سایت تخصصی ماشین

سایت تخصصی خودرو ها,مجله خودرو,بانک اطلاعات خودرو

۱۱ فناوری ایمنی در خودرو
تمامی بهبودهایی که در زمینه سیستم‌های ایمنی خودرو صورت گرفته است، در مدت ۱۰ ثانیه قابل بازگو کردن است. با تماشای تست‌های تصادف از روبرو در پنجاه سال پیش، این سؤال مطرح خواهد شد که در آن زمان انسان‌ها چگونه جان سالم به در می‌بردند؟ کمربندهای ایمنی، ضربه‌گیرها، پشت‌سری صندلی، صندلی کودک همه و همه مواردی هستند که فاصله بسیار زیاد ایمنی خودروهای امروزی را با گذشته نمایان می‌سازند. این فاصله به‌قدری زیاد است که حتی پیشرفت‌هایی چون تولید ایربگ برای اولین بار در دهه ۷۰ میلادی نیز به چشم نمی‌آید.

در اینجا به بررسی ۱۱ مورد از مهم‌ترین پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه طی ۲۵ سال گذشته می‌پردازیم.

۱. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی

بدون شک، سیستم کنترل پایداری بعد از معرفی ترمزهای ضد قفل (ABS)، بزرگ‌ترین نوآوری مرتبط با صنایع خودرو است. این سیستم ابتدا در سال ۱۹۹۵ توسط کمپانی بوش بر روی خودروهای مرسدس بنز کلاس S و بی‌ام‌و سری ۷ قرار گرفت. سیستم کنترل پایداری، عملکرد سیستم‌های ABS و کنترل کشش را با نرخ انحراف از مسیر (سرعت دورانی خودرو) و سنسورهای زاویه فرمان درمی‌آمیزد. اگر خودرو در آستانه لغزش یا انحراف از مسیر قرار گیرد، سیستم کنترل پایداری بی‌درنگ به‌طور خودکار در یک یا چند چرخ اقدام به ترمزگیری می‌کند یا توان مورد استفاده را کاهش می‌دهد تا خودرو را به مسیر بازگرداند. این اتفاقات به قدری سریع رخ می‌دهند که اغلب راننده متوجه شرایط و سوانحی که امکان وقوع آن‌ها هست، نخواهد شد. تمام خودروهای ایالات متحده آمریکا از مدل‌های سال ۲۰۱۲ به بعد، به صورت اجباری باید به سیستم کنترل پایداری به صورت استاندار مجهز شوند.

 

سیستم‌های ایمنی خودرو

۲. ترمزهای ضد قفل

ترمزهای ضد قفل (ABS) تا اواسط دهه ۹۰ میلادی آن‌چنان مورد توجه قرار نگرفته بودند و در خودروها جایگاهی نداشتند. حتی  زمانی که راه خود را به خودروها باز کردند، از ملزومات آن به شمار نمی‌آمدند. تا آن‌که در سال ۲۰۱۲ سیستم کنترل پایداری برای خودروها (در ایالات متحده آمریکا) اجباری شد. تا قبل از ورود ABS به خودروها رانندگان مجبور بودند به جای آن‌که پدال ترمز را به‌طور ممتد فشار دهند، آن را به‌دفعات فشرده و آزاد کنند تا از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری و قدرت فرمان‌پذیری خودرو را حفظ کنند. سیستم ABS به منظور بیشینه کردن کشش موجود و کاهش قابل توجه مسافت توقف، به‌طور پیوسته فشار ترمز را در هر چرخ تنظیم می‌کند. همچنین این سیستم این قابلیت را برای راننده فراهم می‌کند تا بدون نگرانی نسبت به پایداری خودرو در عبور از موانع به خودرو فرمان دهد.

سیستم‌های ایمنی خودرو

۳. سیستم نظارت بر فشار تایرها

شاید ترکیدن لاستیک قابل پیش‌بینی نباشد، اما آیا پنچری‌های کوچکی را که به‌مرور مشکل‌ساز می‌شوند، می‌توانید تشخیص دهید؟ سیستم‌های نمایش فشار باد تایرها یا  (TPMS) که از سال ۲۰۰۷ (در ایالات متحده آمریکا) اجباری شده‌اند، در دو حالت به انجام‌وظیفه می‌پردازند. نسخه ارزان‌قیمت‌تر، سرعت چرخ‌ها را اندازه می‌گیرد و با داده‌هایی که در اختیار دارد، مقایسه می‌کند. تایری که دارای شرایط مناسبی نباشد با سرعت متفاوتی نسبت به دیگر تایرها حرکت می‌کند و در این زمان است که چراغ هشداردهنده آن روشن می‌شود. اما بخش عمده‌ای از این سیستم‌ها از سنسورهای فشار وایرلسی بهره می‌برند که درون هر چرخ تعبیه می‌شود و فشار لحظه‌ای آن را مشخص می‌کنند. برای رانندگانی که در مسابقات شرکت می‌کنند یا پیچ‌های تند را با سرعت پشت سر می‌گذارند، سیستم TPMS برای اطلاع از رسیدن هر چهار تایر به دمای کاری مورد نظر، حیاتی خواهند بود.

سیستم‌های ایمنی خودرو

۴. کیسه هوای جانبی

کمپانی ولوو برای اولین بار کیسه‌ هوای جانبی را با به‌کارگیری در خودروهای سدان و واگن 850 مدل ۱۹۹۵ معرفی کرد. این کیسه‌های هوا چه در درب خودرو و چه در صندلی قرار داده شده باشند؛ به شکل قابل ملاحظه‌ای جراحات قفسه سینه را در تصادف از طرفین کاهش می‌دهند. برخی از خودروها مانند مرسدس بنز کلاس E از دو کیسه‌ هوای جانبی مجزا بهره می‌برند. خودروهای دیگری چون شاسی-بلندهای سایز متوسط کمپانی جنرال موتورز مثل شورولت Traverse، بیوک Enclave و GMC Acadia به کیسه هوای جانبی مجهز هستند که در طرف دیگر (وسط خودرو) قرار می‌گیرد و از آسیب رسیدن به راننده و سرنشین جلوگیری می‌کند. با این حال، این نمونه‌ها مثال‌های خاصی از این کیسه‌های هوا هستند. کیسه‌های هوای جانبی مدتی است که از ملزومات خودروها شناخته می‌شوند و جای خود را در این صنعت باز کرده‌اند.

سیستم‌های ایمنی خودرو

۵. کیسه هوای پرده‌ای محافظ سر

خودرو ولوو S80 مدل ۱۹۹۹، اولین خودرویی است که به‌صورت استاندارد به کیسه هوایی مجهز شده بود که هر دو سرنشین جلو و عقب را از قسمت شیشه‌ای جانبی خودرو محافظت می‌کرد. همانند کیسه‌های هوای جانبی، کیسه‌های هوای پرده‌ای محافظ سر نیز ازلحاظ فنی در ایالات متحده آمریکا اجباری نیستند. با این حال تنها تعداد محدودی خودرو نظیر جیپ Wrangler و دوج Viper از آن‌ها بی‌بهره هستند. در اکثر خودروها، کیسه‌های هوای پرده‌ای مدتی بعد از برخورد همچنان شرایط خود را حفظ می‌کنند تا از سر و دیگر قسمت‌های بالایی بدن در مواقعی که خودرو واژگون می‌شود و در مقابل خرده‌شیشه و اجزایی از خودرو که پرتاب شده‌اند، محافظت کند.

سیستم‌های ایمنی خودرو

 

[جهت مطالعه ادامه موارد به ادامه مطلب بروید]

 

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:19 ] [ . ]

[ ]

نسل جدید لندروور دیفندر به زودی در سراسر جهان

 

شرکت لندروور در سال 2016 پس از 30 سال تولید شاسی بلند نمادین Defender را به پایان رساند. این خودرو با قطع تولید آن موجب ناامیدی طرفداران شد زیرا انتظار می رفت تولید ادامه داری داشته باشد.

 

 

اما همانطور که می دانید دردها موقتی هستند و ناامیدی درباره دیفندر نیز این گونه می باشد. براساس گزارش ها نسل بعدی دیفندر در سال‌های آینده صورت گرفته وعرضه آن جهانی خواهد بود. به گفته Automotive News، لندروور دیفندر نسل جدید با همان ساختار D7U برپایه رنجروور و رنجروور اسپرت به تولید می رسد.

پلتفرم آلومینیومی موجب کاهش وزن دیفندر شده و همین امر کاهش هزینه به دنبال خواهد داشت. باتوجه به اینکه قاب مدل مترادف با برخی مدل های دیگر است، لندروور وعده داده دیفندر جدید همچنان یک مدل در کلاس خود باقی می ماند.

احتمالا در آینده نزدیک نسخه مفهومی آن رونمایی می شود. Gery McGovern مدیر اجرایی کمپانی اخیرا در مصاحبه ای بیان داشت که نسل جدید لندروور دیفندر با سبک بدنه مختلفی راهی بازار خواهد شد. همچنین مدل می تواند در قالب دو درب و چهار درب به فروش برسد و می تواند با پیشرانه چهار سیلندر Ingenium جگوار لندروور همراه باشد. سال گذشته در ماه سپتامبر JLR سرمایه گذاری 39.5 میلیون دلاری برای فناوری جدید موتورهای Ingenium کرده است.

گزارش جدید می گوید دیفندر نسل جدید در تمامی بازارهای جهانی به فروش می رسد و می تواند این امر خوشایند باشد. تعداد محدودی از دیفندر در بین سال های 1993 تا 1997 در بازار ایالات متحده به فروش رسیدند. احتمالا نسل جدید دیفندر در کارخانه Nitra اسلواکی جگوارلندروور به تولید می رسد. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود بریتانیایی ها چه برنامه ای در سر دارند.

 

منبع: پرشین خودرو

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:19 ] [ . ]

[ ]

8 عادت غلط در رانندگی!
امروز قصد داریم تا به 8 عادت اشتباه در رانندگی اشاره کنیم ، شاید این عادتهای شما نیز باشد ! پس با ما همراه باشید ؛

نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها

این کار فشار زیادی را به سیستم متر بندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می کند. نحوه صحیح رد شدن از دست انداز که در شهرمان به وفور یافت می شود، به این شکل است که باید طوری برنامه ریزی کنیم تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کنیم و هنگام عبور از دست انداز، ترمز به هیچ عنوان درگیرنشود.


در جا گرم کردن خودرو به مدت طولانی

این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی برای موتور دارد. درجا کار کردن بیش از حد باعث گرم شدن زیاد منبع اگزوز می شود که این گرما به موتور منتقل شده و به آن صدمه می زند. در زمستان بهتر است در نهایت 1 دقیقه خودرو در جا کار کند (همین زمان برای گردش روغن در موتور کافی است) و سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن خودرو در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کنید.


خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک

 این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دو شاخه کلاچ و گیربکس می شود.


گرفتن ترمز و کلاچ به طور هم زمان برای نگه داشتن خودرو

خود این کار، باعث می شود که متراژ ترمز افزایش یابد. چون وقتی کلاچ درگیر است، از نیروی ترمز موتورهم استفاده می شود و وقتی ترمز و کلاچ با هم فشار داده شود باعث می شود خودرو دیرتر بایستد. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بیفتد، کلاچ را بگیریم.


خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی

بعضی مواقع راننده ها صبر می کنند تا فن خودرو خاموش شود بعد موتور را خاموش کنند. غافل ازاینکه این کار ضرر جدی به موتور وارد می کند. اگرخودروبیش ازاندازه گرم باشد زمانی که آن را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن می ماند و نیازی به روشن گذاشتن خودرو نیست. این کار برای ماشین های گازوئیلی است نه بنزینی. (ولی در موتور خودروی پراید پس از خاموش کردن خودرو فن نیز خاموش می شود پس قبل از خاموش شدن فن آن، خودرو را خاموش نکنید)


ترمز کردن در زمین بارانی

 در زمین خیس و بارانی اگر خودرو شروع به لرزیدن کرد فقط باید پای تان را از روی پدال گاز بردارید و فرمان را در جهتی که می خواهید جلوی خودرو حرکت کند، بچرخانید.


 گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو

 این کار قبلا در خودروهای کاربراتوری برای بهترروشن شدن خودرو انجام می شد. ولی در خودروهای انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز می دهید و سپس سوئیچ را می بندید مقداری بنزین سوخته باقی می ماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن می شود.


روشن شدن چراغ بنزین بدلیل نداشتن سوخت

 این کار در بعضی مواقع باعث سوختن پمپ بنزین می شود زیرا رسوبات و نا خالصی های ته باک وارد مسیر سوخت می شود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین، فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور می شود.

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:19 ] [ . ]

[ ]

چگونه از گیربکس اتومات خود نگهداری کنیم؟
گیربکس از قطعات بسیار مهم و در عین حال حساس خودرو می باشد که می توان تنها با رعایت نکاتی ساده ، به افزایش طول عمر آن کمک نمود و از هزینه های سرسام آور خرابی آن پیشگیری کرد.

 

 

در زیر نکاتی جهت نگهداری از این قطعه مهم اورده شده است که باهم آنها را مرور می کنیم؛

1- از تعویض حالت گیربکس (P, R, N, D) در زمان حرکت خودداری کنید. عمل مکانیکی تعویض حالتهای مختلف گیربکس اتوماتیک، با کمک تعدادی کلاچ و نوار قرارگرفته درون گیربکس صورت میگیرد. این کلاچ‌ها و نوارها دارای موادی هستند که با ایجاد اصطکاک، عمل تعویض حالت دنده را میسر میسازند. درصورتیکه همواره پیش از تعویض حالت دنده، کاملاً به حالت سکون درآمده و ترمز را فشار دهید؛ بدون تردید با این مکانیسم، اتومبیل شما بیشتر عمر خواهد کرد.

2- در حالت خلاص (Neutral) رانندگی نکنید. خلاص کردن گیربکس اتوماتیک روی سراشیبی باعث کاهش مصرف سوخت خودروی شما نخواهد شد.خودروهای دنده اتوماتیک پیشرفته تر بهاندازهای هوشمند هستند که در سرازیری سوخترسانی را به موتور کم کرده و موجب کاهش در مصرف سوخت میشوند.

3- هرگز به بهانه شتاب اولیه بیشتر، در زمان گاز دادن حالت (Drive) را انتخاب نکنید. نگه داشتن پدال گاز در وضعیت خلاص و سپس انتخاب D برای راه افتادن میتواند خسارت و آسیب جبران ناپذیری به گیربکس اتوماتیک خودروی شما وارد نماید.
 
4- قبل از توقف کامل خودرو، حالت P (پارک) را درگیر نکنید. اکثر خودروهای گیربکس اتوماتیک جدید به شما اجازه انتخاب وضعیت پارک را در حال حرکت نمیدهند.

5- عدم توجه به سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک. عملکرد دنده های خورشیدی و تورک کانورتر در گیربکس اتوماتیک با وجود روغن ارتباطی مستقیم دارند. اجزا و متعلقات داخلی گیربکس اتوماتیک در زمان استفاده به دمای بسیار بالایی می رسند و در صورت کافی نبودن روغن، عدم تعویض و ریختن روغن اشتباه؛ احتمال وارد شدن آسیب جدی به مکانیزم آن وجود دارد.
در حالت ایده آل بهتر است پس از هر 5000 کیلومتر کارکرد، میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک به وسیله گیج یا نشانه روغن تعبیه شده بررسی شود و توصیه میشود برای خودروهای عام مورد استفاده شهری روغن گیربکس اتوماتیک پس از هر 24 ماه یا 50 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر اتفاق افتاد) تعویض شود.

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:19 ] [ . ]

[ ]

10 دانستنی جالب در دنیای خودرو
دنیای خودرو دنیای وسیع و پر هیاهویی می باشد که برای علاقمندان به خودرو می تواند بسیار جذاب باشد . اما در این دنیای جذاب ، مواردی نیز وجود دارد که شاید تاکنون از آنها نشنیده اید ! مواردی جالب که در ادامه خدمتتان ارائه خواهد شد؛

 

 

1- در اوایل قرن 20 ، اتومبیل به عنوان جایگزین اسب و درشکه معرفی شد . نکته جالب اینجاست که بودی بد مدفوع اسب باعث این جایگزینی و البته اقدام بشر به ساخت اتومبیل شد .

2- هوندای اولیه در ابتدا به همراه یک میز پیکنیک عرضه شد ! شاید این ایده برای شما کمی مسخره به نظر برسد ، اما همین ایده مسخره باعث جذب مشتریان بسیاری برای این شرکت شد !

3- در آزمون ایمنی خودروی فورد GT سقف این خودرو شکست ! این باعث شکست بزرگ خودرو فورد GT و نیز این شرکت شد که تا مدتها در اذهان باقی ماند .

4- در روسیه کثیف بودن خودرو یک نوع جرم جنایی محسوب می شود ! و درصورت مشاهده خودروی کثیف ، راننده محکوم خواهد شد .

5- کیفیت بالای یک خودرو می تواند باعث ماندگاری طولانی مدت آن شود . جالب است بدانید که 75 درصد از خودروهای تولیدی شرکت رولز رویس ، هنوز در جاده ها دیده می شوند !

6- درصورتیکه خبواهید با وسیله ای یا خصوصیاتی مشابه خودرو به ماه سفر کنید ، باید به مدت 6 ماه با سرکت 96 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید !

7- بوی ماشین های نو حاصل 50 ترکیب آلی در خودرو می باشد که برخلاف باور بسیاری از افراد ، به هیچ عنوان سمی نیست !

8- اولین تصادف اتومبیل در سال 1891 در اوهایو آمریکا رخ داد . جالب اینجاست که مردم این ایالت هنوز هم در رانندگی بی دقت هستند !

9- درصورتیکه از وضع ترافیک شهرتان شاکی و ناراحتید ، بهتر است نگاهی به وضعیت ترافیک در آمریکا بیاندازید! هر راننده در امریکا بطور متوسط سالیانه 38 ساعت ذر ترافیک بوده است .

10- لس انجلس تنها کشور جهان است که در ان تعداد اتومبیل ها از تعداد جمعیت آن بیشتر است !

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:19 ] [ . ]

[ ]

این کارها را در خودروهای توربو شارژ انجام ندهید!
امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر خودروسازان خودروهای خود را به توربو شارژها مجهز کرده اند تا خودروهای تولیدی ، با حجم موتور کمتر توان بیشتری داشته باشد.

 

 

اگر شما نیز صاحب اتومبیلی مجهز به این سیستم نوین هستید ، بهتر است نکات زیر را بدانید و از کارهایی که باعث کاهش عملکرد موتور خودروتان می شود اجتناب نمایید ؛

1- با موتور سرد حرکت نکنید !

یکی از مهمترین علل بروز مشکل در موتور خودروها خصوصاً خودروهای مجهز به توربوشارژ ، حرکت خودرو بلافاصله پس از روشن کردن موتور است . پس همیشه توجه داشته باشید که حداقل 3 الی 5 دقیقه برای گرم شدن موتور خودرو صبر کرده و سپس حرکت کنید.

2- پس از رانندگی به مدت طولانی ، ناگهان اتومبیل را خاموش نکنید.

با خاموش کردن خودرو، پمپ روغن در موتور هم خاموش می‌شود و این سبب می‌شود مقداری از روغن در سیستم باقی بماند و چون دمای موتور هنوز بالا هست، روغن در برخورد با این بخش‌های داغ می‌سوزد و روغن کیفیت و ویسکوزیته مطلوب را از دست می‌دهد. برای جلوگیری از این آسیب، قبل از خاموش کردن خودرو برای مدتی کوتاه صبر کنید تا دمای موتور پایین بیاید و بعد ماشین را خاموش کنید.

3- با دور موتور پایین حرکت نکنید .

بهتر است به هنگام شتاب گیری دنده خود را کاهش داده و با دنده سبک حرکت نکنید . عدم رعایت این نکته نیز می تواند به موتور خودرو آسیب وارد کند.

4- از سوخت بی کیفیت استفاده نکنید.

سعی کنید از بهترین سوخت موجود برای خودرو خود استفاده کنید زیرا استفاده از سوخت بی کیفیت و نامناسب باعث افزایش احتمال کوبش در موتور و آسیب دیدن آن خواهد شد .

5- در پیچ های جاده پدال گاز را فشار ندهید .

از آنجایی که در خودروهای توربوشارژ به دلیل وجود توربولگ بین زمان فشار دادن پدال گاز و اعمال شتاب تأخیر چند ثانیه ای وجود دارد ، بهتر است که در پیچ ها از فشار دادن پدال گاز خودداری نمایید .

 

ممکن است نکات فوق در نگاه اول ساده به نظر بیایند اما بکارگیری آنها می تواند در استفاده بهینه از خودروی شما بسیار موثر باشد .

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:19 ] [ . ]

[ ]

قرارداد جدید بین ایران خودرو و هیوندای
بتازگی مهندس هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو قراردادی را مبنی بر طراحی ، توسعه و تولید سالیانه 400 هزار گیربکس جدید تمام اتومات برای پلت فرم جدید را با جیم کیم مدیرعامل شرکت خودروسازی هیوندای پاور تک امضا کرد .

 

گفتنی است که این قرارداد سومین قراداد شرکت ایران خودرو با شرکت های خودروسازی بین المللی است .

از این پس گیربکس های 6 سرعته اتومات شرکت هیوندای بر روی پلت فرم های جدید ایران خودروی نصب خواهند شد که این خود باعث افزایش فروش خودروهای این شرکت و نیز افزایش سهم در صادرات به سایر کشورهای خواهد شد و تحولی خوب را در این شرکت خودروساز داخلی رقم خواهد زد .

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:19 ] [ . ]

[ ]

خودروها ، عامل اصلی آلودگی هوا در ایران!
با توجه به اینکه در اکثر کشورهای جهان خودروها به گونه ای تولید می شوند که کمترین آلاینده ها را تکثیر کنند ، اما متاسفانه کشور ما جز آن دسته از کشورهایی است که خودروسازها هیچگونه تلاشی برای کاهش آلاینده های ناشی از سوخت خودروها به کار نمی بندند و همین امر باعث شده است که عامل اصلی آلودگی هوا در کشورمان ، خودرو ها باشند !

 

 

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در این باره اظهار داشته است که در صنایع خودروسازی اروپا ، خودروها براساس استانداردهای یورو 5 و یورو 6 تولید می شوند ، اما در کشور ما همچنان خودروها با استاندارد یورو 4 ساخته می شوند .

