن بیش از حد باعث گرم شدن زیاد منبع اگزوز می شود که این گرما به موتور منتقل شده و به آن صدمه می زند. در زمستان بهتر است در نهایت 1 دقیقه خودرو در جا کار کند (همین زمان برای گردش روغن در موتور کافی است) و سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن خودرو در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کنید.
خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک
این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دو شاخه کلاچ و گیربکس می شود.
گرفتن ترمز و کلاچ به طور هم زمان برای نگه داشتن خودرو
خود این کار، باعث می شود که متراژ ترمز افزایش یابد. چون وقتی کلاچ درگیر است، از نیروی ترمز موتورهم استفاده می شود و وقتی ترمز و کلاچ با هم فشار داده شود باعث می شود خودرو دیرتر بایستد. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بیفتد، کلاچ را بگیریم.
خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی
بعضی مواقع راننده ها صبر می کنند تا فن خودرو خاموش شود بعد موتور را خاموش کنند. غافل ازاینکه این کار ضرر جدی به موتور وارد می کند. اگرخودروبیش ازاندازه گرم باشد زمانی که آن را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن می ماند و نیازی به روشن گذاشتن خودرو نیست. این کار برای ماشین های گازوئیلی است نه بنزینی. (ولی در موتور خودروی پراید پس از خاموش کردن خودرو فن نیز خاموش می شود پس قبل از خاموش شدن فن آن، خودرو را خاموش نکنید)
ترمز کردن در زمین بارانی
در زمین خیس و بارانی اگر خودرو شروع به لرزیدن کرد فقط باید پای تان را از روی پدال گاز بردارید و فرمان را در جهتی که می خواهید جلوی خودرو حرکت کند، بچرخانید.
گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو
این کار قبلا در خودروهای کاربراتوری برای بهترروشن شدن خودرو انجام می شد. ولی در خودروهای انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز می دهید و سپس سوئیچ را می بندید مقداری بنزین سوخته باقی می ماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن می شود.
روشن شدن چراغ بنزین بدلیل نداشتن سوخت
این کار در بعضی مواقع باعث سوختن پمپ بنزین می شود زیرا رسوبات و نا خالصی های ته باک وارد مسیر سوخت می شود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین، فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور می شود.
در زیر نکاتی جهت نگهداری از این قطعه مهم اورده شده است که باهم آنها را مرور می کنیم؛
1- از تعویض حالت گیربکس (P, R, N, D) در زمان حرکت خودداری کنید. عمل مکانیکی تعویض حالتهای مختلف گیربکس اتوماتیک، با کمک تعدادی کلاچ و نوار قرارگرفته درون گیربکس صورت میگیرد. این کلاچها و نوارها دارای موادی هستند که با ایجاد اصطکاک، عمل تعویض حالت دنده را میسر میسازند. درصورتیکه همواره پیش از تعویض حالت دنده، کاملاً به حالت سکون درآمده و ترمز را فشار دهید؛ بدون تردید با این مکانیسم، اتومبیل شما بیشتر عمر خواهد کرد.
2- در حالت خلاص (Neutral) رانندگی نکنید. خلاص کردن گیربکس اتوماتیک روی سراشیبی باعث کاهش مصرف سوخت خودروی شما نخواهد شد.خودروهای دنده اتوماتیک پیشرفته تر بهاندازهای هوشمند هستند که در سرازیری سوخترسانی را به موتور کم کرده و موجب کاهش در مصرف سوخت میشوند.
3- هرگز به بهانه شتاب اولیه بیشتر، در زمان گاز دادن حالت (Drive) را انتخاب نکنید. نگه داشتن پدال گاز در وضعیت خلاص و سپس انتخاب D برای راه افتادن میتواند خسارت و آسیب جبران ناپذیری به گیربکس اتوماتیک خودروی شما وارد نماید.
4- قبل از توقف کامل خودرو، حالت P (پارک) را درگیر نکنید. اکثر خودروهای گیربکس اتوماتیک جدید به شما اجازه انتخاب وضعیت پارک را در حال حرکت نمیدهند.
5- عدم توجه به سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک. عملکرد دنده های خورشیدی و تورک کانورتر در گیربکس اتوماتیک با وجود روغن ارتباطی مستقیم دارند. اجزا و متعلقات داخلی گیربکس اتوماتیک در زمان استفاده به دمای بسیار بالایی می رسند و در صورت کافی نبودن روغن، عدم تعویض و ریختن روغن اشتباه؛ احتمال وارد شدن آسیب جدی به مکانیزم آن وجود دارد.
در حالت ایده آل بهتر است پس از هر 5000 کیلومتر کارکرد، میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک به وسیله گیج یا نشانه روغن تعبیه شده بررسی شود و توصیه میشود برای خودروهای عام مورد استفاده شهری روغن گیربکس اتوماتیک پس از هر 24 ماه یا 50 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر اتفاق افتاد) تعویض شود.
1- در اوایل قرن 20 ، اتومبیل به عنوان جایگزین اسب و درشکه معرفی شد . نکته جالب اینجاست که بودی بد مدفوع اسب باعث این جایگزینی و البته اقدام بشر به ساخت اتومبیل شد .
2- هوندای اولیه در ابتدا به همراه یک میز پیکنیک عرضه شد ! شاید این ایده برای شما کمی مسخره به نظر برسد ، اما همین ایده مسخره باعث جذب مشتریان بسیاری برای این شرکت شد !
