تویوتا iQ EV 2013 در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمد

سایت تخصصی ماشین

سایت تخصصی خودرو ها,مجله خودرو,بانک اطلاعات خودرو

تویوتا iQ EV 2013 در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمد

تویوتا در نمایشگاه اتومبیل امسال پاریس از مدل تمام الکتریکی خودروی کوچک خود یعنی iQ با تولید محدود رونمایی کرد، تویوتا برای رقابت مستقیم با اسمارت فورستارز طبق یک زمان بندی دقیق این خودرو را برای نمایشگاه پاریس آماده کرد.

toyota iQ EV 2013

طول بدنه مدل الکتریکی تویوتا iQ 127 میلی‌متر از همتای بنزینی خود بلندتر است هم‌چنین وزنی در حدود 125 کیلوگرم بیش از آن دارد. اما هردو خودرو توانایی حمل تعداد مساوی سرنشین و فضای بارگیری برابری دارند. iQ EV از پیشرانه الکتریکی 4.7 کیلوواتی خنک شونده توسط هوا بهره می‌برد که به یک بسته باتری لیتیوم یونی کوچک متصل است و قادر به پیمایش مسافتی معادل83.6 کیلومتر است و گشتاور حاصله 162.7 نیوتن بر متر اعلام شده است که با انتقال به چرخ‌های جلو، این خودروی کوچک جثه می‌تواند در عرض 14 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برساند و بیشینه سرعت آن 124 کیلومتر بر ساعت است.

toyota iQ EV 2013

به‌دلیل استفاده از بسته کوچک باتری فوق‌الذکر، تویوتا iQ EV در صورت اتصال به خروجی برق 230 ولت، در عرض 3 ساعت به شارژ کامل می‌رسد و 80 درصد این شارژ در صورت استفاده از شارژر سریع تنها طی 15 دقیقه به‌دست می‌آید.

منبع: پایگاه تحلیل خبری خودرو و صنایع وابسته- پرشین خودرو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 16 دی 1395برچسب:,

] [ 10:36 ] [ . ]

[ ]