باتوجه به اینکه تفاوت میزان آلاینده های تولیدی توسط خودروهای با استاندارد یورو 4 بسیار بیشتر از دو استاندارد مورد استفاده از اروپاست ، انتظار می رود که دولت و مسئولین و همچنین صنایع خودروسازی توجه بیشتری به این موضوع از خود نشان داده و برای تولید خودروهای داخلی بر اساس استانداردهای جهانی اقدامات لازم را انجام دهند.

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:19 ] [ . ]

[ ]

چرا خریداران خودروهای وارداتی از خرید منصرف شده اند؟

طی هفته گذشته افزایش قابل ملاحظه ای در قیمت خودروهای وارداتی صورت گرفته است که باعث شده خریداران و کسانی که تمایل به خرید این خودروها داشتند فعلاً دست نگه دارند ، که این اقدام منجر به راکد ماندن بازار خودروهای وارداتی شده است .

 

 

نکته قابل توجه این است که افزایش قیمت برخی از خودروها به مبلغ 15 میلیون تومان نیز رسیده است .

رییس انجمن واردکنندگان خودرو درباره علت این افزایش قیمت حبابی اظهار کرده است که دلیل این اتفاق بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو می باشد . این اقدام که در دو فاز صورت گرفته است ، فاز اول آن دی ماه سال گذشته و فقط برای واردکنندگان غیرقانونی بوده و فاز دوم آن تیرماه امسال و برای نمایندگی ها نیز اعمال شده است .

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر اعتبار سفارشات گذشته به پایان رسیده است و اقدامی هم از سوی دولت جهت تمدید اعتبار صورت نگرفته است که این عامل باعث افزایش قیمت این خودروها شده است .

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:19 ] [ . ]

[ ]

آیا بنزین امسال گران می شود؟

از روز گذشته خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت حامل های سوخت از جمله بنزین و نفت گاز در خبرگزاری های مختلف منتشر شده است که مردم را نگران و شاید بهتر است بگوییم عصبانی کرده است ! افزایش قیمت 500 تومانی بنزین چیزی است که در 24 ساعت گذشته از منابع مختلف نقل شده است و زمان اعمال این افزایش قیمت نیز آغاز دی ماه عنوان شده است .

 

 

درحالی که مردم انتظار پاسخی واضح و روشن از وزیر نفت کشور داشتند ، وی موضوع لفزایش قیمت بنزین و نفت گاز را رد نکرد اما این اطمینان را به مردم داد که تا پایان سال جاری این حامل های سوخت افزایش قیمتی نخواهند داشت .

اما بحث افزایش قیمت حامل های سوخت از کجا نشئت گرفته است ؟

گفته می شود که به دلیل کسری بودجه ای که برای سال 97 وجود دارد ونیز باتوجه به رشد قابل توجه مصرف سوخت در سال 96 ، دولت برآن شده است که بخشی از این کسری بودجه را از طریق افزایش قیمت حامل های سوخت تأمین نماید . گفتنی است که درصورتیکه قیمت بنزین به 1500 تومان برسد ، حدود 14 میلیارد از کسری بودجه دولت جبران خواهد شد .

اما با این وجود با توجه به اتفاقات سیاسی و اقتصادی منفی که در چند روز گذشته روی داده و مردم را نسبت به دولت خشمگین و منتقد کرده است ، ظاهراً دولت هنوز شجاعت اجرایی کردن این افزایش قیمت را نیافته است و همچنان درحال بررسی عواقب این رویداد می باشد .

باید منتظر ماند و دید در آینده ای نه چندان دور ، سرنوشت قیمت حامل های سوخت چگونه رقم خواهد خورد و قشر ضعیف جامعه چه واکنشی نسبت به این امر نشان خواهند داد ...

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:19 ] [ . ]

[ ]

۱۱ فناوری ایمنی در خودرو
تمامی بهبودهایی که در زمینه سیستم‌های ایمنی خودرو صورت گرفته است، در مدت ۱۰ ثانیه قابل بازگو کردن است. با تماشای تست‌های تصادف از روبرو در پنجاه سال پیش، این سؤال مطرح خواهد شد که در آن زمان انسان‌ها چگونه جان سالم به در می‌بردند؟ کمربندهای ایمنی، ضربه‌گیرها، پشت‌سری صندلی، صندلی کودک همه و همه مواردی هستند که فاصله بسیار زیاد ایمنی خودروهای امروزی را با گذشته نمایان می‌سازند. این فاصله به‌قدری زیاد است که حتی پیشرفت‌هایی چون تولید ایربگ برای اولین بار در دهه ۷۰ میلادی نیز به چشم نمی‌آید.

در اینجا به بررسی ۱۱ مورد از مهم‌ترین پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه طی ۲۵ سال گذشته می‌پردازیم.

۱. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی

بدون شک، سیستم کنترل پایداری بعد از معرفی ترمزهای ضد قفل (ABS)، بزرگ‌ترین نوآوری مرتبط با صنایع خودرو است. این سیستم ابتدا در سال ۱۹۹۵ توسط کمپانی بوش بر روی خودروهای مرسدس بنز کلاس S و بی‌ام‌و سری ۷ قرار گرفت. سیستم کنترل پایداری، عملکرد سیستم‌های ABS و کنترل کشش را با نرخ انحراف از مسیر (سرعت دورانی خودرو) و سنسورهای زاویه فرمان درمی‌آمیزد. اگر خودرو در آستانه لغزش یا انحراف از مسیر قرار گیرد، سیستم کنترل پایداری بی‌درنگ به‌طور خودکار در یک یا چند چرخ اقدام به ترمزگیری می‌کند یا توان مورد استفاده را کاهش می‌دهد تا خودرو را به مسیر بازگرداند. این اتفاقات به قدری سریع رخ می‌دهند که اغلب راننده متوجه شرایط و سوانحی که امکان وقوع آن‌ها هست، نخواهد شد. تمام خودروهای ایالات متحده آمریکا از مدل‌های سال ۲۰۱۲ به بعد، به صورت اجباری باید به سیستم کنترل پایداری به صورت استاندار مجهز شوند.

 

سیستم‌های ایمنی خودرو

۲. ترمزهای ضد قفل

ترمزهای ضد قفل (ABS) تا اواسط دهه ۹۰ میلادی آن‌چنان مورد توجه قرار نگرفته بودند و در خودروها جایگاهی نداشتند. حتی  زمانی که راه خود را به خودروها باز کردند، از ملزومات آن به شمار نمی‌آمدند. تا آن‌که در سال ۲۰۱۲ سیستم کنترل پایداری برای خودروها (در ایالات متحده آمریکا) اجباری شد. تا قبل از ورود ABS به خودروها رانندگان مجبور بودند به جای آن‌که پدال ترمز را به‌طور ممتد فشار دهند، آن را به‌دفعات فشرده و آزاد کنند تا از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری و قدرت فرمان‌پذیری خودرو را حفظ کنند. سیستم ABS به منظور بیشینه کردن کشش موجود و کاهش قابل توجه مسافت توقف، به‌طور پیوسته فشار ترمز را در هر چرخ تنظیم می‌کند. همچنین این سیستم این قابلیت را برای راننده فراهم می‌کند تا بدون نگرانی نسبت به پایداری خودرو در عبور از موانع به خودرو فرمان دهد.

سیستم‌های ایمنی خودرو

۳. سیستم نظارت بر فشار تایرها

شاید ترکیدن لاستیک قابل پیش‌بینی نباشد، اما آیا پنچری‌های کوچکی را که به‌مرور مشکل‌ساز می‌شوند، می‌توانید تشخیص دهید؟ سیستم‌های نمایش فشار باد تایرها یا  (TPMS) که از سال ۲۰۰۷ (در ایالات متحده آمریکا) اجباری شده‌اند، در دو حالت به انجام‌وظیفه می‌پردازند. نسخه ارزان‌قیمت‌تر، سرعت چرخ‌ها را اندازه می‌گیرد و با داده‌هایی که در اختیار دارد، مقایسه می‌کند. تایری که دارای شرایط مناسبی نباشد با سرعت متفاوتی نسبت به دیگر تایرها حرکت می‌کند و در این زمان است که چراغ هشداردهنده آن روشن می‌شود. اما بخش عمده‌ای از این سیستم‌ها از سنسورهای فشار وایرلسی بهره می‌برند که درون هر چرخ تعبیه می‌شود و فشار لحظه‌ای آن را مشخص می‌کنند. برای رانندگانی که در مسابقات شرکت می‌کنند یا پیچ‌های تند را با سرعت پشت سر می‌گذارند، سیستم TPMS برای اطلاع از رسیدن هر چهار تایر به دمای کاری مورد نظر، حیاتی خواهند بود.

سیستم‌های ایمنی خودرو

۴. کیسه هوای جانبی

کمپانی ولوو برای اولین بار کیسه‌ هوای جانبی را با به‌کارگیری در خودروهای سدان و واگن 850 مدل ۱۹۹۵ معرفی کرد. این کیسه‌های هوا چه در درب خودرو و چه در صندلی قرار داده شده باشند؛ به شکل قابل ملاحظه‌ای جراحات قفسه سینه را در تصادف از طرفین کاهش می‌دهند. برخی از خودروها مانند مرسدس بنز کلاس E از دو کیسه‌ هوای جانبی مجزا بهره می‌برند. خودروهای دیگری چون شاسی-بلندهای سایز متوسط کمپانی جنرال موتورز مثل شورولت Traverse، بیوک Enclave و GMC Acadia به کیسه هوای جانبی مجهز هستند که در طرف دیگر (وسط خودرو) قرار می‌گیرد و از آسیب رسیدن به راننده و سرنشین جلوگیری می‌کند. با این حال، این نمونه‌ها مثال‌های خاصی از این کیسه‌های هوا هستند. کیسه‌های هوای جانبی مدتی است که از ملزومات خودروها شناخته می‌شوند و جای خود را در این صنعت باز کرده‌اند.

سیستم‌های ایمنی خودرو

۵. کیسه هوای پرده‌ای محافظ سر

خودرو ولوو S80 مدل ۱۹۹۹، اولین خودرویی است که به‌صورت استاندارد به کیسه هوایی مجهز شده بود که هر دو سرنشین جلو و عقب را از قسمت شیشه‌ای جانبی خودرو محافظت می‌کرد. همانند کیسه‌های هوای جانبی، کیسه‌های هوای پرده‌ای محافظ سر نیز ازلحاظ فنی در ایالات متحده آمریکا اجباری نیستند. با این حال تنها تعداد محدودی خودرو نظیر جیپ Wrangler و دوج Viper از آن‌ها بی‌بهره هستند. در اکثر خودروها، کیسه‌های هوای پرده‌ای مدتی بعد از برخورد همچنان شرایط خود را حفظ می‌کنند تا از سر و دیگر قسمت‌های بالایی بدن در مواقعی که خودرو واژگون می‌شود و در مقابل خرده‌شیشه و اجزایی از خودرو که پرتاب شده‌اند، محافظت کند.

سیستم‌های ایمنی خودرو

 

[جهت مطالعه ادامه موارد به ادامه مطلب بروید]

 

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:17 ] [ . ]

[ ]

نسل جدید لندروور دیفندر به زودی در سراسر جهان

 

شرکت لندروور در سال 2016 پس از 30 سال تولید شاسی بلند نمادین Defender را به پایان رساند. این خودرو با قطع تولید آن موجب ناامیدی طرفداران شد زیرا انتظار می رفت تولید ادامه داری داشته باشد.