3- در آزمون ایمنی خودروی فورد GT سقف این خودرو شکست ! این باعث شکست بزرگ خودرو فورد GT و نیز این شرکت شد که تا مدتها در اذهان باقی ماند .
4- در روسیه کثیف بودن خودرو یک نوع جرم جنایی محسوب می شود ! و درصورت مشاهده خودروی کثیف ، راننده محکوم خواهد شد .
5- کیفیت بالای یک خودرو می تواند باعث ماندگاری طولانی مدت آن شود . جالب است بدانید که 75 درصد از خودروهای تولیدی شرکت رولز رویس ، هنوز در جاده ها دیده می شوند !
6- درصورتیکه خبواهید با وسیله ای یا خصوصیاتی مشابه خودرو به ماه سفر کنید ، باید به مدت 6 ماه با سرکت 96 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید !
7- بوی ماشین های نو حاصل 50 ترکیب آلی در خودرو می باشد که برخلاف باور بسیاری از افراد ، به هیچ عنوان سمی نیست !
8- اولین تصادف اتومبیل در سال 1891 در اوهایو آمریکا رخ داد . جالب اینجاست که مردم این ایالت هنوز هم در رانندگی بی دقت هستند !
9- درصورتیکه از وضع ترافیک شهرتان شاکی و ناراحتید ، بهتر است نگاهی به وضعیت ترافیک در آمریکا بیاندازید! هر راننده در امریکا بطور متوسط سالیانه 38 ساعت ذر ترافیک بوده است .
10- لس انجلس تنها کشور جهان است که در ان تعداد اتومبیل ها از تعداد جمعیت آن بیشتر است !
اگر شما نیز صاحب اتومبیلی مجهز به این سیستم نوین هستید ، بهتر است نکات زیر را بدانید و از کارهایی که باعث کاهش عملکرد موتور خودروتان می شود اجتناب نمایید ؛
1- با موتور سرد حرکت نکنید !
یکی از مهمترین علل بروز مشکل در موتور خودروها خصوصاً خودروهای مجهز به توربوشارژ ، حرکت خودرو بلافاصله پس از روشن کردن موتور است . پس همیشه توجه داشته باشید که حداقل 3 الی 5 دقیقه برای گرم شدن موتور خودرو صبر کرده و سپس حرکت کنید.
2- پس از رانندگی به مدت طولانی ، ناگهان اتومبیل را خاموش نکنید.
با خاموش کردن خودرو، پمپ روغن در موتور هم خاموش میشود و این سبب میشود مقداری از روغن در سیستم باقی بماند و چون دمای موتور هنوز بالا هست، روغن در برخورد با این بخشهای داغ میسوزد و روغن کیفیت و ویسکوزیته مطلوب را از دست میدهد. برای جلوگیری از این آسیب، قبل از خاموش کردن خودرو برای مدتی کوتاه صبر کنید تا دمای موتور پایین بیاید و بعد ماشین را خاموش کنید.
3- با دور موتور پایین حرکت نکنید .
بهتر است به هنگام شتاب گیری دنده خود را کاهش داده و با دنده سبک حرکت نکنید . عدم رعایت این نکته نیز می تواند به موتور خودرو آسیب وارد کند.
4- از سوخت بی کیفیت استفاده نکنید.
سعی کنید از بهترین سوخت موجود برای خودرو خود استفاده کنید زیرا استفاده از سوخت بی کیفیت و نامناسب باعث افزایش احتمال کوبش در موتور و آسیب دیدن آن خواهد شد .
5- در پیچ های جاده پدال گاز را فشار ندهید .
از آنجایی که در خودروهای توربوشارژ به دلیل وجود توربولگ بین زمان فشار دادن پدال گاز و اعمال شتاب تأخیر چند ثانیه ای وجود دارد ، بهتر است که در پیچ ها از فشار دادن پدال گاز خودداری نمایید .
ممکن است نکات فوق در نگاه اول ساده به نظر بیایند اما بکارگیری آنها می تواند در استفاده بهینه از خودروی شما بسیار موثر باشد .
گفتنی است که این قرارداد سومین قراداد شرکت ایران خودرو با شرکت های خودروسازی بین المللی است .
از این پس گیربکس های 6 سرعته اتومات شرکت هیوندای بر روی پلت فرم های جدید ایران خودروی نصب خواهند شد که این خود باعث افزایش فروش خودروهای این شرکت و نیز افزایش سهم در صادرات به سایر کشورهای خواهد شد و تحولی خوب را در این شرکت خودروساز داخلی رقم خواهد زد .
یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در این باره اظهار داشته است که در صنایع خودروسازی اروپا ، خودروها براساس استانداردهای یورو 5 و یورو 6 تولید می شوند ، اما در کشور ما همچنان خودروها با استاندارد یورو 4 ساخته می شوند .
باتوجه به اینکه تفاوت میزان آلاینده های تولیدی توسط خودروهای با استاندارد یورو 4 بسیار بیشتر از دو استاندارد مورد استفاده از اروپاست ، انتظار می رود که دولت و مسئولین و همچنین صنایع خودروسازی توجه بیشتری به این موضوع از خود نشان داده و برای تولید خودروهای داخلی بر اساس استانداردهای جهانی اقدامات لازم را انجام دهند.
