سنسور باران

سایت تخصصی ماشین

سایت تخصصی خودرو ها,مجله خودرو,بانک اطلاعات خودرو

سنسور باران

وظیفه این سنسور تشخیص وجود مایعات روی شیشه جلوی خودرو و با ارسال اطلاعات تعریف شده ECU را با خبر سازد.این سنسور که معمولا در قسمت بالای شیشه جلو و در قسمت وسط (در محدوده جاگذاری آینه جلو) نصب می گردد،بر اساس امواج اولتراسونیک (فراصوت،که البته انسان قادر به شنیدن آن نمی باشد) کار می کند.
طرز کار آن به این صورت است که امواج از فرستنده سنسور ارسال می گردد.در صورت خشک بودن شیشه این امواج از شیشه عبور می کند،اما در صورتیکه سطح شیشه جلو خیس باشد این امواج منعکس شده و به گیرنده سنسور می رسند.کنترل یونیت سنسور مقدار امواج ارسال شده با مقدار دریافت شده را مقایسه می کند.در صورتیکه مقدار امواج دریافت شده کمتر از مقدار ارسال شده باشد سنسور به ECU دستور فعال شدن برف پاک کن ها را می دهد.ECU نیز پس از دریافت اطلاعات از کنترل یونیت سنسور پس از تجزیه و تحلیل مجدد اطلاعات دستور به فعال شدن برف پاک کن ها را می دهد.
میزان سرعت کارکرد برف پاک کن نیز به تشخیص سنسور بستگی دارد،یعنی سنسور با مقایسه مقدار ارسال و دریافت سرعت کارکرد برف پاک کن ها را مشخص می نماید.
مهمترین تاثیری که خرابی این سنسور خواهد داشت ، عدم تشخیص خیس بودن شیشه و یا اشتباه تشخیص دادن می باشد که می تواند منجر به فعال نشدن برف پاک کن در زمان باران و یا فعال شدن در زمان آفتابی بودن هوا گردد.

 


نویسنده : ایمان برزگر

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 16 دی 1395برچسب:,

] [ 10:49 ] [ . ]

[ ]