 

 

اما همانطور که می دانید دردها موقتی هستند و ناامیدی درباره دیفندر نیز این گونه می باشد. براساس گزارش ها نسل بعدی دیفندر در سال‌های آینده صورت گرفته وعرضه آن جهانی خواهد بود. به گفته Automotive News، لندروور دیفندر نسل جدید با همان ساختار D7U برپایه رنجروور و رنجروور اسپرت به تولید می رسد.

پلتفرم آلومینیومی موجب کاهش وزن دیفندر شده و همین امر کاهش هزینه به دنبال خواهد داشت. باتوجه به اینکه قاب مدل مترادف با برخی مدل های دیگر است، لندروور وعده داده دیفندر جدید همچنان یک مدل در کلاس خود باقی می ماند.

احتمالا در آینده نزدیک نسخه مفهومی آن رونمایی می شود. Gery McGovern مدیر اجرایی کمپانی اخیرا در مصاحبه ای بیان داشت که نسل جدید لندروور دیفندر با سبک بدنه مختلفی راهی بازار خواهد شد. همچنین مدل می تواند در قالب دو درب و چهار درب به فروش برسد و می تواند با پیشرانه چهار سیلندر Ingenium جگوار لندروور همراه باشد. سال گذشته در ماه سپتامبر JLR سرمایه گذاری 39.5 میلیون دلاری برای فناوری جدید موتورهای Ingenium کرده است.

گزارش جدید می گوید دیفندر نسل جدید در تمامی بازارهای جهانی به فروش می رسد و می تواند این امر خوشایند باشد. تعداد محدودی از دیفندر در بین سال های 1993 تا 1997 در بازار ایالات متحده به فروش رسیدند. احتمالا نسل جدید دیفندر در کارخانه Nitra اسلواکی جگوارلندروور به تولید می رسد. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود بریتانیایی ها چه برنامه ای در سر دارند.

 

منبع: پرشین خودرو

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:17 ] [ . ]

[ ]

8 عادت غلط در رانندگی!
امروز قصد داریم تا به 8 عادت اشتباه در رانندگی اشاره کنیم ، شاید این عادتهای شما نیز باشد ! پس با ما همراه باشید ؛

نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها

این کار فشار زیادی را به سیستم متر بندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می کند. نحوه صحیح رد شدن از دست انداز که در شهرمان به وفور یافت می شود، به این شکل است که باید طوری برنامه ریزی کنیم تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کنیم و هنگام عبور از دست انداز، ترمز به هیچ عنوان درگیرنشود.


در جا گرم کردن خودرو به مدت طولانی

این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی برای موتور دارد. درجا کار کردن بیش از حد باعث گرم شدن زیاد منبع اگزوز می شود که این گرما به موتور منتقل شده و به آن صدمه می زند. در زمستان بهتر است در نهایت 1 دقیقه خودرو در جا کار کند (همین زمان برای گردش روغن در موتور کافی است) و سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن خودرو در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کنید.


خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک

 این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دو شاخه کلاچ و گیربکس می شود.


گرفتن ترمز و کلاچ به طور هم زمان برای نگه داشتن خودرو

خود این کار، باعث می شود که متراژ ترمز افزایش یابد. چون وقتی کلاچ درگیر است، از نیروی ترمز موتورهم استفاده می شود و وقتی ترمز و کلاچ با هم فشار داده شود باعث می شود خودرو دیرتر بایستد. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بیفتد، کلاچ را بگیریم.


خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی

بعضی مواقع راننده ها صبر می کنند تا فن خودرو خاموش شود بعد موتور را خاموش کنند. غافل ازاینکه این کار ضرر جدی به موتور وارد می کند. اگرخودروبیش ازاندازه گرم باشد زمانی که آن را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن می ماند و نیازی به روشن گذاشتن خودرو نیست. این کار برای ماشین های گازوئیلی است نه بنزینی. (ولی در موتور خودروی پراید پس از خاموش کردن خودرو فن نیز خاموش می شود پس قبل از خاموش شدن فن آن، خودرو را خاموش نکنید)


ترمز کردن در زمین بارانی

 در زمین خیس و بارانی اگر خودرو شروع به لرزیدن کرد فقط باید پای تان را از روی پدال گاز بردارید و فرمان را در جهتی که می خواهید جلوی خودرو حرکت کند، بچرخانید.


 گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو

 این کار قبلا در خودروهای کاربراتوری برای بهترروشن شدن خودرو انجام می شد. ولی در خودروهای انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز می دهید و سپس سوئیچ را می بندید مقداری بنزین سوخته باقی می ماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن می شود.


روشن شدن چراغ بنزین بدلیل نداشتن سوخت

 این کار در بعضی مواقع باعث سوختن پمپ بنزین می شود زیرا رسوبات و نا خالصی های ته باک وارد مسیر سوخت می شود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین، فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور می شود.

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:17 ] [ . ]

[ ]

چگونه از گیربکس اتومات خود نگهداری کنیم؟
گیربکس از قطعات بسیار مهم و در عین حال حساس خودرو می باشد که می توان تنها با رعایت نکاتی ساده ، به افزایش طول عمر آن کمک نمود و از هزینه های سرسام آور خرابی آن پیشگیری کرد.

 

 

در زیر نکاتی جهت نگهداری از این قطعه مهم اورده شده است که باهم آنها را مرور می کنیم؛

1- از تعویض حالت گیربکس (P, R, N, D) در زمان حرکت خودداری کنید. عمل مکانیکی تعویض حالتهای مختلف گیربکس اتوماتیک، با کمک تعدادی کلاچ و نوار قرارگرفته درون گیربکس صورت میگیرد. این کلاچ‌ها و نوارها دارای موادی هستند که با ایجاد اصطکاک، عمل تعویض حالت دنده را میسر میسازند. درصورتیکه همواره پیش از تعویض حالت دنده، کاملاً به حالت سکون درآمده و ترمز را فشار دهید؛ بدون تردید با این مکانیسم، اتومبیل شما بیشتر عمر خواهد کرد.

2- در حالت خلاص (Neutral) رانندگی نکنید. خلاص کردن گیربکس اتوماتیک روی سراشیبی باعث کاهش مصرف سوخت خودروی شما نخواهد شد.خودروهای دنده اتوماتیک پیشرفته تر بهاندازهای هوشمند هستند که در سرازیری سوخترسانی را به موتور کم کرده و موجب کاهش در مصرف سوخت میشوند.

3- هرگز به بهانه شتاب اولیه بیشتر، در زمان گاز دادن حالت (Drive) را انتخاب نکنید. نگه داشتن پدال گاز در وضعیت خلاص و سپس انتخاب D برای راه افتادن میتواند خسارت و آسیب جبران ناپذیری به گیربکس اتوماتیک خودروی شما وارد نماید.
 
4- قبل از توقف کامل خودرو، حالت P (پارک) را درگیر نکنید. اکثر خودروهای گیربکس اتوماتیک جدید به شما اجازه انتخاب وضعیت پارک را در حال حرکت نمیدهند.

5- عدم توجه به سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک. عملکرد دنده های خورشیدی و تورک کانورتر در گیربکس اتوماتیک با وجود روغن ارتباطی مستقیم دارند. اجزا و متعلقات داخلی گیربکس اتوماتیک در زمان استفاده به دمای بسیار بالایی می رسند و در صورت کافی نبودن روغن، عدم تعویض و ریختن روغن اشتباه؛ احتمال وارد شدن آسیب جدی به مکانیزم آن وجود دارد.
در حالت ایده آل بهتر است پس از هر 5000 کیلومتر کارکرد، میزان سطح روغن گیربکس اتوماتیک به وسیله گیج یا نشانه روغن تعبیه شده بررسی شود و توصیه میشود برای خودروهای عام مورد استفاده شهری روغن گیربکس اتوماتیک پس از هر 24 ماه یا 50 هزار کیلومتر (هرکدام زودتر اتفاق افتاد) تعویض شود.

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:17 ] [ . ]

[ ]

10 دانستنی جالب در دنیای خودرو
دنیای خودرو دنیای وسیع و پر هیاهویی می باشد که برای علاقمندان به خودرو می تواند بسیار جذاب باشد . اما در این دنیای جذاب ، مواردی نیز وجود دارد که شاید تاکنون از آنها نشنیده اید ! مواردی جالب که در ادامه خدمتتان ارائه خواهد شد؛

 

 

1- در اوایل قرن 20 ، اتومبیل به عنوان جایگزین اسب و درشکه معرفی شد . نکته جالب اینجاست که بودی بد مدفوع اسب باعث این جایگزینی و البته اقدام بشر به ساخت اتومبیل شد .

2- هوندای اولیه در ابتدا به همراه یک میز پیکنیک عرضه شد ! شاید این ایده برای شما کمی مسخره به نظر برسد ، اما همین ایده مسخره باعث جذب مشتریان بسیاری برای این شرکت شد !

3- در آزمون ایمنی خودروی فورد GT سقف این خودرو شکست ! این باعث شکست بزرگ خودرو فورد GT و نیز این شرکت شد که تا مدتها در اذهان باقی ماند .

4- در روسیه کثیف بودن خودرو یک نوع جرم جنایی محسوب می شود ! و درصورت مشاهده خودروی کثیف ، راننده محکوم خواهد شد .

5- کیفیت بالای یک خودرو می تواند باعث ماندگاری طولانی مدت آن شود . جالب است بدانید که 75 درصد از خودروهای تولیدی شرکت رولز رویس ، هنوز در جاده ها دیده می شوند !

6- درصورتیکه خبواهید با وسیله ای یا خصوصیاتی مشابه خودرو به ماه سفر کنید ، باید به مدت 6 ماه با سرکت 96 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید !

7- بوی ماشین های نو حاصل 50 ترکیب آلی در خودرو می باشد که برخلاف باور بسیاری از افراد ، به هیچ عنوان سمی نیست !

8- اولین تصادف اتومبیل در سال 1891 در اوهایو آمریکا رخ داد . جالب اینجاست که مردم این ایالت هنوز هم در رانندگی بی دقت هستند !

9- درصورتیکه از وضع ترافیک شهرتان شاکی و ناراحتید ، بهتر است نگاهی به وضعیت ترافیک در آمریکا بیاندازید! هر راننده در امریکا بطور متوسط سالیانه 38 ساعت ذر ترافیک بوده است .

10- لس انجلس تنها کشور جهان است که در ان تعداد اتومبیل ها از تعداد جمعیت آن بیشتر است !

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:17 ] [ . ]

[ ]

این کارها را در خودروهای توربو شارژ انجام ندهید!
امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر خودروسازان خودروهای خود را به توربو شارژها مجهز کرده اند تا خودروهای تولیدی ، با حجم موتور کمتر توان بیشتری داشته باشد.

 

 

اگر شما نیز صاحب اتومبیلی مجهز به این سیستم نوین هستید ، بهتر است نکات زیر را بدانید و از کارهایی که باعث کاهش عملکرد موتور خودروتان می شود اجتناب نمایید ؛

1- با موتور سرد حرکت نکنید !