طی هفته گذشته افزایش قابل ملاحظه ای در قیمت خودروهای وارداتی صورت گرفته است که باعث شده خریداران و کسانی که تمایل به خرید این خودروها داشتند فعلاً دست نگه دارند ، که این اقدام منجر به راکد ماندن بازار خودروهای وارداتی شده است .
نکته قابل توجه این است که افزایش قیمت برخی از خودروها به مبلغ 15 میلیون تومان نیز رسیده است .
رییس انجمن واردکنندگان خودرو درباره علت این افزایش قیمت حبابی اظهار کرده است که دلیل این اتفاق بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو می باشد . این اقدام که در دو فاز صورت گرفته است ، فاز اول آن دی ماه سال گذشته و فقط برای واردکنندگان غیرقانونی بوده و فاز دوم آن تیرماه امسال و برای نمایندگی ها نیز اعمال شده است .
وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر اعتبار سفارشات گذشته به پایان رسیده است و اقدامی هم از سوی دولت جهت تمدید اعتبار صورت نگرفته است که این عامل باعث افزایش قیمت این خودروها شده است .
از روز گذشته خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت حامل های سوخت از جمله بنزین و نفت گاز در خبرگزاری های مختلف منتشر شده است که مردم را نگران و شاید بهتر است بگوییم عصبانی کرده است ! افزایش قیمت 500 تومانی بنزین چیزی است که در 24 ساعت گذشته از منابع مختلف نقل شده است و زمان اعمال این افزایش قیمت نیز آغاز دی ماه عنوان شده است .
درحالی که مردم انتظار پاسخی واضح و روشن از وزیر نفت کشور داشتند ، وی موضوع لفزایش قیمت بنزین و نفت گاز را رد نکرد اما این اطمینان را به مردم داد که تا پایان سال جاری این حامل های سوخت افزایش قیمتی نخواهند داشت .
اما بحث افزایش قیمت حامل های سوخت از کجا نشئت گرفته است ؟
گفته می شود که به دلیل کسری بودجه ای که برای سال 97 وجود دارد ونیز باتوجه به رشد قابل توجه مصرف سوخت در سال 96 ، دولت برآن شده است که بخشی از این کسری بودجه را از طریق افزایش قیمت حامل های سوخت تأمین نماید . گفتنی است که درصورتیکه قیمت بنزین به 1500 تومان برسد ، حدود 14 میلیارد از کسری بودجه دولت جبران خواهد شد .
اما با این وجود با توجه به اتفاقات سیاسی و اقتصادی منفی که در چند روز گذشته روی داده و مردم را نسبت به دولت خشمگین و منتقد کرده است ، ظاهراً دولت هنوز شجاعت اجرایی کردن این افزایش قیمت را نیافته است و همچنان درحال بررسی عواقب این رویداد می باشد .
باید منتظر ماند و دید در آینده ای نه چندان دور ، سرنوشت قیمت حامل های سوخت چگونه رقم خواهد خورد و قشر ضعیف جامعه چه واکنشی نسبت به این امر نشان خواهند داد ...
قیمت سمند سورن و سورن ELX از مدل ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶
نام خودرو | مدل / تیپ |
سورن | سورن ELX | سورن ELX توربو |
سمند | صفر | – | 38,300,000 | 40,200,000 |
سمند | 1396 | – | 36,000,000 | 39,000,000 |
سمند | 1395 | 32,000,000 | 35,000,000 | 37,000,000 |
سمند | 1394 | 30,000,000 | 32,500,000 | – |
سمند | 1393 | 28,000,000 | 30,000,000 | – |
سمند | 1392 | 26,000,000 | 28,000,000 | – |
سمند | 1391 | 24,000,000 | 26,000,000 | — |
سمند | 1390 | 23,000,000 | 25,000,000 | – |
سمند | 1389 | 22,000,000 | – | – |
سمند | 1388 | 21,000,000 | – | – |
سمند | 1387 | 20,000,000 | – | – |
سمند | 1386 | 19,000,000 | – | – |
برای خرید و فروش خودرو سمند به اینجا مراجعه کنید.
برای خرید و فروش و آگهی هایی سمند سورن از مدل 1386 تا 1395 به اینجا مراجعه کنید.
قیمت سمند سورن از مدل 1386 تا 1395
کارشناسی رایگان قیمت سمند سورن
قیمت سمند X7
قیمت سمند SE
قیمت سمند EL
قیمت سمند LX
قیمت سمند LX-EF7
قیمت سمند LX-EF7 دوگانه سوز
قیمت سمند سریر
تصاویر سمند سورن
نمای داخلی سمند سورن ELXنمای داخلی سمند سورنELXسمند سورن ELXسمند سورن ELXسمند سورن ELXسمند سورن ELXسمند سورن ELX
قیمت سمند LX از مدل ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۶ ( سمند ال ایکس )
نام خودرو | مدل / تیپ |
LX | LX-EF7 | LX-EF7 دوگانه سوز |
سمند | صفر | 31,500,000 | 31,700,000 | 33,700,000 |
سمند | 1396 | 30,000,000 | 30,000,000 | 32,300,000 |
سمند | 1395 | 28,500,000 | 28,000,000 | 31,000,000 |
سمند | 1394 | 26,800,000 | 26,000,000 | 29,000,000 |
سمند | 1393 | 25,500,000 | 24,500,000 | 27,000,000 |
سمند | 1392 | 24,000,000 | 23,000,000 | 25,000,000 |
سمند | 1391 | 22,500,000 | 21,000,000 | 22,500,000 |
سمند | 1390 | 21,000,000 | 20,000,000 | 21,000,000 |
سمند | 1389 | 19,500,000 | 19,000,000 | 20,000,000 |
سمند | 1388 | 18,700,000 | 18,000,000 | 19,000,000 |
سمند | 1387 | 18,000,000 | 17,000,000 | – |
سمند | 1386 | 17,000,000 | – | – |
سمند | 1385 | 16,000,000 | – | – |
سمند | 1384 | 15,000,000 | – | – |
سمند | 1383 | 14,500,000 | – | – |
سمند | 1382 | 13,000,000 | – | – |
برای خرید و فروش خودرو سمند به اینجا مراجعه کنید.
