این کارها را در خودروهای توربو شارژ انجام ندهید!

سایت تخصصی ماشین

سایت تخصصی خودرو ها,مجله خودرو,بانک اطلاعات خودرو

این کارها را در خودروهای توربو شارژ انجام ندهید!
امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر خودروسازان خودروهای خود را به توربو شارژها مجهز کرده اند تا خودروهای تولیدی ، با حجم موتور کمتر توان بیشتری داشته باشد.

 

 

اگر شما نیز صاحب اتومبیلی مجهز به این سیستم نوین هستید ، بهتر است نکات زیر را بدانید و از کارهایی که باعث کاهش عملکرد موتور خودروتان می شود اجتناب نمایید ؛

1- با موتور سرد حرکت نکنید !

یکی از مهمترین علل بروز مشکل در موتور خودروها خصوصاً خودروهای مجهز به توربوشارژ ، حرکت خودرو بلافاصله پس از روشن کردن موتور است . پس همیشه توجه داشته باشید که حداقل 3 الی 5 دقیقه برای گرم شدن موتور خودرو صبر کرده و سپس حرکت کنید.

2- پس از رانندگی به مدت طولانی ، ناگهان اتومبیل را خاموش نکنید.

با خاموش کردن خودرو، پمپ روغن در موتور هم خاموش می‌شود و این سبب می‌شود مقداری از روغن در سیستم باقی بماند و چون دمای موتور هنوز بالا هست، روغن در برخورد با این بخش‌های داغ می‌سوزد و روغن کیفیت و ویسکوزیته مطلوب را از دست می‌دهد. برای جلوگیری از این آسیب، قبل از خاموش کردن خودرو برای مدتی کوتاه صبر کنید تا دمای موتور پایین بیاید و بعد ماشین را خاموش کنید.

3- با دور موتور پایین حرکت نکنید .

بهتر است به هنگام شتاب گیری دنده خود را کاهش داده و با دنده سبک حرکت نکنید . عدم رعایت این نکته نیز می تواند به موتور خودرو آسیب وارد کند.

4- از سوخت بی کیفیت استفاده نکنید.

سعی کنید از بهترین سوخت موجود برای خودرو خود استفاده کنید زیرا استفاده از سوخت بی کیفیت و نامناسب باعث افزایش احتمال کوبش در موتور و آسیب دیدن آن خواهد شد .

5- در پیچ های جاده پدال گاز را فشار ندهید .

از آنجایی که در خودروهای توربوشارژ به دلیل وجود توربولگ بین زمان فشار دادن پدال گاز و اعمال شتاب تأخیر چند ثانیه ای وجود دارد ، بهتر است که در پیچ ها از فشار دادن پدال گاز خودداری نمایید .

 

ممکن است نکات فوق در نگاه اول ساده به نظر بیایند اما بکارگیری آنها می تواند در استفاده بهینه از خودروی شما بسیار موثر باشد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 23 آذر 1396برچسب:,

] [ 16:19 ] [ . ]

[ ]