یکی از مهمترین علل بروز مشکل در موتور خودروها خصوصاً خودروهای مجهز به توربوشارژ ، حرکت خودرو بلافاصله پس از روشن کردن موتور است . پس همیشه توجه داشته باشید که حداقل 3 الی 5 دقیقه برای گرم شدن موتور خودرو صبر کرده و سپس حرکت کنید.

2- پس از رانندگی به مدت طولانی ، ناگهان اتومبیل را خاموش نکنید.

با خاموش کردن خودرو، پمپ روغن در موتور هم خاموش می‌شود و این سبب می‌شود مقداری از روغن در سیستم باقی بماند و چون دمای موتور هنوز بالا هست، روغن در برخورد با این بخش‌های داغ می‌سوزد و روغن کیفیت و ویسکوزیته مطلوب را از دست می‌دهد. برای جلوگیری از این آسیب، قبل از خاموش کردن خودرو برای مدتی کوتاه صبر کنید تا دمای موتور پایین بیاید و بعد ماشین را خاموش کنید.

3- با دور موتور پایین حرکت نکنید .

بهتر است به هنگام شتاب گیری دنده خود را کاهش داده و با دنده سبک حرکت نکنید . عدم رعایت این نکته نیز می تواند به موتور خودرو آسیب وارد کند.

4- از سوخت بی کیفیت استفاده نکنید.

سعی کنید از بهترین سوخت موجود برای خودرو خود استفاده کنید زیرا استفاده از سوخت بی کیفیت و نامناسب باعث افزایش احتمال کوبش در موتور و آسیب دیدن آن خواهد شد .

5- در پیچ های جاده پدال گاز را فشار ندهید .

از آنجایی که در خودروهای توربوشارژ به دلیل وجود توربولگ بین زمان فشار دادن پدال گاز و اعمال شتاب تأخیر چند ثانیه ای وجود دارد ، بهتر است که در پیچ ها از فشار دادن پدال گاز خودداری نمایید .

 

ممکن است نکات فوق در نگاه اول ساده به نظر بیایند اما بکارگیری آنها می تواند در استفاده بهینه از خودروی شما بسیار موثر باشد .

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:17 ] [ . ]

[ ]

قرارداد جدید بین ایران خودرو و هیوندای
بتازگی مهندس هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو قراردادی را مبنی بر طراحی ، توسعه و تولید سالیانه 400 هزار گیربکس جدید تمام اتومات برای پلت فرم جدید را با جیم کیم مدیرعامل شرکت خودروسازی هیوندای پاور تک امضا کرد .

 

گفتنی است که این قرارداد سومین قراداد شرکت ایران خودرو با شرکت های خودروسازی بین المللی است .

از این پس گیربکس های 6 سرعته اتومات شرکت هیوندای بر روی پلت فرم های جدید ایران خودروی نصب خواهند شد که این خود باعث افزایش فروش خودروهای این شرکت و نیز افزایش سهم در صادرات به سایر کشورهای خواهد شد و تحولی خوب را در این شرکت خودروساز داخلی رقم خواهد زد .

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:17 ] [ . ]

[ ]

خودروها ، عامل اصلی آلودگی هوا در ایران!
با توجه به اینکه در اکثر کشورهای جهان خودروها به گونه ای تولید می شوند که کمترین آلاینده ها را تکثیر کنند ، اما متاسفانه کشور ما جز آن دسته از کشورهایی است که خودروسازها هیچگونه تلاشی برای کاهش آلاینده های ناشی از سوخت خودروها به کار نمی بندند و همین امر باعث شده است که عامل اصلی آلودگی هوا در کشورمان ، خودرو ها باشند !

 

 

یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در این باره اظهار داشته است که در صنایع خودروسازی اروپا ، خودروها براساس استانداردهای یورو 5 و یورو 6 تولید می شوند ، اما در کشور ما همچنان خودروها با استاندارد یورو 4 ساخته می شوند .

باتوجه به اینکه تفاوت میزان آلاینده های تولیدی توسط خودروهای با استاندارد یورو 4 بسیار بیشتر از دو استاندارد مورد استفاده از اروپاست ، انتظار می رود که دولت و مسئولین و همچنین صنایع خودروسازی توجه بیشتری به این موضوع از خود نشان داده و برای تولید خودروهای داخلی بر اساس استانداردهای جهانی اقدامات لازم را انجام دهند.

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:17 ] [ . ]

[ ]

چرا خریداران خودروهای وارداتی از خرید منصرف شده اند؟

طی هفته گذشته افزایش قابل ملاحظه ای در قیمت خودروهای وارداتی صورت گرفته است که باعث شده خریداران و کسانی که تمایل به خرید این خودروها داشتند فعلاً دست نگه دارند ، که این اقدام منجر به راکد ماندن بازار خودروهای وارداتی شده است .

 

 

نکته قابل توجه این است که افزایش قیمت برخی از خودروها به مبلغ 15 میلیون تومان نیز رسیده است .

رییس انجمن واردکنندگان خودرو درباره علت این افزایش قیمت حبابی اظهار کرده است که دلیل این اتفاق بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو می باشد . این اقدام که در دو فاز صورت گرفته است ، فاز اول آن دی ماه سال گذشته و فقط برای واردکنندگان غیرقانونی بوده و فاز دوم آن تیرماه امسال و برای نمایندگی ها نیز اعمال شده است .

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر اعتبار سفارشات گذشته به پایان رسیده است و اقدامی هم از سوی دولت جهت تمدید اعتبار صورت نگرفته است که این عامل باعث افزایش قیمت این خودروها شده است .

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:17 ] [ . ]

[ ]

آیا بنزین امسال گران می شود؟

از روز گذشته خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت حامل های سوخت از جمله بنزین و نفت گاز در خبرگزاری های مختلف منتشر شده است که مردم را نگران و شاید بهتر است بگوییم عصبانی کرده است ! افزایش قیمت 500 تومانی بنزین چیزی است که در 24 ساعت گذشته از منابع مختلف نقل شده است و زمان اعمال این افزایش قیمت نیز آغاز دی ماه عنوان شده است .

 

 

درحالی که مردم انتظار پاسخی واضح و روشن از وزیر نفت کشور داشتند ، وی موضوع لفزایش قیمت بنزین و نفت گاز را رد نکرد اما این اطمینان را به مردم داد که تا پایان سال جاری این حامل های سوخت افزایش قیمتی نخواهند داشت .

اما بحث افزایش قیمت حامل های سوخت از کجا نشئت گرفته است ؟

گفته می شود که به دلیل کسری بودجه ای که برای سال 97 وجود دارد ونیز باتوجه به رشد قابل توجه مصرف سوخت در سال 96 ، دولت برآن شده است که بخشی از این کسری بودجه را از طریق افزایش قیمت حامل های سوخت تأمین نماید . گفتنی است که درصورتیکه قیمت بنزین به 1500 تومان برسد ، حدود 14 میلیارد از کسری بودجه دولت جبران خواهد شد .

اما با این وجود با توجه به اتفاقات سیاسی و اقتصادی منفی که در چند روز گذشته روی داده و مردم را نسبت به دولت خشمگین و منتقد کرده است ، ظاهراً دولت هنوز شجاعت اجرایی کردن این افزایش قیمت را نیافته است و همچنان درحال بررسی عواقب این رویداد می باشد .

باید منتظر ماند و دید در آینده ای نه چندان دور ، سرنوشت قیمت حامل های سوخت چگونه رقم خواهد خورد و قشر ضعیف جامعه چه واکنشی نسبت به این امر نشان خواهند داد ...

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:17 ] [ . ]

[ ]

قیمت سمند سورن و سورن ELX از مدل ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶

قیمت سمند سورن و سورن ELX از مدل ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶

 

نام خودرو مدل / تیپ
سورن سورن ELX سورن ELX توربو
سمند صفر  –  38,300,000  40,200,000
سمند 1396  –  36,000,000  39,000,000
سمند 1395  32,000,000  35,000,000  37,000,000
سمند 1394  30,000,000  32,500,000  –
سمند 1393  28,000,000  30,000,000  –
سمند 1392  26,000,000  28,000,000  –
سمند 1391  24,000,000  26,000,000  —
سمند 1390  23,000,000  25,000,000  –
سمند 1389  22,000,000  –
سمند 1388  21,000,000  –  –
سمند 1387 20,000,000  –
سمند 1386 19,000,000

 

برای خرید و فروش خودرو سمند به اینجا مراجعه کنید.

برای خرید و فروش و آگهی هایی سمند سورن از مدل 1386 تا 1395 به اینجا مراجعه کنید.

قیمت سمند  سورن از مدل 1386 تا 1395

کارشناسی رایگان قیمت سمند سورن

مشخصات فنی سمند سورن

مقایسه خودرو

 

قیمت سمند X7

قیمت سمند SE

قیمت سمند EL

قیمت سمند LX

قیمت سمند LX-EF7

قیمت سمند LX-EF7 دوگانه سوز

قیمت سمند سریر

 

 

تصاویر سمند سورن

سمند سورننمای داخلی سمند سورن ELXسمند سورننمای داخلی سمند سورنELXسمند سورنسمند سورن ELXسمند سورنسمند سورن ELXسمند سورنسمند سورن ELXسمند سورنسمند سورن ELXسمند سورنسمند سورن ELX

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:14 ] [ . ]

[ ]

قیمت سمند LX از مدل ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۶ ( سمند ال ایکس )

قیمت سمند LX از مدل ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۶ ( سمند ال ایکس )

 

نام خودرو مدل / تیپ
LX  LX-EF7 LX-EF7 دوگانه سوز
سمند  صفر   31,500,000   31,700,000   33,700,000
سمند 1396   30,000,000   30,000,000   32,300,000
سمند  1395   28,500,000   28,000,000  31,000,000
سمند  1394   26,800,000   26,000,000   29,000,000
سمند  1393   25,500,000   24,500,000  27,000,000
سمند  1392   24,000,000   23,000,000   25,000,000
سمند  1391   22,500,000   21,000,000  22,500,000
سمند  1390   21,000,000   20,000,000   21,000,000
سمند 1389   19,500,000   19,000,000   20,000,000
سمند 1388  18,700,000   18,000,000  19,000,000
سمند 1387   18,000,000  17,000,000  –
سمند 1386   17,000,000  –  –
سمند  1385   16,000,000  –
سمند 1384   15,000,000  –  –
سمند  1383  14,500,000  –
سمند 1382  13,000,000  –

 

برای خرید و فروش خودرو سمند به اینجا مراجعه کنید.

برای خرید و فروش و آگهی هایی سمند  LX از مدل 1382 تا 1396 به اینجا مراجعه کنید.

قیمت سمند LX از مدل 1382 تا 1396

کارشناسی رایگان قیمت سمند LX

مشخصات فنی سمند LX

مقایسه خودرو

 

قیمت سمند X7

قیمت سمند SE

قیمت سمند  EL

قیمت سمند سورن

قیمت سمند سورن ELX

قیمت سمند سورن ELX توربو

قیمت سمند سریر

 

 

تصاویر سمند LX

سمند LXنمای داخلی سمند LXسمند LXنمای داخلی سمند LXسمند LXسمند LXسمند LXسمند LXسمند LXسمند LXسمند LXسمند LXسمند LXسمند LX

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:14 ] [ . ]

[ ]

قیمت هیوندای اکسنت از مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷

قیمت هیوندای اکسنت از مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷

 

نام خودرو مدل
شرکتی 
وارداتی 
نیمه فول
هیوندای اکسنت  صفر  –  125,000,000 103,000,000
هیوندای اکسنت   2017  – 103,000,000 92,000,000
هیوندای اکسنت  2016  101,000,000 100,000,000  94,000,000
 هیوندایاکسنت  2015  94,000,000 89,000,000 85,000,000
 هیوندای اکسنت   2014 86,000,000 83,000,000  80,000,000

برای خرید و فروش خودرو هیوندای به اینجا مراجعه کنید.