برای خرید و فروش و آگهی هایی سمند LX از مدل 1382 تا 1396 به اینجا مراجعه کنید.
قیمت سمند LX از مدل 1382 تا 1396
قیمت سمند X7
قیمت سمند SE
قیمت سمند EL
قیمت سمند سورن
قیمت سمند سورن ELX
قیمت سمند سورن ELX توربو
قیمت سمند سریر
تصاویر سمند LX
نمای داخلی سمند LXنمای داخلی سمند LXسمند LXسمند LXسمند LXسمند LXسمند LX
قیمت هیوندای اکسنت از مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷
نام خودرو | مدل |
شرکتی |
وارداتی |
نیمه فول |
هیوندای اکسنت | صفر | – | 125,000,000 | 103,000,000 |
هیوندای اکسنت | 2017 | – | 103,000,000 | 92,000,000 |
هیوندای اکسنت | 2016 | 101,000,000 | 100,000,000 | 94,000,000 |
هیوندایاکسنت | 2015 | 94,000,000 | 89,000,000 | 85,000,000 |
هیوندای اکسنت | 2014 | 86,000,000 | 83,000,000 | 80,000,000 |
برای خرید و فروش خودرو هیوندای به اینجا مراجعه کنید.
برای خرید و فروش و آگهی های هیوندای اکسنت از مدل 2014 تا 2017 به اینجا مراجعه کنید.
قیمت هیوندای اکسنت از مدل 2014 تا 2017
کارشناسی رایگان قیمت هیوندای اکسنت
قیمت هیوندای i10 مونتاژ
قیمت هیوندای i20 مونتاژ
قیمت هیوندای i20
قیمت هیوندای i30
قیمت هیوندای i40
قیمت i40 استیشن
قیمت هیوندای ix55
قیمت هیوندای النترا
قیمت هیوندای آزرا
قیمت هیوندای آوانته
قیمت هیوندای توسان
قیمت هیوندای جنسیس
قیمت هیوندای جنسیس کوپه
قیمت هیوندای سانتافه
قیمت هیوندای سنتنیال
قیمت هیوندای سوناتا
قیمت هیوندای سوناتا LF
قیمت هیوندای کوپه
قیمت هیوندای ورنا
قیمت هیوندای ولستر
تصاویر هیوندای اکسنت
نمای داخلی هیوندای اکسنتنمای داخلی هیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنت
هیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنت
سریع ترین ماشین های شاسی بلند سال ۲۰۱۷ جهان را بشناسید
10 مورد از سریع ترین خودرو های شاسی بلند سال 2017 که معیار انتخاب آنها زمان به ثبت رسیده برای شتاب 0 تا 100 آنها بوده است.
رتبه اول سریع ترین شاسی بلند :
تسلا مدل ایکس ( Tesla Model X )
خودرو شاسی بلند تسلا مدل ایکس رتبه اول را درمیان سریع ترین خودرو های شاسی بلند جهان را از آن خود کرده است. این خودرو به دلیل سیستم محرک الکتریکی قدرتمند و ارسال نیروی خطی به چرخ های اتومبیل،به شتاب صفر تا صد در 3.2 ثانیه می رسد، اما سقف سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت میباشد.
تسلا مدل ایکس
رتبه دوم سریع ترین شاسی بلند :
جیپ گرند چروکی تراک هاوک ( Jeep Grand Cherokee Trackhawk )
دومین رتبه سریع ترین خودرو شاسی بلند به جیپ گرند چروکی تراک هاوک تعلق گرفته است، زیرا با یک پیشرانه قدرتمند 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپر شارژ با خروجی قدرت 7.7 اسب بخار حداقل شتاب 0 تا 100 این خودرو ب حداقل زمان 3.4 ثانیه می رسد. سقف سرعت این ماشین 290 کیلومتر بر ساعت میباشد.
جیپ گرند چروکی
رتبه سوم سریع ترین شاسی بلند :
لامبورگینی اوروس( Lamborghini Urus )
جایگاه سوم سریع ترین شاسی بلند جهان هم به خودرو لامبور گینی اوروس می رسد.کمپانی این خودرو با استفاده از یک پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر در زیر کاپوت لامبورگینی اوروس موفق به ثبت شتاب 3.6 ثانیه شد ه است. که با اختلاف اندکی از جیپ گرند چروکی در جایگاه سوم قرار می گیرد.
