کمپانی ژاپنی سوزوکی مدل GSX-R 750

سایت تخصصی ماشین

سایت تخصصی خودرو ها,مجله خودرو,بانک اطلاعات خودرو

کمپانی ژاپنی سوزوکی مدل GSX-R 750

کمپانی ژاپنی سوزوکی هنوز کاملا به ساخت عمده و صنعتی انواع موتور سیکلت و ATV متعهد است. به همین منظور این شرکت در صدد به روز کردن مدل GSX-R 750 در رده ی sportbikes برای سال 2011 بر آمد.

برای دیدن مطلب به ادامه مطلب بروید

از نظر ظاهر میتوان تغییرات اساسی فرم و شکل بدنه و به عبارتی ارگونومیک تر شدن و استفاده از شاسی کاملا جدید را در نظر گرفت.
اگرچه ممکن است اینطور به نظر برسد که در این مدل از یک قاب کاملا جدید استفاده شده اما قاب این مدل تنها کوتاهتر و فاصله ی بین دو محور عقب و جلو به اندازه ی 15 میلی متر کمتر شده است که برای جبران آن موقعیت موتور 3 درجه بالا تر رفته است. قاب مدل جدید همانند مدل قبلی از آلومینیوم ساخته شده اما به کار بردن شیوه ی جدید ساخت موجب کاهش وزن اجزاء بدون افت استحکام آنها شده است.در بخش تعلیق سیستم تعلیق bpf showa جایگزین کارتریج دو شاخه ای معمولیشده است. این سیستم جدید امکان کنترل بهتر موتور سیکلت را در حین ترمز کردن فراهم میکند و احساس بهتری در پیچها به راننده میدهد. علاوه بر این از سیستم گازی جذب کننده ی شوک showa در این مدل استفاده شده .
چرخها با قطبها یاتاقان و اکسلهای به کار رفته اند. سایز چرخها نسبت به مدل قبل هیچ تغییری نداشته . لاستیکهای مورد استفاده نیز در این مدل bridgestone battlax BT-016 میباشند.
در قسمت ترمز ها سوزوکی اولین کمپانی ژاپنی است که از ترمزهای Top-shelf monobloc ساخت شرکت brambo برای کالیپر های ترمز جلو در ساخت یک اسپورت بایک استفاده میکند. این کالیپر ها از آلومینیوم ساخته شده و مجهز به پیستونهای 32 میلیمتری هستند که بر روی دیسکهایی با قطر بیشتر ( نسبت به مدل قبل ) سوار هستند. ترمز های عقب نیز از روی مدل gsxr 1000 برداشته شده اند البته قطر دیسکهای آن اندکی کمتر است. ترمزهای gsxr 750 جدید هیدرولیکی بوده و از ABS و مشتقاتش در آن استفاده نشده است.
همانطور که گفته شد این مدل از لحاظ ارگونومیک اصلاح شده. شکل باک بسیار مناسب تر از مدل قبل شده و موقعیت فرمان به اندازه ی 1 درجه تغییر داده شده است. ارتفاع زین نیز بدون تغییر باقی مانده و هنوز کوتاه ترین در کلاس خود است. این مدل همچنین دارای جای پای قابل تنظیم برای راننده میباشد.
بدنه ی GSXR 750 کاملا جدید شده و نسبت به مدل قبل 8 قطعه از آن کاسته شده است که این اصلاحات نه تنها موجب باریک و بلند تر شدن آن بلکه باعث ایرودینامیکتر و کار آمد تر شدن آن در سرعت شده است.سوزوکی همچنان از شیشه ی جلویی بزرگ برای موتور سیکلت جدید خود استفاده کرده که رضایت راننده را چه در جاده و چه در پیست به همراه دارد.اگر چه ممکن است با دیدن عکس این موتور سیکلت زیاد تحت تاثیر آن قرار نگیرید اما وقتی از نزدیک به آن نگاه میکنید بسیار زیبا تر و بهتر از مدل قبل به نظر میرسد که این زیبایی را مدیون قسمت جلویی خود بویژه چراغ و 4 دریچه ی ورودی هوا میباشد . میتوان گفت صفحه ی نمایش دیجیتال GSX-R 750 جدیدمتعلق به مدل 1000 میباشد که بسیار متنوع و شامل تایمر برای هر دور در پیست و کلید های چند مرحله ای قابل برنامه ریزی نور میباشد.
برای دیدن عکس در ابعاد 800x524 پیکسل کلیک کنید.

برای دیدن عکس در ابعاد 800x534 پیکسل کلیک کنید.

در رابطه با موتور GSX-R 750 جدید میتوان گفت که به جای باز سازی طرح موتور مهندسین به کاهش وزن و بهبود عملکرد با استفاده از اجزای داخلی مناسب و همچنین اصلاح سیستم اگزوز توجه کردند. پیکر بندی پایه ی موتور شامل : قطر و کورس پیستون با 70 *48.7 میلیمتر و ضریب کمپرس با 12.5 به 1 میباشد اما چیزی که جدید است پیستونها میباشند که سبکتر شده و تغییر شکل داده اند تا احتراق بهتر انجام شود . این پیستون ها به یک میله ی اتصال سبکتر متصل شده اند. در این مدل میل بادامک جدید به کار رفته ودریچه ی اگزوز نیز از تیتانیوم ساخته شده. در GSX-R 750 جدید موقعیت انژکتور سوخت اصلاح شده. در قسمت انتهای این مدل از یک سیستم اگزوز جمع و جور تر و سبکتر استفاده شده که مجهز به کنترل الکترونیکی دریچه ی اگزوز میباشد. سوزوکی ادعا میکند که این تغییرات سبب کارکرد بهتر موتور و بدون شک موجب کاهش 10 درصدی مصرف سوخت شده است.
برای دیدن عکس در ابعاد 800x534 پیکسل کلیک کنید.

توجه کردن به این نکته ضروری است که کاهش متقابل جرم موتور به همراه به روز کردن جعبه دنده و کاهش وزن تغریبی 7.6 کیلو گرم از جرم کل این موتور سیکلت قطعا در شتاب گیری سریعتر بسیار تاثیر گذار است.
باری دیگر در این موتور سیکلت سیستمی قابل تنظیم به کار گرفته شده که شامل دو حالت A و B میباشد. حالت A اجازه میدهد که 100 درصد توان و قدرت موتور به کار گرفته شود. توسط چرخاندن دکمه ی نصب شده بر روی فرمان راننده میتواند حالت B را انتخاب کند که این حالت قدرت موتور را کاهش ادده و موجب میشود راندن آن آسان تر شود که برای افراد تازه کار یا سطوح خیس یا لغزنده مناسب تر است.
GSX-R 750 جدید در دو ترکیب رنگ آبی / سفید و مشکی با قیمت 11999دلار عرضه میشود
مشخصات فنی:
موتور : 750 سی سی 4 سیلندر DOHC
قدرت : 147 اسب بخار
گشتاور : 86.3 نیوتن متر
ضریب کمپرس : 12.5 به 1
خنک سازی : مایع خنک کننده
جعبه دنده : 6 سرعته
ترمز جلو : جفت دیسک
ترمز عقب : دیسک
گنجایش باک : 17 لیتر
وزن 190 کیلوگرم
قیمت : 11999 دلار



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 16 دی 1395برچسب:,

] [ 9:22 ] [ . ]

[ ]