برای خرید و فروش و آگهی های هیوندای  اکسنت از مدل 2014 تا 2017 به اینجا مراجعه کنید.

قیمت هیوندای اکسنت از مدل 2014 تا 2017

کارشناسی رایگان قیمت هیوندای اکسنت

مشخصات فنی  هیوندای اکسنت

مقایسه خودرو

 

 

 

قیمت هیوندای i10 مونتاژ

قیمت هیوندای i20 مونتاژ

قیمت هیوندای i20

قیمت هیوندای i30

قیمت هیوندای i40

قیمت i40 استیشن

قیمت هیوندای ix55

قیمت هیوندای النترا

قیمت هیوندای آزرا

قیمت هیوندای آوانته

قیمت هیوندای توسان

قیمت هیوندای جنسیس

قیمت هیوندای جنسیس کوپه

قیمت هیوندای سانتافه

قیمت هیوندای سنتنیال

قیمت هیوندای سوناتا

قیمت هیوندای سوناتا LF

قیمت هیوندای کوپه

قیمت هیوندای ورنا

قیمت هیوندای ولستر

 

 

تصاویر هیوندای اکسنت

 

هیوندای اکسنتنمای داخلی هیوندای اکسنتهیوندای اکسنتنمای داخلی هیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنتهیوندای اکسنت

 

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:14 ] [ . ]

[ ]

سریع ترین ماشین های شاسی بلند سال ۲۰۱۷ جهان را بشناسید

سریع ترین ماشین های شاسی بلند سال ۲۰۱۷ جهان را بشناسید

 

10 مورد از سریع ترین خودرو های شاسی بلند سال 2017 که معیار انتخاب آنها زمان به ثبت رسیده برای شتاب 0 تا 100 آنها بوده است.

رتبه اول سریع ترین شاسی بلند :

 تسلا مدل ایکس ( Tesla Model X )

خودرو شاسی بلند تسلا مدل ایکس رتبه اول را درمیان سریع ترین خودرو های شاسی بلند جهان را از آن خود کرده است. این خودرو به  دلیل سیستم محرک الکتریکی قدرتمند و ارسال نیروی خطی به چرخ های اتومبیل،به شتاب صفر تا صد در 3.2 ثانیه می رسد، اما سقف سرعت آن  250 کیلومتر در ساعت  میباشد.

تسلا مدل ایکستسلا مدل ایکس

رتبه دوم سریع ترین شاسی بلند :

جیپ گرند چروکی تراک هاوک ( Jeep Grand Cherokee Trackhawk )

دومین رتبه  سریع ترین خودرو شاسی بلند به  جیپ گرند چروکی تراک هاوک تعلق گرفته است، زیرا با یک پیشرانه قدرتمند 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپر شارژ با خروجی قدرت 7.7 اسب بخار حداقل شتاب 0 تا 100 این خودرو ب حداقل زمان 3.4 ثانیه می رسد. سقف سرعت این ماشین 290 کیلومتر بر ساعت میباشد.

جیپ گرند چروکیجیپ گرند چروکی

رتبه سوم سریع ترین شاسی بلند :

لامبورگینی اوروس( Lamborghini Urus )

جایگاه سوم سریع ترین شاسی بلند جهان هم به خودرو لامبور گینی اوروس می رسد.کمپانی این خودرو با استفاده از یک پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر در زیر کاپوت لامبورگینی اوروس موفق به ثبت شتاب 3.6 ثانیه شد ه است. که با اختلاف اندکی از جیپ گرند چروکی در جایگاه سوم قرار می گیرد.

لامبورگینی اوروس لامبورگینی اوروس

رتبه چهارم سریع ترین شاسی بلند :

آلفارومئو استلویو کوادریفولیو ( Alfa Romeo Stelvio Quadrifolio )

جایگاه چهارم سریع ترین شاسی بلند هم به خودرو آلفارومئو استلویو تعلق می گیرد.مهندسی این کمپانی یک پیشرانه 2.9 لیتری هشت سیلندر توربو شارژ در این خودرو استفاده کرده است که میتواند 503 اسب بخار قدرت داشته باشد و موفق به حداقل شتاب 0 تا 100 3.8 ثانیه و سقف سرعت 283 کیلومتر بر ساعت شده است.

آلفا رومئو استلویوآلفا رومئو استلویو

جایگاه پنجم سریع ترین شاسی بلند :

بنتلی بنتایگاه ( Bentley Bentayga  )

خودرو بنتلی بنتایگا با ثبت زمان 4 ثانیه برای شتاب 0 تا 100 در رتبه پنجم سریع ترین خودرو های شاسی بلند جهان قرار گرفته است.

بنتلی بنتایگاهبنتلی بنتایگاه

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:14 ] [ . ]

[ ]

قیمت و مشخصات رنو مگان ۲۰۱۷

قیمت و مشخصات رنو مگان ۲۰۱۷

 

بازگشت سدان پرطرفدار فرانسوی !

نسل چهارم رنو مگان در سال 2016 معرفی شد این خودرو در ابتدا در دو نسخه هاچ بک و استیشن تولید شد و مدتی بعد از نسخه سدان آن نیز رونمایی شد که شاهد حضور همین نسخه در ایران خواهیم بود و با توجه به خوشنامی قبلی رنو مگان در ایران نیز قطعا طرفداران زیادی خواهد داشت.

طراحی این خودرو بسیار نزدیک به رنو تلیسمان است و اگر از نمای جلو به این خودرو نگاهی بیاندازید متوجه ابعاد کوچکتر چراغ های C شکل آن نسبت به رنو تلیسمان میشوید در نمای جانبی نیز خطوط عضلانی روی بدنه چهره جذابی را برای رنو مگان به وجود آورده و در نمای عقب هم شاهد چراغ های بزرگی همچون رنو تلیسمان هستیم که با برند رنو از هم جدا شده اند. طراحی داخلی این خودرو نیز شبیه به تلیسمان است.

رنو مگان جدید در دو نسخه دیزلی و بنزینی تولید شده که نسخه بنزینی نیز با دو موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و 1.2 لیتری مجهز به توربو شارژ به فروش میرسد که در اینجا به بررسی نسخه ای که قرار است در ایران شاهد حضور آن باشیم پرداخته ایم.

همچنین از رقبای این خودرو در ایران میتوان نام خودرو های هیوندای النترا ، کیا سراتو ، میتسوبیشی لنسر وتویوتا پریوس را آورد.

مشخصات تولید کننده

کارخانه تولید کننده RENAULT
کشور تولید کننده فرانسه
نام و مدل اتومبیل رنو مگان مدل 2017
شرکت خدمات دهنده نگین خودرو

مشخصات فنی

موتور 4 سیلندر مجهز به توربو شارژر
حداکثر قدرت 130 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 205 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
حجم موتور 1198 سی سی
تعداد سوپاپ 16
جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه
شتاب ۰ تا ۱۰۰ 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت
وزن خالص 1321 کیلوگرم
ابعاد و نوع چرخ های جلو و عقب 205/55R16

مصرف سوخت

داخل شهر 6.8 Lit/100km
خارج شهر 4.7- Lit/100km
ترکیبی 5.4 Lit/100km
حدآلایندگی Euro 6
 

سیستم انتقال قدرت

جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک
دیفرانسیل دیفرانسیل جلو

ظرفیت ها

باک بنزین 47 لیتر
صندوق عقب 550 لیتر
سرنشین 5 نفر

ابعاد خودرو

عرض (1810) mm
طول (4630) mm
ارتفاع (1440) mm

 

امکانات ایمنی و آپشن های خودرو

6 کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ضد قفل ABS
سیستم ترمز اضطراری BA
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم پارک اتوماتیک
سیستم استارت و ورود بدون کلید
دوربین دید عقب
مانیتور لمسی8.7  اینچی در مدل intens و 7 اینچی در مدل zen به همراه رابط کاربری  2 R-link
سیستم صوتی BOSS به همراه 8 بلندگو
سانروف دو حالته برقی
سقف پانورامیک
کروز کنترل هوشمند
فرمان و صندلی چرم به همراه گرمکن
سیستم هشدار فشار باد لاستیک ها
سیستم روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو در شب
چراغ روز
آینه الکتروکرومیک وسط
تهویه مطبوع اتوماتیک
سوکت 12 ولتی
هدآپ دیسپلی
سیستم هشدار نقاط کور
سیستم هشدار تغییر لاین
باز شدن هوشمند درب صندوق
سیستم MULTI-SENSE با 5 حالت رانندگی و قابلیت شخصی‌سازی

 

قیمت این خودرو مقایسه خودرو آگهی های مرتبط

 

تصاویر خودرو

رنو مگاننمای داخلی رنو مگانرنو مگاننمای داخلی رنو مگانرنو مگاننمای داخلی رنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگاننمایی از جلو پنجره رنو مگانرنو مگاننمای پشت رنو مگانرنو مگاننمای جانبی رنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگاننمایی از سقف پانورامیک رنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگان

 

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:14 ] [ . ]

[ ]

قیمت و مشخصات رنو مگان ۲۰۱۷

قیمت و مشخصات رنو مگان ۲۰۱۷

 

بازگشت سدان پرطرفدار فرانسوی !

نسل چهارم رنو مگان در سال 2016 معرفی شد این خودرو در ابتدا در دو نسخه هاچ بک و استیشن تولید شد و مدتی بعد از نسخه سدان آن نیز رونمایی شد که شاهد حضور همین نسخه در ایران خواهیم بود و با توجه به خوشنامی قبلی رنو مگان در ایران نیز قطعا طرفداران زیادی خواهد داشت.

طراحی این خودرو بسیار نزدیک به رنو تلیسمان است و اگر از نمای جلو به این خودرو نگاهی بیاندازید متوجه ابعاد کوچکتر چراغ های C شکل آن نسبت به رنو تلیسمان میشوید در نمای جانبی نیز خطوط عضلانی روی بدنه چهره جذابی را برای رنو مگان به وجود آورده و در نمای عقب هم شاهد چراغ های بزرگی همچون رنو تلیسمان هستیم که با برند رنو از هم جدا شده اند. طراحی داخلی این خودرو نیز شبیه به تلیسمان است.

رنو مگان جدید در دو نسخه دیزلی و بنزینی تولید شده که نسخه بنزینی نیز با دو موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و 1.2 لیتری مجهز به توربو شارژ به فروش میرسد که در اینجا به بررسی نسخه ای که قرار است در ایران شاهد حضور آن باشیم پرداخته ایم.

همچنین از رقبای این خودرو در ایران میتوان نام خودرو های هیوندای النترا ، کیا سراتو ، میتسوبیشی لنسر وتویوتا پریوس را آورد.