لامبورگینی اوروس
رتبه چهارم سریع ترین شاسی بلند :
آلفارومئو استلویو کوادریفولیو ( Alfa Romeo Stelvio Quadrifolio )
جایگاه چهارم سریع ترین شاسی بلند هم به خودرو آلفارومئو استلویو تعلق می گیرد.مهندسی این کمپانی یک پیشرانه 2.9 لیتری هشت سیلندر توربو شارژ در این خودرو استفاده کرده است که میتواند 503 اسب بخار قدرت داشته باشد و موفق به حداقل شتاب 0 تا 100 3.8 ثانیه و سقف سرعت 283 کیلومتر بر ساعت شده است.
آلفا رومئو استلویو
جایگاه پنجم سریع ترین شاسی بلند :
بنتلی بنتایگاه ( Bentley Bentayga )
خودرو بنتلی بنتایگا با ثبت زمان 4 ثانیه برای شتاب 0 تا 100 در رتبه پنجم سریع ترین خودرو های شاسی بلند جهان قرار گرفته است.
بنتلی بنتایگاه
قیمت و مشخصات رنو مگان ۲۰۱۷
بازگشت سدان پرطرفدار فرانسوی !
نسل چهارم رنو مگان در سال 2016 معرفی شد این خودرو در ابتدا در دو نسخه هاچ بک و استیشن تولید شد و مدتی بعد از نسخه سدان آن نیز رونمایی شد که شاهد حضور همین نسخه در ایران خواهیم بود و با توجه به خوشنامی قبلی رنو مگان در ایران نیز قطعا طرفداران زیادی خواهد داشت.
طراحی این خودرو بسیار نزدیک به رنو تلیسمان است و اگر از نمای جلو به این خودرو نگاهی بیاندازید متوجه ابعاد کوچکتر چراغ های C شکل آن نسبت به رنو تلیسمان میشوید در نمای جانبی نیز خطوط عضلانی روی بدنه چهره جذابی را برای رنو مگان به وجود آورده و در نمای عقب هم شاهد چراغ های بزرگی همچون رنو تلیسمان هستیم که با برند رنو از هم جدا شده اند. طراحی داخلی این خودرو نیز شبیه به تلیسمان است.
رنو مگان جدید در دو نسخه دیزلی و بنزینی تولید شده که نسخه بنزینی نیز با دو موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و 1.2 لیتری مجهز به توربو شارژ به فروش میرسد که در اینجا به بررسی نسخه ای که قرار است در ایران شاهد حضور آن باشیم پرداخته ایم.
همچنین از رقبای این خودرو در ایران میتوان نام خودرو های هیوندای النترا ، کیا سراتو ، میتسوبیشی لنسر وتویوتا پریوس را آورد.
مشخصات تولید کننده
کارخانه تولید کننده | RENAULT |
کشور تولید کننده | فرانسه |
نام و مدل اتومبیل | رنو مگان مدل 2017 |
شرکت خدمات دهنده | نگین خودرو |
مشخصات فنی
موتور | 4 سیلندر مجهز به توربو شارژر |
حداکثر قدرت | 130 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 205 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه |
حجم موتور | 1198 سی سی |
تعداد سوپاپ | 16 |
جعبه دنده | 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | 10.9 ثانیه |
حداکثر سرعت | 200 کیلومتر در ساعت |
وزن خالص | 1321 کیلوگرم |
ابعاد و نوع چرخ های جلو و عقب | 205/55R16 |
مصرف سوخت
داخل شهر | 6.8 Lit/100km |
خارج شهر | 4.7- Lit/100km |
ترکیبی | 5.4 Lit/100km |
حدآلایندگی | Euro 6 |
سیستم انتقال قدرت
جعبه دنده | 7 سرعته اتوماتیک |
دیفرانسیل | دیفرانسیل جلو |
ظرفیت ها
باک بنزین | 47 لیتر |
صندوق عقب | 550 لیتر |
سرنشین | 5 نفر |
ابعاد خودرو
عرض | (1810) mm |
طول | (4630) mm |
ارتفاع | (1440) mm |
امکانات ایمنی و آپشن های خودرو
6 کیسه هوای ایمنی |
سیستم ترمز ضد قفل ABS |
سیستم ترمز اضطراری BA |
سیستم کنترل پایداری ESP |
سیستم پارک اتوماتیک |
سیستم استارت و ورود بدون کلید |
دوربین دید عقب |
مانیتور لمسی8.7 اینچی در مدل intens و 7 اینچی در مدل zen به همراه رابط کاربری 2 R-link |
سیستم صوتی BOSS به همراه 8 بلندگو |
سانروف دو حالته برقی |
سقف پانورامیک |
کروز کنترل هوشمند |
فرمان و صندلی چرم به همراه گرمکن |
سیستم هشدار فشار باد لاستیک ها |
سیستم روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو در شب |
چراغ روز |
آینه الکتروکرومیک وسط |
تهویه مطبوع اتوماتیک |
سوکت 12 ولتی |
هدآپ دیسپلی |
سیستم هشدار نقاط کور |
سیستم هشدار تغییر لاین |
باز شدن هوشمند درب صندوق |
سیستم MULTI-SENSE با 5 حالت رانندگی و قابلیت شخصیسازی |
قیمت این خودرو مقایسه خودرو آگهی های مرتبط
تصاویر خودرو
نمای داخلی رنو مگاننمای داخلی رنو مگاننمای داخلی رنو مگانرنو مگاننمایی از جلو پنجره رنو مگاننمای پشت رنو مگاننمای جانبی رنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگاننمایی از سقف پانورامیک رنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگان
قیمت و مشخصات رنو مگان ۲۰۱۷
بازگشت سدان پرطرفدار فرانسوی !
نسل چهارم رنو مگان در سال 2016 معرفی شد این خودرو در ابتدا در دو نسخه هاچ بک و استیشن تولید شد و مدتی بعد از نسخه سدان آن نیز رونمایی شد که شاهد حضور همین نسخه در ایران خواهیم بود و با توجه به خوشنامی قبلی رنو مگان در ایران نیز قطعا طرفداران زیادی خواهد داشت.
طراحی این خودرو بسیار نزدیک به رنو تلیسمان است و اگر از نمای جلو به این خودرو نگاهی بیاندازید متوجه ابعاد کوچکتر چراغ های C شکل آن نسبت به رنو تلیسمان میشوید در نمای جانبی نیز خطوط عضلانی روی بدنه چهره جذابی را برای رنو مگان به وجود آورده و در نمای عقب هم شاهد چراغ های بزرگی همچون رنو تلیسمان هستیم که با برند رنو از هم جدا شده اند. طراحی داخلی این خودرو نیز شبیه به تلیسمان است.
رنو مگان جدید در دو نسخه دیزلی و بنزینی تولید شده که نسخه بنزینی نیز با دو موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و 1.2 لیتری مجهز به توربو شارژ به فروش میرسد که در اینجا به بررسی نسخه ای که قرار است در ایران شاهد حضور آن باشیم پرداخته ایم.
همچنین از رقبای این خودرو در ایران میتوان نام خودرو های هیوندای النترا ، کیا سراتو ، میتسوبیشی لنسر وتویوتا پریوس را آورد.
مشخصات تولید کننده
کارخانه تولید کننده | RENAULT |
کشور تولید کننده | فرانسه |
نام و مدل اتومبیل | رنو مگان مدل 2017 |
شرکت خدمات دهنده | نگین خودرو |
مشخصات فنی
موتور | 4 سیلندر مجهز به توربو شارژر |
حداکثر قدرت | 130 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 205 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه |
حجم موتور | 1198 سی سی |
تعداد سوپاپ | 16 |
جعبه دنده | 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | 10.9 ثانیه |
حداکثر سرعت | 200 کیلومتر در ساعت |
وزن خالص | 1321 کیلوگرم |
ابعاد و نوع چرخ های جلو و عقب | 205/55R16 |
مصرف سوخت
داخل شهر | 6.8 Lit/100km |
خارج شهر | 4.7- Lit/100km |
ترکیبی | 5.4 Lit/100km |
حدآلایندگی | Euro 6 |
سیستم انتقال قدرت
جعبه دنده | 7 سرعته اتوماتیک |
دیفرانسیل | دیفرانسیل جلو |
ظرفیت ها
باک بنزین | 47 لیتر |
صندوق عقب | 550 لیتر |
سرنشین | 5 نفر |
ابعاد خودرو
عرض | (1810) mm |
طول | (4630) mm |
ارتفاع | (1440) mm |
امکانات ایمنی و آپشن های خودرو
6 کیسه هوای ایمنی |
سیستم ترمز ضد قفل ABS |
سیستم ترمز اضطراری BA |
سیستم کنترل پایداری ESP |
سیستم پارک اتوماتیک |
سیستم استارت و ورود بدون کلید |
دوربین دید عقب |
مانیتور لمسی8.7 اینچی در مدل intens و 7 اینچی در مدل zen به همراه رابط کاربری 2 R-link |
سیستم صوتی BOSS به همراه 8 بلندگو |
سانروف دو حالته برقی |
سقف پانورامیک |
کروز کنترل هوشمند |
فرمان و صندلی چرم به همراه گرمکن |
سیستم هشدار فشار باد لاستیک ها |
سیستم روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو در شب |
چراغ روز |
آینه الکتروکرومیک وسط |
تهویه مطبوع اتوماتیک |
سوکت 12 ولتی |
هدآپ دیسپلی |
سیستم هشدار نقاط کور |
سیستم هشدار تغییر لاین |
باز شدن هوشمند درب صندوق |
سیستم MULTI-SENSE با 5 حالت رانندگی و قابلیت شخصیسازی |
قیمت این خودرو مقایسه خودرو آگهی های مرتبط
تصاویر خودرو
نمای داخلی رنو مگاننمای داخلی رنو مگاننمای داخلی رنو مگانرنو مگاننمایی از جلو پنجره رنو مگاننمای پشت رنو مگاننمای جانبی رنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگاننمایی از سقف پانورامیک رنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگان
قیمت هیوندای جنسیس از مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳
نام خودرو | مدل | شرکتی |
وارداتی |
هیوندای جنسیس | 2013 | 230,000,000 | 227,000,000 |
هیوندای جنسیس | 2012 | 188,000,000 | 190,000,000 |
هیوندای جنسیس | 2011 | 157,000,000 | 160,000,000 |
هیوندای جنسیس | 2010 | 150,000,000 | 149,000,000 |
هیوندای جنسیس | 2009 | 135,000,000 | 134,000,000 |
برای خرید و فروش خودرو هیوندای به اینجا مراجعه کنید.
برای خرید و فروش و آگهی های هیوندای جنسیس از مدل 2009 تا 2013 به اینجا مراجعه کنید.