مشخصات تولید کننده

کارخانه تولید کننده RENAULT
کشور تولید کننده فرانسه
نام و مدل اتومبیل رنو مگان مدل 2017
شرکت خدمات دهنده نگین خودرو

مشخصات فنی

موتور 4 سیلندر مجهز به توربو شارژر
حداکثر قدرت 130 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 205 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
حجم موتور 1198 سی سی
تعداد سوپاپ 16
جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه
شتاب ۰ تا ۱۰۰ 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت
وزن خالص 1321 کیلوگرم
ابعاد و نوع چرخ های جلو و عقب 205/55R16

مصرف سوخت

داخل شهر 6.8 Lit/100km
خارج شهر 4.7- Lit/100km
ترکیبی 5.4 Lit/100km
حدآلایندگی Euro 6
 

سیستم انتقال قدرت

جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک
دیفرانسیل دیفرانسیل جلو

ظرفیت ها

باک بنزین 47 لیتر
صندوق عقب 550 لیتر
سرنشین 5 نفر

ابعاد خودرو

عرض (1810) mm
طول (4630) mm
ارتفاع (1440) mm

 

امکانات ایمنی و آپشن های خودرو

6 کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ضد قفل ABS
سیستم ترمز اضطراری BA
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم پارک اتوماتیک
سیستم استارت و ورود بدون کلید
دوربین دید عقب
مانیتور لمسی8.7  اینچی در مدل intens و 7 اینچی در مدل zen به همراه رابط کاربری  2 R-link
سیستم صوتی BOSS به همراه 8 بلندگو
سانروف دو حالته برقی
سقف پانورامیک
کروز کنترل هوشمند
فرمان و صندلی چرم به همراه گرمکن
سیستم هشدار فشار باد لاستیک ها
سیستم روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو در شب
چراغ روز
آینه الکتروکرومیک وسط
تهویه مطبوع اتوماتیک
سوکت 12 ولتی
هدآپ دیسپلی
سیستم هشدار نقاط کور
سیستم هشدار تغییر لاین
باز شدن هوشمند درب صندوق
سیستم MULTI-SENSE با 5 حالت رانندگی و قابلیت شخصی‌سازی

 

قیمت این خودرو مقایسه خودرو آگهی های مرتبط

 

تصاویر خودرو

رنو مگاننمای داخلی رنو مگانرنو مگاننمای داخلی رنو مگانرنو مگاننمای داخلی رنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگاننمایی از جلو پنجره رنو مگانرنو مگاننمای پشت رنو مگانرنو مگاننمای جانبی رنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگاننمایی از سقف پانورامیک رنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگانرنو مگان

 

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:14 ] [ . ]

[ ]

قیمت هیوندای جنسیس از مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳

قیمت هیوندای جنسیس از مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳

 

نام خودرو مدل شرکتی 
وارداتی 
هیوندای جنسیس 2013  230,000,000 227,000,000
هیوندای جنسیس 2012 188,000,000 190,000,000
هیوندای جنسیس 2011  157,000,000 160,000,000
هیوندای جنسیس 2010  150,000,000 149,000,000
هیوندای جنسیس 2009  135,000,000   134,000,000

 

برای خرید و فروش خودرو هیوندای به اینجا مراجعه کنید.

برای خرید و فروش و آگهی های هیوندای جنسیس از مدل 2009 تا 2013 به اینجا مراجعه کنید.

قیمت هیوندای جنسیس از مدل 2009 تا 2013

کارشناسی رایگان قیمت هیوندای جنسیس 

مشخصات فنی هیوندای جنسیس 

مقایسه خودرو

 

 

 

قیمت هیوندای i10 مونتاژ

قیمت هیوندای i20 مونتاژ

قیمت هیوندای i20

قیمت هیوندای i30

قیمت هیوندای i40

قیمت i40 استیشن

قیمت هیوندای ix55

قیمت هیوندای اکسنت

قیمت هیوندای النترا

قیمت هیوندای آزرا

قیمت هیوندای آوانته

قیمت هیوندای توسان

قیمت هیوندای جنسیس کوپه

قیمت هیوندای سانتافه

قیمت هیوندای سنتنیال

قیمت هیوندای سوناتا

قیمت هیوندای سوناتا LF

قیمت هیوندای کوپه

قیمت هیوندای ورنا

قیمت هیوندای ولستر

 

 

تصاویر هیوندای جنسیس

هیوندای جنسیسنمای داخلی هیوندای جنسیسهیوندای جنسیسنمای داخلی هیوندای جنسیسهیوندای جنسیسنمایی از کابین عقب هیوندای جنسیس

 

هیوندای جنسیسهیوندای جنسیس

 

هیوندای جنسیسهیوندای جنسیسهیوندای جنسیسهیوندای جنسیسهیوندای جنسیسهیوندای جنسیس

 

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:14 ] [ . ]

[ ]

قیمت هیوندای جنسیس کوپه از مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳

قیمت هیوندای جنسیس کوپه از مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳

 

هیوندای جنسیس مدل 2013

نام خودرو مدل شرکتی 
وارداتی 
هیوندای جنسیس کوپه
2013 153,000,000 151,000,000
هیوندای جنسیس کوپه 2012  143,000,000   142,000,000
هیوندای جنسیس کوپه 2011  118,000,000   117,000,000
هیوندای جنسیس کوپه 2010  105,000,000  104,000,000

 

برای خرید و فروش خودرو هیوندای به اینجا مراجعه کنید.

برای خرید و فروش و آگهی های هیوندای جنسیس کوپه از مدل 2010 تا 2013 به اینجا مراجعه کنید.

قیمت هیوندای جنسیس کوپه از مدل 2010 تا 2013

کارشناسی رایگان قیمت هیوندای جنسیس کوپه

مشخصات فنی هیوندای جنسیس کوپه

مقایسه خودرو

 

 

 

قیمت هیوندای i10 مونتاژ

قیمت هیوندای i20 مونتاژ

قیمت هیوندای i20

قیمت هیوندای i30

قیمت هیوندای i40

قیمت i40 استیشن

قیمت هیوندای ix55

قیمت هیوندای اکسنت

قیمت هیوندای النترا

قیمت هیوندای آزرا

قیمت هیوندای آوانته

قیمت هیوندای توسان

قیمت هیوندای جنسیس 

قیمت هیوندای سانتافه

قیمت هیوندای سنتنیال

قیمت هیوندای سوناتا

قیمت هیوندای سوناتا LF

قیمت هیوندای کوپه

قیمت هیوندای ورنا

قیمت هیوندای ولستر

 

 

تصاویر هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس مدل 2013نمای داخلی هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012هیوندای جنسیس مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه  مدل 2013هیوندای جنسیس مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه  مدل 2013هیوندای جنسیس مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس مدل 2013هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013هیوندای جنسیس مدل 2010 - 2012هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012هیوندای جنسیس مدل 2010 - 2012هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012هیوندای جنسیس مدل 2010 - 2012هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012هیوندای جنسیس مدل 2010 - 2012هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012هیوندای جنسیس مدل 2010 - 2012هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012هیوندای جنسیس مدل 2010 - 2012هیوندای جنسیس کوپه مدل 2010 – 2012

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:14 ] [ . ]

[ ]

قیمت هیوندای آزرا از مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴

قیمت هیوندای آزرا از مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴

 

نام خودرو مدل شرکتی 
وارداتی 
 هیوندای آزرا 2014 214,000,000  199,000,000
 هیوندای آزرا 2013  186,000,000 174,000,000
 هیوندای آزرا 2012  161,000,000 157,000,000
هیوندای آزرا 2011  140,000,000 130,000,000
هیوندای آزرا 2010 118,000,000  110,000,000
هیوندای آزرا 2009 104,000,000  102,000,000
هیوندای آزرا 2008  91,000,000  85,000,000
 هیوندای آزرا 2007 80,000,000 85,000,000
 هیوندای آزرا 2006  – 69,000,000

 

برای خرید و فروش خودرو هیوندای به اینجا مراجعه کنید.

برای خرید و فروش و آگهی های هیوندای جنسیس از مدل 2009 تا 2013 به اینجا مراجعه کنید.

قیمت هیوندای جنسیس از مدل 2009 تا 2013

کارشناسی رایگان قیمت هیوندای جنسیس

مشخصات فنی هیوندای جنسیس

مقایسه خودرو

 

 

 

قیمت هیوندای i10 مونتاژ

قیمت هیوندای i20 مونتاژ

قیمت هیوندای i20

قیمت هیوندای i30

قیمت هیوندای i40

قیمت i40 استیشن

قیمت هیوندای ix55

قیمت هیوندای اکسنت

قیمت هیوندای النترا

قیمت هیوندای آوانته

قیمت هیوندای توسان

قیمت هیوندای جنسیس

قیمت هیوندای جنسیس کوپه

قیمت هیوندای سانتافه

قیمت هیوندای سنتنیال

قیمت هیوندای سوناتا

قیمت هیوندای سوناتا LF

قیمت هیوندای کوپه

قیمت هیوندای ورنا

قیمت هیوندای ولستر

 

 

تصاویر هیوندای آزرا

هیوندای آزرا 2012 - 2014 نمای داخلی هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 - 2014 نمای جلو هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 - 2014هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 - 2014هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 - 2014هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 - 2014هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 - 2014هیوندای آزرا 2012 – 2014هیوندای آزرا 2012 - 2014هیوندای آزرا 2012 – 2014

 

هیوندای آزرا 2011هیوندای آزرا 2011هیوندای آزرا 2011هیوندای آزرا 2011هیوندای آزرا 2011هیوندای آزرا 2011هیوندای آزرا 2009هیوندای آزرا 2009

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:14 ] [ . ]

[ ]

با ۲۵ تا ۳۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟

با ۲۵ تا ۳۰ میلیون چه ماشینی بخرم؟

 

در این مطلب خودرو های صفر و کارکرده ای که در رنج قیمت 25 تا 30 میلیون تومان میتوان خریداری کرد برای شما جمع آوری شده است:

خودرو های صفر

تصویر خودرو برند نام خودرو مشخصات فنی قیمت
ام وی ام 110s  ام وی ام 110نیوفیس مشخصات فنی ام وی ام 110 نیوفیس  قیمت  ام وی ام 110 نیوفیساز مدل 94 تا 96
پژو 405  مشخصات فنی  پژو 405   قیمت پژو 405 از مدل 80 تا 96
تیبا هاچ بک  مشخصات فنی تیبا هاچ بک   قیمت تیبا هاچ بک از مدل 93 تا 96  
تیبا صندوق دار  مشخصات فنی تیبا صندوق دار  قیمت تیبا صندوق دار از مدل 88 تا 96
 ساینا EX
مشخصات فنی ساینا قیمت ساینا از مدل 95 تا 96 
  سمند SE   مشخصات فنی سمند SE    قیمت سمند SE از مدل 89 تا 96 