قیمت هیوندای جنسیس از مدل 2009 تا 2013
کارشناسی رایگان قیمت هیوندای جنسیس
قیمت هیوندای i10 مونتاژ
قیمت هیوندای i20 مونتاژ
قیمت هیوندای i20
قیمت هیوندای i30
قیمت هیوندای i40
قیمت i40 استیشن
قیمت هیوندای ix55
قیمت هیوندای اکسنت
قیمت هیوندای النترا
قیمت هیوندای آزرا
قیمت هیوندای آوانته
قیمت هیوندای توسان
قیمت هیوندای جنسیس کوپه
قیمت هیوندای سانتافه
قیمت هیوندای سنتنیال
قیمت هیوندای سوناتا
قیمت هیوندای سوناتا LF
قیمت هیوندای کوپه
قیمت هیوندای ورنا
قیمت هیوندای ولستر
تصاویر هیوندای جنسیس
نمای داخلی هیوندای جنسیسنمای داخلی هیوندای جنسیسنمایی از کابین عقب هیوندای جنسیس
هیوندای جنسیسهیوندای جنسیسهیوندای جنسیس
قیمت هیوندای جنسیس کوپه از مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳
هیوندای جنسیس مدل 2013
نام خودرو | مدل | شرکتی |
وارداتی |
هیوندای جنسیس کوپه |
2013 | 153,000,000 | 151,000,000 |
هیوندای جنسیس کوپه | 2012 | 143,000,000 | 142,000,000 |
هیوندای جنسیس کوپه | 2011 | 118,000,000 | 117,000,000 |
هیوندای جنسیس کوپه | 2010 | 105,000,000 | 104,000,000 |
برای خرید و فروش خودرو هیوندای به اینجا مراجعه کنید.
برای خرید و فروش و آگهی های هیوندای جنسیس کوپه از مدل 2010 تا 2013 به اینجا مراجعه کنید.
قیمت هیوندای جنسیس کوپه از مدل 2010 تا 2013
کارشناسی رایگان قیمت هیوندای جنسیس کوپه
قیمت هیوندای i10 مونتاژ
قیمت هیوندای i20 مونتاژ
قیمت هیوندای i20
قیمت هیوندای i30
قیمت هیوندای i40
قیمت i40 استیشن
قیمت هیوندای ix55
قیمت هیوندای اکسنت
قیمت هیوندای النترا
قیمت هیوندای آزرا
قیمت هیوندای آوانته
قیمت هیوندای توسان
قیمت هیوندای جنسیس
قیمت هیوندای سانتافه
قیمت هیوندای سنتنیال
قیمت هیوندای سوناتا
قیمت هیوندای سوناتا LF
قیمت هیوندای کوپه
قیمت هیوندای ورنا
قیمت هیوندای ولستر
تصاویر هیوندای جنسیس کوپه
نمای داخلی هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012
قیمت هیوندای آزرا از مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴
نام خودرو | مدل | شرکتی |
وارداتی |
هیوندای آزرا | 2014 | 214,000,000 | 199,000,000 |
هیوندای آزرا | 2013 | 186,000,000 | 174,000,000 |
هیوندای آزرا | 2012 | 161,000,000 | 157,000,000 |
هیوندای آزرا | 2011 | 140,000,000 | 130,000,000 |
هیوندای آزرا | 2010 | 118,000,000 | 110,000,000 |
هیوندای آزرا | 2009 | 104,000,000 | 102,000,000 |
هیوندای آزرا | 2008 | 91,000,000 | 85,000,000 |
هیوندای آزرا | 2007 | 80,000,000 | 85,000,000 |
هیوندای آزرا | 2006 | – | 69,000,000 |
برای خرید و فروش خودرو هیوندای به اینجا مراجعه کنید.
برای خرید و فروش و آگهی های هیوندای جنسیس از مدل 2009 تا 2013 به اینجا مراجعه کنید.
قیمت هیوندای جنسیس از مدل 2009 تا 2013
کارشناسی رایگان قیمت هیوندای جنسیس
قیمت هیوندای i10 مونتاژ
قیمت هیوندای i20 مونتاژ
قیمت هیوندای i20
قیمت هیوندای i30
قیمت هیوندای i40
قیمت i40 استیشن
قیمت هیوندای ix55
قیمت هیوندای اکسنت
قیمت هیوندای النترا
قیمت هیوندای آوانته
قیمت هیوندای توسان
قیمت هیوندای جنسیس
قیمت هیوندای جنسیس کوپه
قیمت هیوندای سانتافه
قیمت هیوندای سنتنیال
قیمت هیوندای سوناتا
قیمت هیوندای سوناتا LF
قیمت هیوندای کوپه
قیمت هیوندای ورنا
قیمت هیوندای ولستر
تصاویر هیوندای آزرا
نمای داخلی هیوندای آزرا 2012 – 2014نمای جلو هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 – 2014
هیوندای آزرا 2011هیوندای آزرا 2011هیوندای آزرا 2011هیوندای آزرا 2009
با ۲۵ تا ۳۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟
در این مطلب خودرو های صفر و کارکرده ای که در رنج قیمت 25 تا 30 میلیون تومان میتوان خریداری کرد برای شما جمع آوری شده است:
پیشنهاد کاراپ : توصیه کاراپ این هست که ابتدا سمت خودروهای داخلی و در نهایت خودرهای چینی برید.
[ پنج شنبه 16 آذر 1396برچسب:موتور ماشین ردبول , موتور ماشین های فرمول 1 , تیم فوتبال ردبول ,شرکت ردبول در ایران , مسابقات ردبول پارکور ,ردبول اسپرم گاو ,شتاب فرمول 1 , ردبول ایران,
] [ 13:46 ] [ . ][
انواع لگ و پوشاک ورزشی از کجا بخریم؟
در این بخش به معرفی یکی از معتبرترین گروه های تجارت و بازرگانی در زمینه پوشاک ورزشی می پردازیم. که در زمینه ی لگ ورزشی، تاپ های جدید باشگاهی، انواع لباس های ورزشی و اسپرت با بهترین کیفیت جنس و برترین برندهای روز دنیا فعالیت می کند.
فروشگاه های ورزشی در سراسر کشور ، مشتریان اصلی این گروه تجاری است چون به بهترین قیمت کالای با کیفیت را عرضه می کند. اما با هدف مشتری مداری، گروه بازرگانی زیبایی تک فروشی هم می کند تا اجناس با قیمت خوب به دست مصرف کنندگان برسد.
اگر قصد خرید پوشاک ورزشی دارید، حتما عضو کانال تلگرام گروه تجارت زیبایی شوید تا جدیدترین محصولاتی که آماده فروش است را ببینید و بتوانید خریداری کنید.
حتی اگر شما دارای یک باشگاه ورزشی است نیز میتوانید به اعضای خود این محصولات را بفروشید.
مهمترین ویژگی این کانال تلگرام این است که قیمت ها هم برای فروش عمده یا تکی بسیار مناسب است به همین خاطر هم تصمیم گرفتیم این شرکت را معرفی کنیم تا بهترین خرید را با مناسب ترین قیمت بتوانید خریداری کنید.
از این لگ ها در کلاس های ورزشی مثل: اسپینینگ، تی آر ایکس، ایروبیک، بدنسازی، بادی بیوتی، بادی پامپ، کراس فیت، ایروفیتنس، پیلاتس و همه ی رشته های ورزشی می توانید استفاده کنید.
برخی از محصولاتی که از این فروشگاه می توانید خریداری کنید:
فروش کالای ورزشی با بهترین برندها | پوشاک ورزشی زنانه | تاپ ورزشی زنانه | تیشرت ورزشی زنانه | شلوار ورزشی زنانه | شلوارک ورزشی زنانه | شورت ورزشی زنانه | کفش ورزشی دخترانه | نیم تنه زیر زنانه | کیف و کوله پشتی ورزشی | لگ ورزشی برای خانم ها
جهت عضویت در کانال تلگرام گروه بازرگانی زیبایی روی لینک زیر کلیک کنید:
پاپ آپ چیست ؟
شاید تاکنون به وب سایتی مراجعه کرده باشید و پس از کلیک در وب سایت مورد نظر پنجره ای در پشت و یا روی مرورگر شما باز شود که در آن وب سایت و یا تبلیغ محصولی نمایش داده شود به این صفحات اصطلاحاً پاپ آندر (PopUnder) یا پاپ آپ (POPUP) میگویند.
فواید خرید پاپ آپچیست ؟
- چنانچه سایت تازه تاسیس دارید و بازدید کننده ای ندارید.
- چنانچه محصولی دارید و نمیدانید چگونه آن را بفروش برسانید.
- چنانچه میخواهید رتبه سایت خود را بهبود بخشید.
- چنانچه میخواهید از فروش محصولات سیستم های همکاری در فروش درآمد داشته باشید.
- چنانچه میخواهید از رقبای خود در تجارت پیشی بگیرید.
چرا تبلیغات با پاپ آپ ایرانی؟
شما با تبلیغ در پاپ آپ ایرانی امکان سفارش تبلیغات پاپاپ و پاپ باکس را در بیش از 10 هزار وبسایت خواهید داشت. این سیستم با بازدهی بالا شما را در معرفی محصولات و خدماتتان یاری می نماید.
تعرفه مناسب تبلیغات
شما می توانید بهترین تعرفه تبلیغات را با ما تجربه کنید.
ارائه آمار دقیق IP ها
شمارش دقیق و صد در صد آی پی ها و حتی آی پی های پروکسی.
امکان اعمال محدودیت روزانه تبلیغات
امکان تعیین محدودیت برای نمایش روزانه و ساعتی تبلیغات .
بازدهی بالا
امکان نمایش تبلیغات در بیش از 10 هزار وبسایت و وبلاگ ایرانی .
چرا همکاری با پاپاپ ایرانی؟
برای نمایش دهندگان:
امکان کسب درآمد همزمان از پاپ آپ آپ و پاپ باکس
پرداخت 10% پورسانت از زیرمجموعه
تسویه حساب دقیق و منظم
حد نصاب پرداخت 20 هزار تومان
ارائه آمار و گزارشات دقیق و حرفه ای از درآمد
باز شدن پاپ آپ در پشت صفحه برای جلوگیری از آزار کاربر
پشتیبانی سریع و 24 ساعته
شمارش 100% آیپی ها - حتی آیپی های پروکسی
امکان کسب درآمد از سیستم دیگر در کنار ما
برای تبلیغ دهندگان:
امکان سفارش تبلیغات پاپ آپ و پاپ باکس
امکان نمایش تبلیغات در بیش از 10 هزار وبسایت و وبلاگ ایرانی
تعرفه تبلیغات مناسب بازدهی بالا تبلیغات در مقایسه با دیگران
ارائه آمار دقیق و حرفه ای از تبلیغات
امکان تعیین محدودیت برای نمایش روزانه تبلیغات