خودرو های کارکرده

تصویر خودرو برند نام خودرو مدل قابل خرید مشخصات فنی قیمت
ام وی ام 110s  ام وی ام 110نیوفیس  1395 تا 1396 مشخصات فنی ام وی ام 110 نیوفیس   قیمت  ام وی ام 110 نیوفیس از مدل 94 تا 96
 ام وی ام 315 صندوق دار
1393 مشخصات فنی ام وی ام 315 صندوق دار    قیمت ام وی ام 315 صندوق دار از مدل 91 تا 94
ام وی ام 315 صندوقدار  ام وی ام 315 صندوق دار جدید 1393 تا 1394 مشخصات فنی ام وی ام 315 صندوق دار جدید   قیمت ام وی ام 315 صندوق دار جدید از مدل 93 تا 96
 ام وی ام 315 هاچ بک 1393  مشخصات فنی ام وی ام 315 هاچ بک   قیمت ام وی ام 315 هاچ بک از مدل 91 تا 93
 ام وی ام 315 هاچ بک جدید  1393 تا 1394 مشخصات فنی ام وی ام 315 هاچ بک جدید  قیمت ام وی ام 315 هاچ بک جدید از مدل 93 تا 96
 ام وی ام 530  1392 تا 1394 مشخصات فنی ام وی ام 530   قیمت ام وی ام 530 از مدل 90 تا 95
پروتن جن 2 2007 تا 2008 مشخصات فنی پروتن جن 2    قیمت پروتن جن 2 از مدل 2006 تا 2009
 پژو پارس  1385 تا 1393 مشخصات فنی پژو پارس   قیمت پژو پارس از مدل 80 تا 96
پژو 206 1388 تا 1394 مشخصات فنی پژو 206    قیمت پژو 206 از مدل 80 تا 96
پژو 206اس دی 1387 تا 1392 مشخصات فنی پژو 206 اس دی    قیمت پژو 206 اس دی از مدل 85 تا 96
 پژو 207 1389 مشخصات فنی پژو 207   قیمت پژو 207 از مدل 89 تا 96
 پژو 405 1393 تا 1396 مشخصات فنی  پژو 405   قیمت پژو 405 از مدل 80 تا 96
تیبا هاچ بک  1396 مشخصات فنی تیبا هاچ بک   قیمت تیبا هاچ بک از مدل 93 تا 96
جک جی 3
1392 تا 1394 مشخصات فنی جک جی 3   قیمت جک جی 3 از مدل 91 تا 94
جک جی 3 هاچ بک
1392 تا 1394 مشخصات فنی جک جی 3  هاچ بک قیمت جک جی 3 هاچ بک از مدل 91 تا 94
رانا 1393 تا 1394 مشخصات فنی رانا قیمت رانا از مدل 91 تا 96
 رنو ال 90 1388 تا 1393 مشخصات فنی رنو ال 90   قیمت رنو ال 90 از مدل 86 تا 96
سانگ یانگ موسو  1383 مشخصات فنی سانگ یانگ موسو    قیمت سانگ یانگ موسو از مدل 81 تا 88 
 ساینا 1395 تا 1396  مشخصات فنی ساینا   قیمت ساینا از مدل95  تا 96
سمند LX  1394 تا 1396  مشخصات فنی سمند LX   قیمت سمند LX از مدل 82 تا 96
سمند LXEF7 1394 تا 1396  مشخصات فنی سمند LX EF7    قیمت سمند LX EF7 از مدل 87 تا 96
سمند LXEF7  دوگانه سوز 1393 تا 1395  مشخصات فنی سمند LX EF7  دوگانه سوز   قیمت سمند LX EF7 دوگانه سوز از مدل88 تا 96
 سمند SE 1395 تا 1396   مشخصات فنی سمند SE   قیمت سمند SE از مدل 89 تا 96
سمند سورن 1392 تا 1394  مشخصات فنی سمند سورن 
 قیمت سمند سورن از مدل 86 تا 95
سمند سورنELX 1391 تا 1393  مشخصات فنی سمند سورن ELX   قیمت سمند سورن ELX از مدل90  تا 96
سمند سریر 1387 تا 1390  مشخصات فنی سمند سریر 
 قیمت سمند سریر از مدل 87 تا 90
 سیتروئن زانتیا 1383 تا 1385  مشخصات فنی سیتروئن زانتیا
 قیمت سیتروئن زانتیا از مدل 80 تا 89
 کیا ریو مونتاژ  1390 تا 1391  مشخصات فنی کیا ریو مونتاژ
 قیمت کیا ریو مونتاژ از مدل 84 تا 91
 لیفان 620– 1600
1391 تا 1393  مشخصات فنی لیفان 620-1600
 قیمت لیفان از مدل 90 تا 93
  لیفان 620– 1800 1390 تا 1393 مشخصات فنی لیفان 620- 1800
قیمت لیفان از مدل 90 تا 95
مزدا 323 1383 تا 1386 مشخصات فنی مزدا 323 قیمت مزدا 323 از مدل 83 تا 86
نیسان پاترول 2 درب 1377 تا 1380  مشخصات فنی نیسان پاترول 2 درب 
 قیمت نیسان پاترول 2 درب از مدل 70 تا 82
 نیسان پاترول4درب 1376 تا 1379 مشخصات فنی نیسان پاترول 4درب   قیمت نیسان پاترول 4 درب از مدل 70 تا 82  
هیوندایورنا 1384 تا 1387 مشخصات فنی هیوندای ورنا     قیمت هیوندای ورنا از مدل 83 تا 90  

پیشنهاد کاراپ : توصیه کاراپ این هست که ابتدا سمت خودروهای داخلی و در نهایت خودرهای چینی برید.

[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:14 ] [ . ]

[ ]

ماشین فرمول یک ردبول 2015 +عکس
نتیجه تصویری برای سایت تخصصی ماشین فرمول 1
 
هشتمین مرحله از فصل جاری رقابت‌های فرمول یک در آذربایجان برگزار شد. نتایج حاصل از رقابت‌های مهیج فرمول یک در گرندپری آذربایجان بسیار جالب بود. دنیل ریکاردو توانست اولین قهرمانی فصل ۲۰۱۷ خود را در این گرندپری از آن تیم ردبول کند. تیم فراری و مرسدس هم‌ به عنوان دو مدعی شناخته‌شده در ورزش فرمول یک ...
خرید انواع لگ ، تاپ و پوشاک ورزشی جدید زنانه

 

 

انواع لگ و پوشاک ورزشی از کجا بخریم؟

در این بخش به معرفی یکی از معتبرترین گروه های تجارت و بازرگانی در زمینه پوشاک ورزشی می پردازیم. که در زمینه ی لگ ورزشی، تاپ های جدید باشگاهی، انواع لباس های ورزشی و اسپرت با بهترین کیفیت جنس و برترین برندهای روز دنیا فعالیت می کند.

 

فروشگاه های ورزشی در سراسر کشور ، مشتریان اصلی این گروه تجاری است چون به بهترین قیمت کالای با کیفیت را عرضه می کند. اما با هدف مشتری مداری، گروه بازرگانی زیبایی تک فروشی هم می کند تا اجناس با قیمت خوب به دست مصرف کنندگان برسد.

 

اگر قصد خرید پوشاک ورزشی دارید، حتما عضو کانال تلگرام گروه تجارت زیبایی شوید تا جدیدترین محصولاتی که آماده فروش است را ببینید و بتوانید خریداری کنید.

 

حتی اگر شما دارای یک باشگاه ورزشی است نیز میتوانید به اعضای خود این محصولات را بفروشید.

 

مهمترین ویژگی این کانال تلگرام این است که قیمت ها هم برای فروش عمده یا تکی بسیار مناسب است به همین خاطر هم تصمیم گرفتیم این شرکت را معرفی کنیم تا بهترین خرید را با مناسب ترین قیمت بتوانید خریداری کنید.

 

از این لگ ها در کلاس های ورزشی مثل: اسپینینگ، تی آر ایکس، ایروبیک، بدنسازی، بادی بیوتی، بادی پامپ، کراس فیت، ایروفیتنس، پیلاتس و همه ی رشته های ورزشی می توانید استفاده کنید.

 

برخی از محصولاتی که از این فروشگاه می توانید خریداری کنید:

فروش کالای ورزشی با بهترین برندها | پوشاک ورزشی زنانه | تاپ ورزشی زنانه | تیشرت ورزشی زنانه | شلوار ورزشی زنانه | شلوارک ورزشی زنانه | شورت ورزشی زنانه | کفش ورزشی دخترانه | نیم تنه زیر زنانه | کیف و کوله پشتی ورزشی | لگ ورزشی برای خانم ها

 

 

جهت عضویت در کانال تلگرام گروه بازرگانی زیبایی روی لینک زیر کلیک کنید:

https://telegram.me/zibaeigroup

[ شنبه 1 آذر 1396برچسب:,

] [ 14:1 ] [ . ]

[ ]

سیستم کسب درآمد از پاپ آپ - پاپ آپ ایرانی
 

پاپ آپ ایرانی

 

 

پاپ آپ چیست ؟

شاید تاکنون به وب سایتی مراجعه کرده باشید و پس از کلیک در وب سایت مورد نظر پنجره ای در پشت و یا روی مرورگر شما باز شود که در آن وب سایت و یا تبلیغ محصولی نمایش داده شود به این صفحات اصطلاحاً پاپ آندر (PopUnder) یا پاپ آپ (POPUP) میگویند.

 

فواید خرید پاپ آپچیست ؟

  • چنانچه سایت تازه تاسیس دارید و بازدید کننده ای ندارید.
  • چنانچه محصولی دارید و نمیدانید چگونه آن را بفروش برسانید.
  • چنانچه میخواهید رتبه سایت خود را بهبود بخشید.
  • چنانچه میخواهید از فروش محصولات سیستم های همکاری در فروش درآمد داشته باشید.
  • چنانچه میخواهید از رقبای خود در تجارت پیشی بگیرید.
  •  

 

چرا تبلیغات با پاپ آپ ایرانی؟

شما با تبلیغ در پاپ آپ ایرانی امکان سفارش تبلیغات پاپاپ و پاپ باکس را در بیش از 10 هزار وبسایت خواهید داشت. این سیستم با بازدهی بالا شما را در معرفی محصولات و خدماتتان یاری می نماید.

 

 

تعرفه مناسب تبلیغات

شما می توانید بهترین تعرفه تبلیغات را با ما تجربه کنید.

ارائه آمار دقیق IP ها

شمارش دقیق و صد در صد آی پی ها و حتی آی پی های پروکسی.

امکان اعمال محدودیت روزانه تبلیغات

امکان تعیین محدودیت برای نمایش روزانه و ساعتی تبلیغات .

بازدهی بالا

امکان نمایش تبلیغات در بیش از 10 هزار وبسایت و وبلاگ ایرانی .

 

 

 

 

 

چرا همکاری با پاپاپ ایرانی؟

 

برای نمایش دهندگان:

امکان کسب درآمد همزمان از پاپ آپ آپ و پاپ باکس

پرداخت 10% پورسانت از زیرمجموعه

تسویه حساب دقیق و منظم

حد نصاب پرداخت 20 هزار تومان

ارائه آمار و گزارشات دقیق و حرفه ای از درآمد

باز شدن پاپ آپ در پشت صفحه برای جلوگیری از آزار کاربر

پشتیبانی سریع و 24 ساعته

شمارش 100% آیپی ها - حتی آیپی های پروکسی

امکان کسب درآمد از سیستم دیگر در کنار ما

برای تبلیغ دهندگان:

امکان سفارش تبلیغات پاپ آپ و پاپ باکس

امکان نمایش تبلیغات در بیش از 10 هزار وبسایت و وبلاگ ایرانی

تعرفه تبلیغات مناسب بازدهی بالا تبلیغات در مقایسه با دیگران

ارائه آمار دقیق و حرفه ای از تبلیغات

امکان تعیین محدودیت برای نمایش روزانه تبلیغات

[ شنبه 1 آذر 1396برچسب:,

] [ 14:1 ] [ . ]

[ ]